Najnovšie články z kategórie Reportaz

Reportáž: EuroBike 2015 – Nové trendy a prvé dojmy

Minulý týždeň sme boli spolu s Červom a chalanmi z ProCycling (Bianchi) dva dni na EuroBiku, kde bolo toho vidieť až až. Medzi hlavné tredy patrilo značné rozšírenie kotúčových bŕzd na cestných bicykloch, 27,5+ pri MTB bikoch a širšia ponuka elektrobikov, kde pohon prezentovalo viacero výrobcov vrátane spoločnosti Shimano. Do popredia sa dostávajú aj cestné bicykle vhodné do náročnejšieho terénu, ktorým predpokladám slušný úspech.
Reportáž: Kráľovský MTB maratón 2015 alebo aj single po východniarsky

Kráľovský maratón nepatrí medzi najstaršie podujatie, ale medzi bikermi už má svoje meno. Zásluhu na tom má najmä snaha miestnych „trailbuilderov“ vytvoriť skutočné MTB, kde sa z kopca zapotíte rovnako ako smerom nahor. A niekedy treba len pustiť brzdy a dúfať, že to vydá...
Reportáž: KELLYS GREEN BIKE TOUR 2015

V sobotu 22.8.2015 je počasie po predchádzajúcich horúčavách takmer ideálne, tak prečo sa nepopreháňať po Malých Karpatoch. Vravím si aj s kamarátom “pome ho ta“. Trošku sme si privstali, aby sme chytili dobré miesto na parkovanie a na ostatné sme sa už spoliehali, že bude prebiehať ako pri predchádzajúcich 7. ročníkoch. Nemýlili sme sa. Prívetivé zázemie, rýchla registrácia a  príjemná štartová atmosféra. Organizátori pripravili 34 a 75 kilometrovú trať, nezabudli ani na detský pretek a 34 kilometrovou traťou potešili aj elektrobikerov.
Reportáž: Horal Tour 2015 - Jazda vo vysokohorskom prostredí Vysokých aj Nízkych Tatier

Polmaratón + maratón + XC = Horal Tour. Takouto jednoduchou rovnicou sa dá popísať jediný etapový pretek na Slovensku, ktorý si pripísal tento víkend už svoj 7 ročník. Ako vyplýva z rovnice, tak Tour sa skladá z troch etáp, ktoré zavedú štartujúcich do vysokohorského prostredia Vysokých a Nízkych Tatier a do pohoria Kozie chrbty pri Svite, ktorý je už tradične centrom diania tohto podujatia.
Reportáž: Horal 2015 - Majstrovstvá Slovenska v XCM na skutočne maratónskej trati

Predstavovať Horala je asi naozaj zbytočné a za tie roky sa z neho stal už legendárny maratón. To isté platí pre  trať s príznačným názvom „Krejzi“, ktorá každý jeden rok nezostáva nič dlžná svojmu významu. No a po večných ťahaniciach sme sa opäť mohli vydať aj na Kráľovu Hoľu - a tá veru nesklamala...
Reportáž: 6. kolo Detská tour Petra Sagana s peknou účasťou 350 detí

Počas trojdňového cyklistického zápolenia HORAL TOUR sa v nedeľu konalo vo Svite už 6. kolo Detskej tour Petra Sagana 16. augusta 2015. A Svit opäť nesklamal. Výborné zázemie, pekná účasť cyklistov (350 detí) a aj divákov, vhodné trate a až na jednu krátku prehánku aj cyklistické počasie.
Reportáž: Kaňanský bicigeľ 2015 - Moje prvé preteky, ale určite nie posledné

Moje prvé preteky vôbec, odkedy som sa na bicykel posadil. No teraz už určite viem, že nie posledné. Atmosféra pretekov si ma získala. Registrácia, pripevňovanie čísla, vtipné poznámky od ďalších pretekárov, známosti a stretnutia s ľuďmi, o ktorých som ani len netušil, že jazdia. Do toho vôňa pripravovaného gulášu, porovnávanie bicyklov a horúce letné počasie.
MTB Horská časovka Kubínska hoľa 2015

V sobotu dňa 8. augusta 2015 sa v Dolnom Kubíne na Kubínskej holi konal 1. ročník cyklistického preteku pod názvom MTB Horská časovka na Kubínsku. Celé podujatie prebiehalo v krásnom prostredí s výhľadmi na oravskú prírodu.
Reportáž: Donovalský Drapák 2015 - Poctivých 60km s prevýšením 1990m a jazda po hrebeni

Všade v rádiu hlásia výstrahy 3.stupňa, počty odpadnutých stúpajú každým dňom a všetci doktori sa zhodujú, aby sme sa vyhli intenzívnym športovým aktivitám :). Za ten čas čo panujú tieto horúčavy ale nič nové, a tak parkujem auto na Donovaloch a spolu so mnou aj ďalší ktorých podobné správy nemali šancu odradiť...
POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (2. časť)

Pred týždňom sme zverejnili reportáž z extrémnych pretekov 1000miles od Jána Litavského. Tu je 2. diel reportáže: deň 8 až deň 14 a po 1600 km a 2 týždňoch jazdenia aj cieľ pretekov.
POMALY, ALE ISTO alebo 1000 MILES ADVENTURE 2015 v mojom podaní (1. časť)

Predpokladám, že väčšina z vás, ktorá navštevuje aspoň trošku pravidelne stránky MTBIKER, vie, čo sa zhruba skrýva pod názvom „1000 MILES ADVENTURE“. Pre vás ostatných len taká základná informácia: ide o non-stop preteky bez zabezpečenia naprieč Českom a Slovenskom o celkovej dĺžke približne 1000 míľ, tj. niečo málo cez 1600km. Zakladateľ a hlavný organizátor preteku je český extrémny biker Honza Kopka, prvé preteky sa išli v roku 2011. Trasa je vopred daná pomocou GPS a organizátor sa ju snaží viesť čo najväčšou divočinou, ako je len možné, teda prevažne ťažkým terénom - lesmi, horami a dolami a preteku sa môže zúčastniť každý, ktorý sa pohybuje po trati vlastnou silou.
ŠKODA STUPAVA TROPHY 2015 – alebo aj skutočne rýchlych 105 km

ŠKODA STUPAVA TROPHY svojimi peknými parametrami vôbec nevyzerá, že sa koná iba kúsok od nášho hlavného mesta. Napriek "malým" kopcom sa organizátorom podarilo vyznačiť 4 krásne bikerské trasy od 25 do 105 km, na ktoré sa odhodlalo takmer 900 ľudí. Pre tých, ktorí sa chcú úplne „doraziť“ bola v ponuke aj tradičná kombinácia s nedeľným behom ale ten som pre tentoraz vynechal.