Najnovšie články z kategórie Majstrovstva Sveta

Austrália na ceste okolo sveta na bicykli

Bicyklujem v Austrálii už takmer 3 mesiace. V tomto článku chcem zhrnúť kadiaľ som prešiel a čo zaujimavé sa tam stalo. V meste Perth dám o pár tyždňov dokopy bike, budem potrebovať nový plášť, kazetu a reťaz. A potom letím do Nepálu. Uvidím ako to bude s cyklistikou tam, vyskúšam niečo pojazdiť.
300 dní na ceste okolo sveta

Momentálne sa nachádzam v Austrálii užil som si niekoľko dní cyklocestovania v daždi, páľave, s vetrom aj protivetrom, hladný aj sýty. 10 mesiacov cestujem na bicykli a inými dopravnými prostriedkami po svete. V sedle bicykla sa mi podarilo stráviť viac ako 860 hodín a prešiel som viac ako 15 000 km.
Nový Zéland cestou okolo sveta na biku

Dni na ceste bývajú rôzne, dobré aj zlé. Každý je iný. Dennú rutinu, ktorá je otravná a nie veľmi zábavná vystrieda dobrodružstvo, cesta a spoznávanie. Súčasťou rutiny pre jazdou je balenie a príprava na jazdu. počas jazdy to je jedenie, oddychovanie, dokumentovanie priebehu cesty, nakupovanie a hľadanie miesta na spanie ak nie je dohodnuté. Často je to boj so sebou samým alebo nepriateľmi cyklistov ako je počasie, protivietor, hlad alebo arogantný vodči za volantom auta čikamiónu. Je to vyčerpávajúce a často oslabený imunitný systém je náchylný na podliehanie rôznym chorobám a telo je slabé.
India - zastávka na ceste okolo sveta

Deň v Delhi alebo prečo kúpiť lístky na vlak v predstihu. V nasledujúcich riadkoch píšem o jednom dni na ceste okolo sveta na bicykli. Cestujem takmer 7 mesiacov. Tento krát bez bicykla.
Slovenky skončili štvrté v krasojazde štvoríc

Reprezentantky Slovenska Alica Vinczeová, Dora Szabóová, Eszter Bagitová a Viktória Glofaková obsadili v krasojazde štvoríc na majstrovstvách sveta v sálovej cyklistike vo švajčiarskom Berne 4. miesto. Za predvedenie programu dostali od rozhodcovského zboru 114,62 bodu. Titul získali v nedeľu popoludní vo švajčiarskej metropole Nemky.
Cesta okolo sveta na bicykli pokračuje. Irán, Turkmenistan, Uzbekistan

Z Erzurumu až k iránskym hraniciam
Po tom ako sa mi konečne podarilo získať víza, vyrazil som z tureckého mesta Erzurum. Nebol som úplne fit, dutiny ma neposlúchali už dlhšie a trápili ma hlieny. Raz to bolo lepšie, inokedy zas horšie. Prvý deň ako som vyrazil ma chytila slabosť.
Slováci majú za sebou najúspešnejší šampionát

Prezident Slovenského zväzu cyklistiky (SZC) Peter Privara dúfal v medailu z elitných pretekov mužov, z majstrovstiev sveta vo Florencii však napriek tomu odchádza spokojný.
Majstrom sveta Rui Costa, Peter Sagan šiesty

Majstrom sveta v cyklistike v pretekoch elite mužov sa na šampionáte v talianskej Florencii v nedeľu stal Portugalčan Rui Costa, Peter Sagan skončil šiesty. Costa na nesmierne náročnej 272,26 km dlhej trati z Luccy do Florencie zvíťazil v čase 7:25:44 h, v záverečnom súboji zdolal Španiela Joaquima Rodrígueza. Tretí skončil so odstupom 15 sekúnd ďalší Španiel Alejandro Valverde, ktorý obhájil bronzovú medailu z vlaňajších MS v Holandsku. Až štvrté miesto zostalo pre domáceho favorita Vincenza Nibaliho.
Rusom ukradli šestnásť bicyklov

Ruská výprava na majstrovstvách sveta v cyklistike v talianskej Florencii prišla o šestnásť bicyklov. Zlodeji ich ukradli z automobilov zaparkovaných pred hotelom. Dva odcudzené bicykle patrili tímu Rusvelo, zvyšných štrnásť zoskupeniu Kaťuša.
Sagana radia medzi favoritov, cíti sa byť pripravený

(od vyslaného redaktora Petra Pašutha) - Vincenzo Nibali, Fabian Cancellara a Peter Sagan sú najčastejšie mená v tipoch na víťaza nedeľňajšieho vrcholu majstrovstiev sveta vo Florencii. Do okruhu favoritov sa radia aj Christopher Froome a Španieli na čele s Albertom Contadorom, Joaquinom Rodríguezom a Alejandrom Valverdem.
Juniorka Medveďová milo prekvapila 6. miestom

Dánka Amalie Dideriksenová sa stala juniorskou majsterkou sveta v cyklistike. V pretekoch dievčenských nádejí na 82,85 km zdolala v špurte trojčlennej skupiny Rusku Anastasiu Jakovenkovú a Ukrajinku Olenu Demydovovú. Skvelý výsledok dosiahla Slovenka Tereza Medveďová, ktorá pri premiére na MS prišla do cieľa na 6. mieste.
Slováci vo štvrtok trénovali, Peter Sagan prednášal

(od vyslaného redaktora Petra Pašutha) - Štvrtkový voľný deň na majstrovstvách sveta v cyklistike vo Florencii a okolí vyplnili slovenskí reprezentanti tréningom a Peter Sagan i prednáškou a diskusiou na konferencii pre juniorov - účastníkov šampionátu. Slováci majú rozložený svoj stan v hoteli Villa la Reggia v tichom prostredí v Spianate. Z hotela vyrážajú na tréningy po okolitých toskánskych cestách. Vo štvrtok si mohli od 10.00 do 12.30 h vyskúšať aj okruh, na ktorom sa bude od piatka do nedele v jednotlivých kategóriách bojovať o majstrovské tituly.