Najčítanejšie články na MTBIKERi (4512 článkov)

Údržba, výmena a nitovanie reťaze

16.03.2013 74 515 40

Z Archívu. Je faktom, že najvačším pohlcovačom energie na bicykli je reťaz. V špinavej, suchej a hrdzavej reťazi sa stráca až 30% výkonu. Znie to síce neuveriteľne, ale je treba si uvedomiť, že reťaz sa skladá asi zo 100 vnútorných a vonkajších článkov, ktoré navzájom držia pohromade čapy. Vnútorné články, vonkajšie články, medzikrúžky a čapy sa pri pohybe vzájomne trú a jediným uľahčením trenia je mazadlo...
Radiaca sústava: nastavenie chodu prehadzovačky a prešmyku

28.12.2012 70 640 14

Prečo mi to neradí? Mám problém s prehadzovačkou! Časté a frekventované otázky na cyklistických fórach. Čo s tým, ukážem v tejto trilógii článkov. Posledný článok venujem nastavenie chodu prehadzovačky a prešmyku. Tento úkon si vyžaduje čas, treba sa s bikom trochu pohrať a prinajhoršom skúšať systémom pokus?omyl. Po prečítaní tejto trilógie článkov o nastavení radenia dúfam, že mnohí nešťastníci už budú schopní sami vyriešiť svoj „nevyriešiteľný“ problém.
Stredové zloženia a osky stredového zloženia

15.12.2009 42 977 16

V dnešnej téme si spravíme stručný prehľad o používaných stredových zloženiach s hlavným zameraním na horskú cyklistiku. Tento prehľad je informatívny a nemal by sa vnímať ako hĺbkový prehľad o všetkých používaných stredových oskách dostupných na trhu.
Stručný prehľad hlavových zložení a postup pri servisovaní

17.02.2011 39 401 11

Hlavové zloženie bicykla spája vidlicu s rámom a zabezpečuje ovládanie smeru jazdy na bicykli. Jeho poškodenie alebo opotrebenie má za následok zhoršenú ovládateľnosť bicykla. Prejavuje sa vôľou alebo naopak tuhosťou chodu pri otáčaní riadidlami. Problémy sa najčastejšie objavia po nesprávnej montáži hlavového zloženia, zadretím ložísk spôsobeným nečistotami alebo nadmerným dlhodobým zaťažovaním.
Servis kľúk HollowtechII

01.04.2013 33 746 46

Predvedieme si jednoduchú demontáž a montáž najčastejšie používaných kľúk od strednej triedy a vyššie v kolekcii produktov od značky Shimano. Tento návod využijete pri montáži horských kľúk HTII triedy Deore, LX, SLX, Saint, XT a v prípade kľúk mimo zostáv s označením FC-M542, 543, prípadne aj DXR ale aj pri cestných kľukách HTII Sora až Ultegra.
Výmena duše, kontrola a obúvanie plášťa a duše, lepenie defektu.

09.05.2013 32 879 32

Prvá časť nášho seriálu o servise, nastavení a výbere biku a všetkých jeho súčastí. V tejto časti sa dozviete ako správne vymeniť, či zalepiť, dušu a správne ju do kolesa vsadiť.
Kontrola a údržba nábojov

25.11.2009 31 940 29

Je tu druhý diel nášho seriálu o opravách a nastavení bikov s podtitulom 'Prečo sa to netočí?' Ak na svojom biku nemáte zapúzdrené ložiská na nábojoch, je viac ako pravdepodobné, že sa budete musieť čas od času pozrieť na náboje zblízka. Tento návod poradí, ako na to.
Prehľad systémov pruženia

03.01.2013 30 351 30

Rozsiahly sprievodca a radca vo svete celoodpružených rámov, ktorý vám objasní vývoj ale tiež výhody a nevýhody najpoužívanejších systémov celoodpružených rámov ako FSR alebo VPP, no môže vám tiež pomôcť pri výbere rámu s vlastnosťami presne podľa vašich predstáv !
Petra Sagana vylúčili z Tour de France 2017

