Najnovšie články z kategórie Cykloturistika

Medzinárodný festival Cyklocestovanie 2017 už čoskoro v Trnave

Štvrtý ročník festivalu Cyklocestovanie sa tento rok bude konať opätovne v priestoroch mestskej radnice v Trnave, v sobotu 11. novembra 2017. Pozrime sa bližšie, do akých destinácií nás zavedú cyklocestovatelia teraz...
Doplnkové aktivity a ich výhody pre cyklistu

Mnohí ich berú skôr ako nutné zlo, ale aké sú ich najväčšie výhody, aby ste nad nimi len nemávli rukou?
Tip na výlet: Bikepacking v horách Gorgany na Ukrajine

Prvýkrát som na ukrajinské Gorgany narazil na satelitných snímkach z Google Earth, pri hľadaní alternatív na viacdňové trasy.
Pozvánka: Jubilejný 10. ročník Okolo Domaše so Zelenou Lagúnou

Už budúci víkend sa na Domaši v časti Dobrá odkrúti jubilejný desiaty ročník najväčšieho cyklistického podujatia na Slovensku – Okolo Domaše. Už vyše 1 100 prihlásených cyklistov sľubuje masovku, aká v našich končinách nemá obdobu.
Cyklospravodaj SCK – čo nové v cykloturistike?

Cyklistika samozrejme nie je len o naháňaní výškových metrov, wattov a sekúnd na pretekoch. Väčšina z nás ju berie v prvom rade ako relax a možnosť trávenia voľného času niekde hlboko v prírode mimo civilizácie. Možno to ani nevnímame, ale častokrát nám vie pri plánovaní výletov a priamo v teréne pomôcť dobre spravené značenie. Súčasný GPS systém a formy navigácie navyše umožňujú nájsť si plánovanú trasu on-line a nechať sa pohodlne navigovať. Aby to fungovalo, je v prvom rade potrebné trasu zmapovať. Všetkým týmto činnostiam sa okrem iného venuje združenie SCK (Slovenský Cykloklub), ktoré u nás funguje už viac ako 20 rokov.
Tip na výlet: Sám na dvoch kolesách - Ljubljana

Ahojte, tento text píšem preto, aby som zaznamenal svoju zatiaľ najväčšiu a najdlhšiu cestu na biku. Skrsol v hlave nápad, že by som mohol vymeniť cesťák za pomalý diaľkový bike a skúsiť cykloturistiku. Toto označenie znie nevinne a evokuje rakúskeho dôchodcu rútiaceho sa 10-kilometrovou rýchlosťou po hrádzi a tlačiaceho wurst v každom bufete. To by však v tom nebola moja povaha, keby som si veci nenaplánoval tak, že namiesto pohodovej cykloturistiky išlo o diaľkový maratón typu bicykluj alebo zomri.
Slovenské ubytovanie v rakúskom raji oddychu PR článok

Slovenské ubytovanie v rakúskom raji oddychu

Len 3 hod. cesty od Bratislavy sa nachádza “zelené srdce rakúska” - spolková krajina Štajersko, ako stvorená pre cyklistiku, ale tiež kopec ďalších aktivít. A ak budete niekedy hľadať ubytovanie v lokalite Saltzkammergut, tak vedzte, že jeden pohodový penzión tu má aj Slovák Roman Rajták, odporúčaný viacerými našimi bikermi.
Okolo Flámska 2016 - Na tento výkon Petra Sagana sa len tak nezabudne

V poslednom čase sa všetko točilo okolo XC a olympiády, ktorá Petrovi nevyšla podľa predstáv. Ale už sa možno trochu zabudlo, čo vyšlo úplne dokonale. Boli to záverečné kilometre tohtoročného jarného monumentu okolo Flámska, kedy Peter Sagan zaútočil na strmom Paterbergu akoby to bola rovina a následne za sebou udržal aj takého časovkára akým je Fabian Cancellara v spolupráci so Seppom Vanmarckom. Navyše, vyhrať 100. ročník a v drese Majstra sveta je dokonalá čerešnička. Video je síce trochu dlhšie, ale dá sa na neho pozerať dookola, navyše so skvelým anglickým komentárom...
Banskobystrický cyklobus oslávi 5. narodeniny

Úspešný projekt - Banskobystrický cyklobus, pre veľký záujem začne svoju jubilejnú piatu sezónu už v sobotu 14. mája, premávať bude do konca septembra cez víkendy a sviatky. Cieľové i cestovné stanice ostanú nezmenené.
Cyklistické organizácie z celého Slovenska vyzývajú vládu, aby sa zaviazala rozvíjať bicyklovanie

Podpora cyklistickej dopravy a cykloturistiky v programovom vyhlásení vlády je predmetom výzvy, ktorú predsedovi vlády SR - Róbertovi Ficovi a ministrovi dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR - Romanovi Brecelymu v pondelok dňa 4.4. 2016 poslalo 22 najvýznamnejších organizácií, pôsobiacich v oblasti cyklistickej dopravy a cykloturistiky na Slovensku.
Víťazný dojazd Petra Sagana na jednej z najťažších klasík - Tour of Flanders

Na takýto finiš sa dá pozerať s radosťou aj viackrát. Sagan zvládol 13 kilometrový sólo únik a na svoje už aj tak bohaté konto úspechov si pripísal ďalšie veľmi cenné víťazstvo na legendárnom belgickom monumente.
Tip na výlet: Na cesťáku v Snowdonii

Už keď som sa pripravoval na život v malom mestečku Chester v blízkosti Liverpoolu, vedel som, že sa čo najskôr musím vybrať do Snowdonie. Je to hornatý národný park v severnom Walese, založený v roku 1951 ako prvý z troch národných parkov Walesu. Zároveň patrí medzi najznámejšie parky Veľkej Británie. Názov Snowdonia je odvodený od najvyššieho vrchu Walesu - Snowdon, ktorý je vysoký 1 085 m.n.m. Je teda porovnateľný s Veľkou Javorinou. V skutočnosti sa však Snowdonia zdá byť oveľa vyššia a masívnejšia, kedže more a jeho úroveň sa nachádza doslova o pár kilometrov ďalej.