Najnovšie články z kategórie Doping

Froomova deklarovaná nevina vyvolala pochybnosti, Tony Martin zúri

Ubezpečenia britského cyklistu Chrisa Frooma o jeho nevine vyvolali pochybnosti, prečo štvornásobnému víťazovi Tour de France ihneď nepozastavili činnosť po tom, ako neprešiel dopingovým testom.
Kortizón, EPO aj krvné transfúzie, kedysi realita v Rabobanku na TdF

Keď sa v roku 2013 holandský cyklista Michael Boogerd priznal k dopingu a začal detailne popisovať aplikáciu EPO, krvných transfúzií čí kortizónov v posledných desiatich rokoch svojej kariéry, jeho bývalý tímový kolega a zároveň krajan v Rabobanku Thomas Dekker (32) zostal ticho. Maximálne utrúsil: "Môžete sa spýtať čokoľvek, ale ja nič nepoviem." To už ale neplatí.
Van den Driesscheová sa nebude obhajovať ohľadom jej technického dopingu, končí

Belgičanka Femke van den Driesscheová sa nebude obhajovať na blížiacom sa disciplinárnom konaní ohľadom jej technického dopingu a s okamžitou platnosťou zastavuje svoju cyklokrosársku kariéru.
Van den Driesscheová možno dostane za motor v ráme bicykla doživotie

Podľa belgického denníka Het Nieuwsblad sa Medzinárodná cyklistická únia (UCI) chystá uložiť tvrdé sankcie cyklokrosárke Femke van den Driesscheovej, ktorej na konci januára na majstrovstvách sveta našli v ráme bicykla motorček. Devätnásťročná Belgičanka sa budúci týždeň vo švajčiarskom Aigle bude zodpovedať pred disciplinárnou komisiou UCI. Ak riadiaci orgán svetovej cyklistiky bude konať podľa odporúčaní komisie, bývalá majsterka Európy do 23 rokov môže údajne schytať doživotný zákaz a pokutu 50-tisíc eur.
Zaujímavé pokračovanie v prípade Belgičanky s motorom v ráme bicykla na majstrovstvách sveta

K bicyklu, v ktorého ráme v sobotu počas majstrovstiev sveta v cyklokrose našli motorček, sa prihlásil skutočný majiteľ. Podľa denníka Het Nieuwsblad je ním Nico van Muylder, priateľ Femke van den Driesscheovej. Ale to nie nie je jediná zaujímavá informácia, ktorá vyplávala na povrch.
Prvý technický doping, Belgičanke našli motor v ráme bicykla na cyklokrosárskych majstrovstvách sveta

Belgickej reprezentantke Femke van der Driesscheovej našli tento víkend na cyklokrosárskych majstrovstvách sveta v Heusden-Zolderi po sobotňajšej súťaži žien do 23 rokov motor v ráme bicykla.
Nezávislá reformná komisia svetovej cyklistiky: Armstrong bol chránenec UCI

Za éru nekontrolovaného dopingu, ktorej hlavným protagonistom bol Američan Lance Armstrong, nesie z veľkej časti zodpovednosť aj nesprávne vedenie svetovej cyklistiky v predmetných rokoch.
Roman Kreuziger bojuje za svoje dobré meno a prešiel úspešne detektorom lži

Český cyklista Roman Kreuziger prešiel v snahe očistiť svoje meno detektorom lži. Jazdec tímu Tinkoff-Saxo, ktorého Medzinárodná cyklistická únia (UCI) viní z dopingu, odmieta všetky obvinenia. Na detektore sa nechal otestovať dobrovoľne.
Astana má licenciu, ale len podmienečne

Tím Astana na čele s úradujúcim víťazom Tour de France Vincenzom Nibalim predsa len dostal licenciu Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) pre účasť v elitnom seriáli World Tour, ale iba podmienečne. Licenčná komisia na zoskupenie poznačené sériou dopingových prípadov uvalila skúšobnú dobu.
Až sedemnásť cyklistov v službách Astany je namočených do podvodu s dopingom

Denník Gazzetta dello Sport zverejnil zoznam, na ktorom figuruje dovedna 38 jazdcov - profesionálov aj športovcov do 23 rokov. Pochádza údajne z 550-stranovej správy padovskej polície a sú na ňom klienti neslávne známeho lekára Michela Ferrariho. Vyšetrovatelia mali k dispozícii 220 strán záznamov odpočúvaných telefonátov, výpisy z bankových účtov a urobili aj domové prehliadky.
Cyklistický tím Astana, za ktorý jazdí aj víťaz Tour de France Nibali, zatiaľ nedostal po dopingových prípadoch licenciu ProTour

Medzinárodná cyklistická únia (UCI) vo štvrtok potvrdila licenciu na rok 2015 šestnástim z osemnástich žiadateľov, okrem Astany zatiaľ neuspel ani francúzsky Europcar, ktorý nenaplnil rozpočet do požadovanej výšky. Astana po posledných piatich dopingových prípadoch musí vysvetliť celú záležitosť. Finálne rozhodnutie má byť známe do budúcej stredy.
UCI ženie Romana Kreuzigera pred arbitráž a žiada zrušenie jeho výsledkov od roku 2011 aj pokutu 770-tisíc eur

Športový arbitrážny súd (CAS) začal konanie v súvislosti s odvolaním Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) v prípade českého cyklistu Romana Kreuzigera. UCI sa v spolupráci so Svetovou antidopingovou agentúrou (WADA) rozhodla napadnúť verdikt rozhodcovskej komisie Českého olympijského výboru (ČOV) a žiada pre Kreuzigera dištanc vo výške dvoch až štyroch rokov, zrušenie cyklistových výsledkov od marca 2011 aj pokutu vo výške 770-tisíc eur a uhradenie nákladov na riešenie sporu.