04.07.2017 26 399 59

Slovenského cyklistu Petra Sagana diskvalifikovali zo 104. ročníka Tour de France po tom, ako v dojazde utorkovej 4. etapy z Mondorf-les-Bains do Vittelu spôsobil pád britského jazdca Marka Cavendisha.
Radiaca sústava: umiestnenie prehadzovačky a prešmyku v ráme

25.12.2012 24 420 22

Prečo mi to neradí? Mám problém s prehadzovačkou! Časté a frekventované otázky na cyklistických fórach. Čo s tým, ukážem v tejto trilógii článkov o nastavení a základnom servise radiacej sústavy. V druhej časti sa venujem umiestneniu prehadzovačky a prešmyku v ráme. Nesprávne namontovanie týchto komponentov len ťažko vykompenzujeme iným nastavením. Ak sú už raz nakrivo, tak nám nepomôže ani zapredanie duše diablovi, len správne umiestnenie a narovnanie.
Bicykle zaistené z trestnej činnosti hľadajú svojich skutočných majiteľov - pomôžte ich nájsť

12.12.2014 23 578 17

Ide o bicykle zaistené v Žilinskom kraji, ktoré pochádzajú z trestnej činnosti a pri ktorých sa nepodarilo doteraz nájsť skutočného majiteľa. Ak si spoznáte svoj alebo kamarátov bike, stačí nám napísať a poskytneme bližšie informácie, ako sa k svojmu biku dostať.
Servis telesa voľnobehu /orecha/ Shimano

14.12.2012 23 033 11

Teleso voľnobehu nazývané aj orech je dôležitou súčasťou kazetového zadného náboja a zabezpečuje pohon /záber/ pri šliapaní a zároveň voľnobežný chod kazety smerom vzad.
Jednoprevodník – výhody a nevýhody

31.07.2016 22 884 81

Veľmi populárnou témou do diskusie, okrem tej ohľadom ideálneho priemeru kolesa, je určite tzv. fenomén jednoprevodníka. Prečo vlastne dobrovoľne obetujeme rozsah a pripravujeme sa o populárneho gašparka? Ako pri všetkom, aj tento systém má výhody aj nevýhody a práve svoj názor by som rád priblížil v tomto článku.
Prvý špecializovaný Cube shop oficiálne otvorený

27.05.2013 22 797 3

Ako už samotný nadpis napovedá, slovenský dovozca značky Cube, Slovkolex nelení a pre nových aj verných zákazníkov pripravil a oficiálne otvoril svoju druhú predajňu na Slovensku.
Nastavenie pedálov a kufrov na tretrách

12.04.2014 22 582 19

V tomto článku sa budem venovať nastaveniu kufrov na tretrách a okrajovo aj pedálom. Na rozdiel od nastavenia správneho posedu je toto tá jednoduchšia časť. Nastavenie kufrov by malo predchádzať nastaveniu posedu, ktoré sa navzájom trochu ovplyvňujú. Dúfam, že vám tento návod pomôže k príjemnejšej a pohodlnejšej jazde.
Beskidy MTB Trophy 2010 - 3. - 6.6. 2010, Istebna, Poľsko

01.03.2010 22 064

Beskydy sú jednou z najzaujímavejších oblastí Karpát. Obec Istebna, ležiaca na mieste, kde sa stretávajú hranice troch štátov - to je miesto, kde sa koná jedinečný pretek na horských bicykloch a kde jazda v náročnom teréne pomáha vytvárať nezvyklý emocionálny zážitok. Náš pretek svojou náročnosťou, vysokou úrovňou a výnimočnosťou láka do tejto oblasti Európy naozajstných znalcov horskej cyklistiky. Spoločným menovateľom sú tu hory s veľkým "G" - Gory ( poľsky), nekompromisné, divé, pre mnohých nedobytné a nedostupné. Nie je náhoda, že pretek patrí medzi pretekmi tohto typu, k európskemu štandardu MTB
Testujeme bike Grand Canyon AL 6.9

22.06.2014 22 020 20

"Ktorý bajk?" to je otázka ktorú riešil skoro každý biker pred tým, ako kupoval svoj stroj. Druhá otázka je cena. Každý má svoje hranice a veľmi často je tou hranicou trojciferné číslo. V tomto článku predstavíme bicykel, ktorý cenou 999 eur uzatvára "trojciferné bicykle". Je to Grand Canyon AL 6.9 - prekvapivo dobrý stroj vo svojej cenovej kategórii.
Servis vidlíc, tlmičov a teleskopických sedloviek

