Najnovšie články z kategórie Foristov

Biky fóristov: Ako sa stavia sen, Dudov sen

Jedného krásneho letného rána som na Bielom Kríži stretol Igora z VeloCity, ktorý sa ma mimochodom spýtal, kedy sa chystám ten svoj historický kus biku vymeniť za nový.
Biky fóristov: Fondriest TF2 1.0

Väčšina z nás, čo sme z kategórie MTB pozitív, sa k cestnému bicyklu dopracujeme zväčša tak, že si tzv. cesťák zadovážime len ako doplnok k horskému bicyklu so zámerom naháňania prvých jarných kilometrov. Prípadne ide len o uspokojenie potreby pohybu na dvoch kolesách, ak sú v teréne nevhodné podmienky.
Biky fóristov: Canyon Spectral AL 8.0 EX

Po rokoch nastal čas na zmenu. Môj zadok dlhé roky spoznával stredovek a povedal dosť. Kúpa nového biku je vždy veda, takáto chvíľa predsa len neprichádza často. Každá skúsenosť vtedy môže pomôcť, tak možno nejakú hodnotu prinesú aj tie moje.
Biky fóristov: Bimjeam vs. Kona Process 111 –  jeden bike na všetko

Biky fóristov: Bimjeam vs. Kona Process 111 – jeden bike na všetko

Túžba po novom bicykli je u cyklistu, ako iste poznáte, nekonečný kolobeh a táto diagnóza sa nevyhla ani mne. Po sezóne a pol slintania a laborovania nad novými celoodpruženými rámami zvíťazilo srdce nad rozumom a stal som sa hrdým majiteľom staršej generácie celoodpruženého „light enduro“ trailbiku - Kona Process 111. Tu sa však moja cesta za ideálnym „one for all“ bikom ani zďaleka neskončila a dlhoplánovaným výsledkom je bicykel, ktorý má len málo spoločného s orginálom a na tvári nejdeného bikera vystrúha nechápavý pohľad. Prečo je tomu tak a čo ma viedlo k takejto radikálnej zmene osadenia, sa vám pokúsim ozrejmiť v nasledujúcich odstavcoch.
Biky fóristov: GAS - Cieľ je niekedy dôležitejší ako cesta

Moja úvaha o stavbe hardtailu sa začala na začiatku leta 2015, keď som sa vracal z nemocnice po nepeknom páde z môjho krásneho GT Force. Tak, ako s jedlom rastie chuť, rastie so zdvihmi odpruženia aj odvaha. Ja som doplatil na prebytok odvahy a nedostatok schopností. Pri pohľade na röntgen a titánovú platničku na ňom, skrsla mi myšlienka na jednak zmiernenie môjho jazdného prejavu a tiež zaobstaranie si titánového HT. Z finančného hľadiska som z úvahy vytesnil titán a ostalo teda len HT.
Biky fóristov: Felt DD 30 - Prvé skúsenosti s fatbikom

Rád by som sa podelil o moje prvé skúsenosti s fatbikom. Myslím, že to bolo v júli 2015 na Bielom Kríži, kde som sa stretol s bývalým spolužiakom zo základky, ktorý došiel na fatbiku. Už som ho síce videl na nejakých maratónoch, ale nikdy som na tom nesedel a nejazdil. Spýtal som sa ho teda, čo tu v lete pri teplote cca 33°C robí, veď to je bike na zimu a na sneh, no on na to, aby som sadol a skúsil. Ja som ani na sekundu nezaváhal.
Biky fóristov: Canyon Spectral AL 7.9 - Môj prechod z kolies 26" na 29"

Keď tak prezerám fórum a vaše bicykle, všimol som si, že celkom sa nám tu začal “množiť“ Canyon. Mali sme tu článok o Canyon Torque, Nerve, Grand Canyon... keďže tiež patrím do “community of passionate cyclist“ (komunita vášnivých cyklistov) ako sa píše na krabici od bicykla, rozhodol som sa, že pridám aj ja krátku recenziu. Tento raz to bude Spectral AL na 29" kolesách.
Biky fóristov: KELLYS Swag 30 - Za málo peňazí veľa muziky

Po dlhých rokoch strávených na downhille a po vážnejšom zranení som sa rozhodol, že skúsim disciplínu, ktorá sa často označuje ako skutočný význam bikingu - enduro. Po bikoch ako napr. Specialized Demo, Big Hit som sa pustil do hľadania enduro stroja, ktorý by mi čo najviac vyhovoval. Najprv som osedlal Santa Cruz Nomad, bol som síce spokojný, ale predsa len mal ešte 26”, ktoré sa k enduru úplne nehodia a tak som sa rozhodol, že to chce zmenu.
Test: Cestný bicykel Specialized Tarmac Elite 2015

Tento stroj je v podstate môj vlastný, a tak tento test je možné chápať aj trochu ako rubriku predstavenia bikov fóristov. V prvom rade sa chcem zamerať hlavne na svoje pocity po presedlaní zo staršieho hliníkového, ktorý mi robil spoločnosť dlhé roky. Dôvodom je tiež fakt, že sa nepovažujem za experta na test cestným bicyklov, väčšinu času som strávil jazdou iba na tých vlastných :).
Biky fóristov: Matko055 a jeho Canyon Nerve al 6.0 - Hravá geometria s dobrým osadením za rozumnú cenu

Ahojte, všimol som si, že je bicykel Canyon Nerve AL 6 veľmi odporúčaný na fóre ako full do €1400. Keďže som sa sám rozhodoval, aký bicykel by som chcel, tak som dal na rady a kúpil ho. Rád by som sa s vami podelil o moje skúsenosti a názory na tento bike pre potencionálnych záujemcov.
Biky fóristov: Moje prvé skúsenosti na fatbiku Salsa Beargrease

Fatbike som si prvýkrat vyskúšal minulý rok v lete. Požičal som si český Duratec Snowdoor a obehol som s ním Cerovú dráhu v Bratislave (ako obyčajne - oboma smermi). Komfort a jazdné vlastnosti ma prekvapili. Vzhľadom k jeho výzoru by som čakal oveľa ťažkopádnejší bicykel a namáhavejšie šliapanie. Musím povedať, že okrem toho, že sa to „dalo“, som bol aj nadšený. Široké plášte samé spracujú mnohé nerovnosti terénu, pri ktorých je na trail alebo AMEN biku potrebné situáciu už „riešiť“.
Biky fóristov: AdMich a Merida Oné Fifti - fulla do pohody aj nepohody

Nie som dupač ani extra maniak, no bicykel je dôležitou súčasťou môjho života – hlavne ako doplnkový šport. Keď som si prezeral MTBIKER a videl tunajšie fotky a videá, začala vo mne rásť myšlienka na kúpu “fulla“. Samozrejme to trvalo dlhšie, kým som si našetril, ale medzitým som študoval recenzie, značky, systémy odpruženia. V Októbri 2013 prišiel deň D. Zozbieral som všetky dostupné eurá a kúpil som si vyhliadnutú Meridu One-Forty 900 2013. O tom ako sa mi s ňou jazdí a čo som na nej vylepšil, sa rád podelím na nasledujúcich riadkoch...