Dni sa nám už poriadne skrátili, slnko stratilo svoju silu, na cestách i mimo nich sa musíme správať opatrnejšie.
Keď nám v mailovej schránke pípol mail s pozvánkou od slovenského zastúpenia Intersportu na tlačovú konferenciu do rakúskeho Leogangu, popravde sa mi zdvihlo obočie. Zvedavosť nedala, a tak som vytočil číslo v podpise a zistil, čo sa to vlastne chystá.
PR článok
Občas je fajn vzdať sa aj toho mála elektroniky, ktorú so sebou nosíme na bicykel. Ak však hovoríme o elektrobicykloch, je dôležité vedieť, ako dlho nám ešte vystačí batéria. Prípadne, ktorý jazdný mód máme zvolený.
11. 11. 2018
•
thumb_up0thumb_down
Letné mesiace, dlhý slnečný svit a teplé počasie sú priam ideálne na dni strávené vonku. Aj keď leto patrí medzi najobľúbenejšie obdobia vhodné na šport, počet cyklistov sa z roka na rok zvyšuje, a to nielen počas neho.
Kdže sa Turbi vo svojom článku zameral na servis stredového zloženia a časť výmeny ložísk celkom skrátil, rozhodol som sa práve túto časť doplniť. Dôvodov na výmenu ložísk v stredovom zložení môže byť viacero, no najčastejším spravidla býva nepríjemné pukanie alebo „zadrhávanie“, resp. neplynulosť chodu kľúk.
PR článok
Bratia Michal a František Lamiovci už niekoľko rokov zastávajú pozíciu lídrov slovenskej reprezentácie horskej cyklistiky v disciplíne cross-country. Tituly majstrov Slovenska a ocenenia Horských cyklistov roka zbierajú jeden za druhým a momentálne sa obaja uchádzajú o miesta na OH v Riu 2016. Viac o olympijskej kvalifikácii sa môžete dozvedieť v ich článku (
Ako je to s kvalifikáciou na OH?).
20. 4. 2016
•
thumb_up-5thumb_down
PR článok
Asi každému cyklistovi je jasné, že ak sa chce výkonnostne zlepšiť, musí tomu predchádzať tréning. Pod tréningom si môžeme predstaviť aj obyčajný výjazd na bicykli. Jednoducho povedané, na zlepšenie výkonnosti alebo kondície, je potrebný určitý podnet. Aký podnet je však najlepší a najefektívnejší? Aká intenzita a dĺžka zaťaženia je tá správna, aby sme získali čo najviac?
31. 3. 2016
•
thumb_up20thumb_down
Vchádzam do posilňovne so svojou cyklistickou postavou, so zvyškami typického letného opálenia rúk a stehien a vyzerám v spoločnosti objemných „týpkov“ skôr komicky. Avšak môj zámer, ak to môžem takto povedať, je čisto akademický.
Ak pokračujete v čítaní 3. časti seriálu „Hlavou proti stereotypu“, určite vás zaujíma, akým spôsobom dokážeme všetkým tým problémom s asymetriou, poruchám pohybových stereotypov, alebo neefektívnym pohybom zabrániť. Ja som použil v prvej časti slovné spojenie „funkcia tvaruje formu“. Toto slovné spojenie poukazuje na to, aký veľký význam má efektivita, komplexnosť na štruktúru, jej zaťaženie a využitie. Využívanie funkčných a komplexných pohybov pri cvičení napomáha k tomu, že si neustále obnovujeme fyziologické pohybové správanie (jeho protikladom je celodenné sedenie pred počítačom, šoférovanie, atď.) a zároveň predchádzame štrukturálnym zmenám. Použil som slovo fyziológia. Tá nám už môže evokovať niečo, čo funguje, alebo jednoducho niečo, čo nebolí a neobmedzuje.
Začalo to ako vždy myšlienkou a predstavou. „Ako by to asi mohlo byť?“. A samozrejme otázkou, akou témou diplomovej práce ohúrim komisiu na katedre fyzioterapie v Banskej Bystrici. Pre fyzioterapeuta a zároveň cyklistu je výzvou pochopiť, ako funguje ľudské telo na relatívne jednoduchom stroji, akým je bicykel. Predstava pre laika od predstavy vášnivého cyklistu sa môže líšiť. Jednoducho, ide o sekundy, ide o metre, a tak tlačím do pedálov, koľko srdce a žalúdok zvládne.
Mnohí z nás už na bazároch hľadali či nakupovali bicykle alebo komponenty. Mnohí z nás sa už aj doma tešia z „nového“ biku alebo „nového“ komponentu. Bohužiaľ, nie každý má to šťastie a tak sa z času na čas niekto stane obeťou väčšieho či menšieho podvodu. Pripomíname teda zopár rád, ako minimalizovať riziko a vyhnúť sa podvodníkom.
Tak už máme po komunálnych voľbách a ako vidieť z výsledkov cyklistika resp. táto téma si posilnila, jednak sa stala obľúbenou v predvolebnom boji, pričom nie je úplne jasné, či každý z politikov vedel o čo ide :). Každopádne je tu obrovský záväzok pre tých, ktorí boli zvolení, aby pokračovali v podpore cyklodopravy.