Najlepšie hodnotené články na MTBIKERi (1957 článkov)

Zabudni na Zoncolan

27.01.2016 17 045 61

Nikdy som s cyklistikou ani behom nezačínal. Behal som a bikoval odjakživa. Boli sezóny, keď som mal dobrú formu, boli sezóny, keď som trénoval menej, ale od detstva som trénoval. Nikdy som nechápal tie bambuľky, buchtičky a majstrov pivné brušká, čo sa šmochtali po ceste hore Železnou studničkou. Ako ich to môže baviť? Prečo to robia? Prečo chodia behať, keď sú takí pomalí? Keď som trénoval bežecké tempá 4:10 na kilometer, alebo jazdil na cesťáku tréningy na kopci na Kolibu, iba som ich povýšenecky obehol, zavrčal, ostriekal kvapkami potu a zmizol v diaľke.
MTBIKER centrum - nová predajňa a bike centrum na Považí

01.02.2016 13 861 51

Verili by ste, že MTBIKER existuje už takmer 18 rokov? Kedže už bude čoskoro oficiálne dospelý, je čas ho priniesť z online sveta aj do sveta fyzického. Preto 2.4.2016 otvárame MTBIKER centrum - cyklistickú predajňu s testovacími dráhami, servisom a napojením na cyklistické trasy v Považskom Inovci. Prečítajte si viac o tom, čo u nás nájdete.
Sám na dvoch kolesách a stúpanie na Mt. Ventoux

06.12.2017 6 375 57

Ahojte. Tak si sedím doma pri pohári vína a dostal som chuť spísať moju letnú cestu na bicykli...

Rozhovor: Jaroslav Drábik:„Honzovi Kopkovi odkazujem, že tie jeho rolničky proti medveďom pri bivakovaní vôbec nefungujú..."

18.09.2017 10 675 20

Zážitky z 1000 Miles sa veľmi odlišujú od klasických „bikerských“ príhod, dôkazom čoho je aj rozhovor s úspešným účastníkom posledného ročníka. A to si človek myslí, že na bicykli už zažil všetko...
Ako som sa v 35-tke učil jazdiť na zadnom

06.06.2017 14 751 44

Na internete alebo v bikových kempoch vás tieto veci učia ľudia, čo túto techniku ovládajú - ja vám ju chcem priblížiť z pohľadu toho, kto ešte pred 2 mesiacmi nevedel poriadne odlepiť predné koleso od zeme...
Je to ešte zábava?

10.01.2016 9 263 56

Pred tromi rokmi som sa rozhodoval, akému športu sa budem venovať. Mal som (kedysi nepredstaviteľných) 32 rokov. Pri zaväzovaní šnúrok som si musel nohu vykladať na prvý schod a pohľad do zrkadla nebol práve najlepší.
Rozhovor: Ján Školník - šialený cyklovýjazd po Európe alebo, keď vtesnáš 5 400 kilometrov do 17 dní

07.08.2017 9 035 36

Ján Školník, dvadsaťtriročný chalan z Kysúc, sa na začiatku júna tohto roka rozhodol podstúpiť cyklistické peklo, a to doslova.
Biky fóristov: GAS - Cieľ je niekedy dôležitejší ako cesta

12.03.2016 7 652 35

Moja úvaha o stavbe hardtailu sa začala na začiatku leta 2015, keď som sa vracal z nemocnice po nepeknom páde z môjho krásneho GT Force. Tak, ako s jedlom rastie chuť, rastie so zdvihmi odpruženia aj odvaha. Ja som doplatil na prebytok odvahy a nedostatok schopností. Pri pohľade na röntgen a titánovú platničku na ňom, skrsla mi myšlienka na jednak zmiernenie môjho jazdného prejavu a tiež zaobstaranie si titánového HT. Z finančného hľadiska som z úvahy vytesnil titán a ostalo teda len HT.
Reportáž: Sella Ronda Hero - slnko, dážď, blato, krúpy, kosa a nečakané víťazstvo

23.06.2016 8 101 18

Sella Ronda Hero je doslova kultové podujatie, a to má len 7 rokov. Ak máte radi kopce, určite vás zaujme hodnota prevýšenia 4 200 m na 86 km trase, čo už je tak trochu aj horolezectvo. Po 5 rokoch som sa sem opäť vrátil obrusovať najľahšie prevody. A to som vôbec nepredpokladal, ako to celé nakoniec dopadne...
Servis vidlíc, tlmičov a teleskopických sedloviek

03.02.2015 21 942 31

Tento článok je venovaný údržbe komponentov odpruženia, ktoré majú na pocit z jazdy spolu s rámom najväčší vplyv a ich výmena patrí k nákladným investíciám. Nižšie spomenuté princípy fungovania a mazania vidlíc a tlmičov neplatia pre low end verzie, prípadne niektoré „módne výstrelky“, avšak podstata starostlivosti je vždy rovnaká: pravidelná údržba je prevenciou pred poškodeniami.
Tip na výlet: Rychlebské stezky - Môj splnený sen

28.06.2015 6 940 27

Rychleby boli už cca 2 roky mojim snom. Rozbil som „prasiatko“ (rozumej plastovú nádobu od skladačky LEGO), do ktorého som si šetril jednoeurové mince na Aljašku. Na tú ale budem musieť po niekom dediť, tak som sa rozhodol peniažky využiť teraz, kým som ešte mladý a jarý (rozumej 42-ročný chlap v druhej puberte).
Rozhovor: Tomáš Višňovský - na Cape Epic som ďakoval za každý meter asfaltu

