Najnovšie články z kategórie Cykloturistika

Petra Sagana podporí v Dubaji aj brat Juraj

Slovenského cyklistu Petra Sagana bude na ceste za prvým tohtoročným úspechom podporovať na pretekoch Okolo Dubaja v drese tímu Cannondale aj jeho brat Juraj.
Jesenné ráno na Minčole

Píp, píp, píiiiip....zvoní budík a ja viem, že sú aj oveľa príjemnejšie spôsoby ako sa zobudiť. Dnes mi to ale nevadí. Ešte so zalepenými očami otváram okno. Vonku je ticho, bielo. Predpovede neklamali. V duchu sa usmejem a teším sa na krásne inverzné ráno na hrebeni Lúčanskej Malej Fatry, kam spolu s Dašou už o pár minút smerujeme.
Sagan predviedol v Alberte ďalšie víťazné gesto

Slovenský cyklista Peter Sagan vyhral záverečnú piatu etapu pretekov Okolo Alberty, ktorá viedla z Okotoksu do Calgary a merala 129,4 km. Dvadsaťtriročný Žilinčan dosiahol tretí triumf na premiérovom ročníku kanadského podujatia a definitívne potvrdil zelený dres víťaza bodovacej súťaže. Jazdec tímu Cannondale sa presadil v špurte pelotónu pred Slovincom Lukom Mezgecom a Nemcom Robertom Försterom. Sagan dosiahol tento rok už 21. triumf.
Vlkolínec, Čičmany, Bojnice, Martinské hole na bicykli!

Čo som si navaril, musím si aj zjesť! 358 kilometrov dlhý cyklovýlet som naplánoval opäť do jediného dňa, a tak mi dovoľte predstaviť Vám po krásach našich hôr aj kúsok našich ľudových tradícií v podobe najnavštevovanejších skanzenov
Sagan prišiel v Alberte o žltý dres, zelený udržal

Austrálčan Rohan Dennis z tímu Garmin-Sharp vyzliekol slovenského cyklistu Petra Sagana zo žltého dresu lídra pretekov Okolo Alberty. Jazdec tímu Garmin-Sharp vyhral veternú 3. etapu zo Strathmore do Drumhelleru (169,8 km) pred Američanom Brentom Bookwalterom a Saganovým talianskym tímovým kolegom z Cannondalu Damianom Carusom. Peter Sagan prišiel do cieľa v pelotóne s takmer desaťminútovou stratou na najlepších. Dvadsaťtriročný Žilinčan je naďalej lídrom bodovacej súťaže o zelený dres.
Dillier prerušil Saganovu víťaznú šnúru

Švajčiar Silvan Dillier prerušil víťaznú šnúru slovenského cyklistu Petra Sagana a triumfoval v 2. etape na pretekoch Okolo Alberty, ktorá viedla z Devonu do Red Deeru a merala 174,8 km. Jazdec tímu BMC vyťažil z dlhého 80-kilometrového úniku, ku ktorému sa odhodlal spoločne so Sergejom Tvetcovom z Moldavska.
Peter Sagan dosiahol dvadsiaty triumf v roku 2013

Slovenský cyklista Peter Sagan dosiahol dvadsiate víťazstvo v sezóne 2013, keď triumfoval v 1. etape zo Strathcona County do Camrose (158,1 km) na pretekoch Okolo Alberty. Dvadsaťtriročný jazdec tímu Cannondale prvenstvom potvrdil žltý dres lídra, ktorý si vybojoval v utorkovom prológu. V hromadnom špurte pelotónu triumfoval Sagan pred Američanom Ericom Youngom a Holanďanom Morenom Hoflandom.
Okolo Tatier na bicykli...alebo 400 kilometrov jednou ranou

Pätnásťhodinové dobrodružstvo, od východu až po západ slnka, dvomi krajinami, s 11 litrami tekutín, krížom-krážom pomedzi naše i susedné hory a predsa takmer bez nich. Slovnému spojeniu "Tip na cyklovýlet" som sa radšej v tomto prípade vyhol.
Na bicykli okolo Slovenska 2013

13 dní, 1534 km, 77 hodín v sedle bicykla, desiatky prejdených obcí a miest, niekoľko chránených krajinných oblastí a národných parkov, ako napríklad Štiavnické vrchy, Slovenský Kras, Poloniny, či Tatry. Okrem toho návšteva mnohých kultúrnych pamiatok a zaujímavostí. To je bilancia jednej neobyčajnej cesty, cesty okolo Slovenska na bicykli.
Bicyklami do Solúna

Po roku sa mi opäť naskytla otázka: Čo s letom? Bez bicykla si už leto poriadne neviem predstaviť a tak sme už v zime s kamarátmi rozmýšľali, kam zamierime tento rok. Po minulom roku, keď sme boli v Medžugorí (Bosna a Hercegovina), sme chceli tento rok skúsiť niečo nové. Feke(Maťo B.) mi raz napísal, že už má cieľ na leto. „Ideš do toho Feri?“ Moja odpoveď bola: „Zase nejaká somarina, pre iných nezmyselná? Ale idem!“ To som ešte nevedel, čo zase vymyslel. Plán bol Istanbul. Začali sme robiť „nábor“, kto pôjde s nami. Na moje prekvapenie, bol tento nápad prijatý celkom slušne. Oproti minulému roku, keď sme vyrazili štyria, sa nás teraz nazberalo celkovo šesť. S Fekem sme začali plánovať trasu. Keď sme ju už mali naplánovanú a ubytovanie vytipované, stačilo ich zabookovať, v Istanbule začali demonštrácie. Viacerých to odradilo, no ja som stále dúfal, že sa situácia upokojí. V polovici júna sme definitívne zmenili cieľ trasy na Solún. Bolo potrebné upraviť trasu. Prvých 5 etáp ostalo nezmenených, ostatné sme vytvorili nanovo. Keď už bolo konečne všetko pripravené mohli sme vyraziť. A tak sme sa v pondelok 8. júla, šiesti Prešovčania vybrali za novými zážitkami do Solúna. Čakalo nás približne 1600 km za 9 dní. Vedel som, že to bude viac, lebo google sa niekedy mýli a my poblúdime. Aj sa tak stalo, ale o tom neskôr.
Aplikácia pre nadšencov horskej cyklistiky

Kniha Slovenskom na biku sa dočkala okrem mierneho vylepšenia aj svojej mobilnej verzie. Aplikácia Slovensko XC je určená pre všetkých nadšencov horskej cyklistiky, ktorí radi bicyklujú v slovenských horách.
Kováč skončil celkovo druhý na Okolo Maroka

Slovenský cyklista Maroš Kováč obsadil konečné druhé miesto na desaťetapových pretekoch Okolo Maroka. O výsledkoch rozhodla už druhá etapa, ktorá výrazne roztrhala pelotón. Kováč v nej finišoval druhý s náskokom pred súpermi.