Najnovšie články z kategórie Horská cyklistika

HorSa do Ríma: Bratislava - Rím na bicykloch: Druhá časť

Po predošlom dni sme vstali okolo obeda. Večer nám hostitelia povedali, že ráno majú stretnutie, ale že sa o nás postará ich syn Jakub. Zjedli sme teda výdatné raňajky, po ktorých sme s ním ešte hodnú chvíľu debatovali. Potom sme si išli zbaliť veci, poďakovali sa za pohostinnosť a vyrazili smer Udine.
Ako na servis/výmenu stredového zloženia

Znalosť základného servisu nám dokáže mnohokrát ušetriť starosti. Samozrejme nie všetko je možné opraviť doma, ale väčšina bežných porúch sa dá pomerne dobre zvládnuť, ak máme aspoň základné vybavenie a samozrejme potrebné znalosti. V minulej časti ste si mohli pozrieť ako na servis vnútorných nôh vidlice, ktorý už patrí medzi trochu náročnejšie úkony, do ktorých sa netreba púšťať tak často. Dnes prišiel rad na pomerne častejší problém, ktorým je výmena/vyčistenie stredového zloženia. Nepríjemné praskanie a rôzne ďalšie zvuky vedia jazdu poriadne otráviť a pritom jeho servis nie je až taký náročný. Tento návod príde veľmi vhod, ak máte stredové zloženie napr. systému Shimano HT2, teda s ložiskami umiestnenými von z rámu, ktoré je stále pomerne časté. Novšie, najmä karbónové rámy už majú totiž ložiská lisované priamo dnu, takže následná výmena je o čosi zložitejšia.
Energetické gély – prídu vhod, najmä, ak sa zdvihne tempo PR článok

Energetické gély – prídu vhod, najmä, ak sa zdvihne tempo

Energetické gély sú v cyklistike, ale aj v iných športoch veľmi populárne. Prídu vhod, keď sa poriadne zdvihne tempo, prípadne ako rýchla záchrana, keď už nie je čas na trávenie a potrebujeme dávku energie. Niektoré dodajú okrem energie aj základné elektrolyty, prípadne kofeín a sú vhodné tiež na podporu dlhšie trvajúceho výkonu.
Pozvánka: ISTROFINAL SNEŽNICKÝ MTB maratón

17. septembra sa uskutoční 3. ročník podujatia ISTROFINAL SNEŽNICKÝ MTB maratón – Kysucká vrchovina - cyklistické podujatie pre aktívnych, ale aj rekreačných cyklistov. Súčasťou podujatia je pretek pre deti od 1 do 12 rokov. Krátka trasa bude mať dĺžku 21 km (nast. 610 m) a dlhá trasa 44 km (nast. 1 340 m).
Reportáž: Pružinský KEC maratón – 5. kolo a zároveň aj finále Považsko-Strážovského pohára

Od utorka panuje príjemné letné počasie a nespadla ani jediná kvapka. Po štvrtkovom testovacom prejazde 22-kilometrového okruhu sa začínam tešiť na môj obľúbený maratón, ktorý by sa po troch rokoch bahnenia mal ísť konečne po dokonale suchej trati.
Test: Scott Genius 710 plus - viacero funkcií v jednom biku

Nový štandard v rozmeroch kolies pod názvom 650+ vám už zrejme nie je nutné predstavovať, bikov s týmito kolesami je však medzi bikermi zatiaľ ako šafránu, a preto bola možnosť vyskúšať si Genius Plus veľmi lákavá. Už pri vybaľovaní z krabice bolo zrejmé, že pôjde o elegantne zladený bike, avšak jeho pravá tvár sa ukázala až po odlepení ochranných fólií. Výrobca stavil na hru s odleskom v podobe lesklých a matných plôch. Zaujímavosťou pri Genius-e je možnosť úpravy výšky stredu a patentovaná technológia Nude. Poďme však pekne poporiadku.
Reportáž: Novodubnický maratón 2016 - presne podľa mojich predstáv

Už po výjazde z diaľnice v smere na Novú Dubnicu mi telefón neprestajne a otravne vyzváňa, čo je ale zároveň dobré znamenie, ktoré značí, že všetci známi už sú na mieste alebo zisťujú, kde parkujem.
Unboxing: Cannondale Scalpel-Si – novinka, ktorú nájdete v MTBIKER centre

Scalpel, teda po novom Scalpel-Si, je jedna z najväčších noviniek od Cannondale pre rok 2017. Aj keď už nie taká horúca, pretože informácie presakovali ešte koncom minulej sezóny a oficiálne predstavenie prišlo už začiatkom tej súčasnej. Jeden z mála kúskov na Slovensku doslova voňajúcich novotou sa dostal aj do nášho MTBIKER centra priamo do predajne.
Pozvánka: ŠKODA MTB Singletrack maratón Košice 2016

Na záver sezóny je tu opäť jedinečný 13. ŠKODA MTB Singletrack Maratón Košice, ktorý sa uskutoční 17. septembra. Tradičné podujatie v organizácii ProSport Team Košice o.z. a Misia 24 n.o. sa v posledných rokoch preslávilo hlavne svojou novou trasou, ktorá spája rekreačné oblasti v okolí Košíc.
Rady a skúsenosti: Základné kúsky oblečenia

Mnoho ľudí práve teraz možno premýšľa nad tým, že by si radi kúpili nejaký ten bike a postupne prenikli do sveta cyklistiky. Prípadne ho už majú doma, ale ako každý vie, tým to zďaleka nekončí. Čo sa hodí na začiatok z hľadiska oblečenia, si povieme práve v tomto článku.
Reportáž: ŠKODA Slovenský raj 2016 – opäť letecký deň, ale hlavne konečne zábavný

Séria ŠKODA BIKE OPEN TOUR sa definitívne blíži ku koncu. Posledné 6. kolo a finále padlo opäť na Slovenský raj. Ten bikerov po dlhom čase privítal aj krásnym počasím a už som sa konečne nemusel do poslednej chvíle schovávať v aute a hovoriť si, aké super je jazdiť, keď leje...
Ešte ste neboli jazdiť na Laskomerských trailoch pri Banskej Bystrici?

Len pozrite, čo za výbornú novú lokalitu nám to pribudlo na Slovensku a určite si nájdite čas na jej pojazdenie. Lokalita ponúka viacero trailov a mapu si môžete pozrieť v pozvánke z otvárania, ktoré sa uskutočnilo začiatkom augusta.