03.02.2015 21 942 31

Tento článok je venovaný údržbe komponentov odpruženia, ktoré majú na pocit z jazdy spolu s rámom najväčší vplyv a ich výmena patrí k nákladným investíciám. Nižšie spomenuté princípy fungovania a mazania vidlíc a tlmičov neplatia pre low end verzie, prípadne niektoré „módne výstrelky“, avšak podstata starostlivosti je vždy rovnaká: pravidelná údržba je prevenciou pred poškodeniami.
Mapy a aplikácie SmartMaps pre cyklistov

30.07.2014 21 193 29

Nájsť si trasy späť keď zablúdite, cielene jazdiť podľa mapy a objavovať nové cesty v okolí, navigovať sa na dovolenke v neznámej krajine, porovnávať trasy s ostatnými bikermi alebo podľa mapy vyraziť na peší výlet. Plánovať trasu doma na PC, navigovať sa v aute alebo jazdenie s outdoorovou navigáciou na riadidlách. Kopec situácií, v ktorých Vám môžu pomôcť produkty SmartMaps.
Konvertujem na vieru v bezdušový systém

27.04.2014 21 025 38

„Vozíme sa na bycigľoch a všetko je to fajn, z čista jasna defekt, zrazu na duši máš, trochu nadávaš, v jednej duši defekt máš a v druhej smútok máš...“ Úryvok pesničky Odvrátená strana (bycigľovania) od bycigľových pankáčov The Kľemones, celkom presne opisuje pocity nás bikerov, ktorí ešte nenabrali odvahu a z kolies stále nevyhodili duše. Na mňa prišiel rad práve teraz!
Bratislava City Downhill 2014

24.06.2014 20 862 1

Ďalší ročník mestských zjazdov City Downhill World Tour 2014 mal aj tentokrát veľmi dobrú atmosféru. Počasie prialo nielen nám fanúšikom, ale aj súťažiacim. Trať, ktorú som prešiel spolu s otcom bola tento rok upravená a to v cieľovom dojazde. Najviac ma z celej trate uchvátil big drop z mestských hradieb.
Komplexný pohľad na SPINNING očami cyklistov

14.10.2013 18 531 20

Začína zima a spolu s ňou nutné tréningy vo vnútri. Jedným z prostriedkov tréningu cyklistickej, teda špeciálnej vytrvalosti, „indoor“ sa využíva tiež SPINNING. To, čo toto slovo znamená už v dnešnej dobe zaiste každý veľmi dobre vie a ozrejmovať to nie je nutné. Na adresu fenoménu menom spinning bolo do dnešného dňa popísané veľa rôznych pohľadov, mýtov, názorov a múdrosti... Avšak práve týmto príspevkom by som rád do tejto problematiky vniesol jednotný názor a poukázal na pozitíva i negatíva.
Petrovia Sagan a Velits skončili v časovke v Top10 + VIDEO

05.02.2014 18 029 11

Slovenským cyklistom Petrovi Saganovi, Petrovi Velitsovi a Martinovi Velitsovi sa darilo v úvodnej etape na pretekoch Okolo Dubaja. V časovke na 9,9 km skončil jazdec tímu Cannondale Peter Sagan na 6. priečke, keď na víťazného Taylora Phineyho mal odstup 31 sekúnd.
Pozrite sa na akých bicykloch sa jazdí Tour de France 2014

19.07.2014 17 890 9

Legendárna a výnimočná Tour de France, to nie sú len samotné preteky. Okrem strhujúcich súbojov je práve Tour miestom, kde sa vždy objavia technické novinky. Je to podujatie, ktoré značkám ponúka príležitosť ukázať a predať sa. Mnoho výrobcov bicyklov a komponentov tak pripravilo krátko pred týmto ročníkom zbrusu nové rámy. Niektorí jazdci stavili na staré známe modely, od ostatných sa odlišujú netradičným farebným prevedením.