07.05.2017 7 015 27

Cape Epic je cieľom mnohých, no dokončiť a navyše s dobrým výsledkom sa ho podarí len málokomu. Tento rok sa medzi elitných jazdcov zaradil Tomáš Višňovský...
Reportáž: Moje víťazstvo na Slovakia ringu: 923,5km za 24 hodín na bicykli

10.07.2015 7 323 33

Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou... Non-stop, bez jedinej zastávky, v obrovskom tempe a hlavne teple, aj taká bola z môjho pohľadu druhá edícia 24 hodinových pretekov na motoristickom okruhu pri Orechovej Potôni. Pretierate si oči či čítate dobre? Áno, 923,5 kilometra za 24 hodín na bicykli. :)
Reportáž: Sella Ronda Hero – ďalší pokus o splnenie cieľa v najkrajšej prírodnej aréne

22.06.2017 5 845 23

Bolo by trochu naivné sem ísť s hlavným cieľom - obhájiť víťazstvo, navyše teraz v kategórii „licencovaných“. Motiváciou sa stala hranica 6 hod., ktorá mi pred rokom ušla a túžba vychutnať si naplno nádherné singláče a traily.
Chopiť sa možnosti alebo, ako som bicykloval v Nemecku počas služobky

05.08.2017 3 121 16

Nestáva sa často, že služobná cesta poskytne čas na vaše hobby. Sám nie som výnimkou. Cestujem pomerne často - letecky aj autom a za posledné tri roky som na svoj koníček v rámci "služobky" (horská cyklistika) ani nepomyslel.
Spomienky bikera - od esky, cez favorit, po dnešné karbónové hi-tech

06.11.2017 5 416 52

Dovoľujem si osloviť čitateľov portálu MTBIKER so svojimi spomienkami na to, ako sa kedysi žilo, ako sme športovali, ako sme sa bicyklovali a aké je to iné dnes.
Reportáž: ŠKODA Maratón Marikovskou dolinou 2016 – nová definícia absolútneho blata

16.05.2016 12 213 21

Druhé kolo ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2016, sa určite zapíše do pamäti všetkých zúčastnených. Myslím, že každý jeden, kto sa nakoniec postavil na štart, si zaslúži absolutórium. Mariková je známa svojím terénom aj keď býva všade relatívne sucho, no keď viac dní predtým poriadne leje, vrátane soboty, dostáva slovo blato ďalší rozmer....
Vyhodil som fľašu - no a čo!

18.02.2016 6 302 34

Pred časom som na fóre zaregistroval diskusiu ohľadom vyhadzovania obalov z gélov počas preteku. Diskusia to bola horúca. Myslím, že čitateľ sa aj poučil. Musím povedať, že ja sám som tiež nepoučiteľný, fľaše na pretekoch vždy vyhadzujem. Vždy však na občerstvovačke!
Pozvánka: Kolaudácia MTBIKER centra - nová predajňa a bike centrum na Považí

30.03.2016 8 339 31

Myšlienkou na vybudovanie základne pre eshop a zamestnancov s možnosťou poskytnutia ďalších zaujímavých aktivít pre cyklistov, sme sa začali intenzívnejšie zaoberať približne pred rokom. Ako čas plynul, jednotlivé veci začali naberať reálnejšiu podobu a posledné týždne už ani nevieme, kde nám hlava stojí. Budovu a interiér predajne sme stihli dotiahnuť, a tak vás môžeme s radosťou pozvať na kolaudáciu už túto sobotu 2.4.2016.
Záťažový test na vlastnej koži alebo na chvíľu pokusným králikom

07.02.2017 10 065 44

Na podobnom teste som nikdy živote nebol a vždy si dôležité údaje pre tréning odhadoval na základe pozorovania. Napadlo mi teda, že prečo to konečne neskúsiť a rovno napísať, čo všetko som sa dozvedel. A kedže nejazdím žiadny „pro“ level, tak uverejniť svoje presné údaje mi samozrejme nerobí problém :).
Rok hobby bikera

14.01.2017 6 187 7

Ako sa rok s rokom stretol, mnohí z nás sú o poznanie, prípadne nejaké tie finančné prostriedky, deti, či vrásky bohatší. Ostatní možno o nejaké tie zážitky. A práve to je aj môj prípad – najmä čo sa bicyklovania týka.
Reportáž: Horal Krejzi alebo majstrovstvá Európy na vlastnej koži

17.08.2017 5 334 8

Musím sa priznať, že pôvodne som ME nemal vôbec v pláne, resp. som chcel prísť len ako divák. To som povedal aj do mikrofónu, keď mi túto otázku položil pred dvomi týždňami Roman Barényi po dojazde na ŠKODA STUPAVA TROPHY maratóne.
Najčastejšie chyby pri jazde v chladnom počasí

19.11.2017 9 354 45

Jazda v chladnom počasí nemusí byť žiada veľká veda a môže byť dokonca veľmi komfortná, ak si dáte pozor na zopár vecí.
Tip na výlet: Sám na dvoch kolesách - Ljubljana

04.12.2016 5 277 25

Ahojte, tento text píšem preto, aby som zaznamenal svoju zatiaľ najväčšiu a najdlhšiu cestu na biku. Skrsol v hlave nápad, že by som mohol vymeniť cesťák za pomalý diaľkový bike a skúsiť cykloturistiku. Toto označenie znie nevinne a evokuje rakúskeho dôchodcu rútiaceho sa 10-kilometrovou rýchlosťou po hrádzi a tlačiaceho wurst v každom bufete. To by však v tom nebola moja povaha, keby som si veci nenaplánoval tak, že namiesto pohodovej cykloturistiky išlo o diaľkový maratón typu bicykluj alebo zomri.