Najnovšie články z kategórie Martin Velits

Zlato pre Belgičana Gilberta, P. Sagan na 14. mieste

Majstrom sveta v cestnej cyklistike sa v individuálnej súťaži mužov stal v Holandsku Philippe Gilbert z Belgicka. Striebro si vyjazdil Nór Edvald Boasson Hagen, bronz putuje do Španielska zásluhou Alejandra Valverdeho. Gilbert sa necelé dva kilometre pred cieľom rozhodol pre samostatný únik, ktorý sa mu podarilo doviesť až do víťazného konca. Až do samotného záveru sa ne popredných pozíciách pohyboval aj Slovák Peter Sagan, ktorý napokon prišiel do cieľa 267 km dlhých pretekov na 14. mieste z päťsekundovým odstupom na víťaza. Štart nedeľňajších pretekov bol v Maastrichte, cieľ vo Valkenburgu. Peter Velits, Martin Velits, Juraj Sagan a Maroš Kováč preteky nedokončili.

V Montréale triumf Nóra Nordhauga, P. Sagan 12.

Nór Lars Petter Nordhaug sa stal víťazom cyklistických pretekov WorldTour v kanadskom Montréale, na ktorých o prvenstvo bojoval aj Slovák Peter Sagan. Nordhaug si prvenstvo vybojoval až v záverečných metroch, keď o dve sekundy predstihol dvojicu Moreno Moser (Liquigas-Cannondale) a Alexandr Kolobnev (Kaťuša).
Tschopp celkovým víťazom Okolo Utahu

Slovenskí cyklisti Peter a Martin Velitsovi pomohli tímovému kolegovi z Omega Pharma-QuickStep Levimu Leipheimerovi k víťazstvu v nedeľňajšej záverečnej 6. etape pretekov Okolo Utahu, ktorá mala štart i cieľ v Park City a merala 121,3 km. Leipheimerovi sa preteky v Utahu nepodarilo vyhrať tretíkrát za sebou, tentoraz sa musel uspokojiť s celkovým 6. miestom. Absolútnym víťazom Okolo Utahu 2012 sa stal Švajčiar Johann Tschopp z tímu BMC.

Lídrom Okolo Utahu Tschopp, Velitsovci znova zaostali

Švajčiar Johann Tschopp z tímu BMC Racing sa víťazstvom v 5. etape cyklistických pretekov Okolo Utahu dostal na čelo priebežného poradia, keď dotiahol do konca svoj únik v úplnom závere. Post lídra si neudržal domáci Christian Vandevelde, ktorý prišiel do cieľa s odstupom 1:38 min a klesol na druhú priečku v celkovej klasifikácii. Predposledná etapa z Park City do lyžiarskeho strediska Snowbird bola kráľovská - merala 165 km a jazdci v nej našliapali dovedna 3048 výškových metrov.
Martin Velits v piatok 9. na Okolo Utahu

Americký cyklista Jake Keough zvíťazil v piatkovej 4. etape pretekov Okolo Utahu a ďalší Američan Christian Vandevelde sa dostal do vedenia celkového poradia. Keough zvíťazil v 215,6 km dlhej etape časom 4:47:06 h, druhý prišiel do cieľa Talian Marco Benfatto a Tyler Farrar z USA obsadil tretiu pozíciu. Vandelvelde má v celkovom poradí 3-sekundový náskok pred Thomasom Danielsonom a Davidom Zabriskiem.

Tretia etapa Okolo Utahu pre Matthewsa

Austrálčan Michael Matthews z tímu Rabobank vyhral 3. etapu cyklistických pretekov Okolo Utahu z Ogdenu do Salt Lake City, keď v záverečnom špurte asi 60-člennej skupiny finišoval pred jazdcami BMC Racing Michaelom Schärom zo Švajčiarska a Američanom Brentom Bookwalterom. Väčšinu etapy odtiahlo na čele päť cyklistov v úniku, ale na poslednom stúpaní ich hlavné pole dostihlo a rozhodoval špurt.
Velitsovci sa po časovke tímov na Okolo Utahu prepadli

Víťazstvo tímu Garmin - Sharp v stredajšej časovke družstiev - 2. etape cyklistických pretekov Okolo Utahu - vynieslo na čelo priebežného poradia jednotlivcov domáceho jazdca Cristiana Vande Veldeho. Trať merala 21,7 km a jednotlivé tímy bojovali s časom netradične na motoristickom okruhu Miller Motorsports Park neďaleko Salt Lake City. Pred štvrtkovou 3. etapou sú na prvých štyroch miestach cyklisti Garminu, druhá priečka patrí Thomasovi Danielsonovi, tretia Davidovi Zabriskiemu.

Velitsovci na úvod Okolo Utahu v šiestej desiatke

Slovenskí cyklistickí súrodenci Martin a Peter Velitsovci v službách tímu Omega Pharma-Quickstep obsadili v prvej etape pretekov Okolo Utahu v USA 55., resp. 56. miesto. Do cieľa v Ogdene, kde malo podujatie aj štart, prišli viac ako štyri a pol minúty po víťaznom Austrálčanovi Rorym Sutherlandovi, ktorý sa ujal vedenia v celkovom poradí.
Wiggins novým lídrom, M. Velits v dlhom úniku

Brit Bradley Wiggins z tímu Sky sa stal novým lídrom 99. ročníka cyklistických pretekov Tour de France, keď v sobotňajšej prvej horskej etape - celkovo siedmej - vyzliekol zo žltého trička Švajčiara Fabiana Cancellaru. Na trase z Tomblaine na vrchol La Planche des Belles Filles (199 km) sa najviac darilo ďalšiemu Britovi v službách Sky Christopherovi Froomovi.
P. Velits by sa chcel na Tour výsledkovo posunúť vyššie

Cyklista Peter Velits sa pri štartoch na Tour de France pravidelne posúva vo výsledkovej listine vyššie a rovnako by chcel zaznamenať posun aj tento rok. Pri premiére v roku 2008 skončil na 58. priečke, o rok neskôr bol 32. a po zranení v roku 2010 prišiel vlani do cieľa v Paríži na 19. pozícii.
Na Tour de France sa napokon predstavia traja Slováci

Slovenská cyklistika bude mať na pretekoch Tour de France napokon až trojnásobné zastúpenie, v zostave tímu Omega Pharma-QuickStep nahradil Stijna Vandenbergha Martin Velits. Pre 27-ročného Púchovčana to bude premiéra na Tour, tento rok štartoval na Gire d´Italia a v minulosti štyrikrát na Vuelte a Espaňa.