Najnovšie články z kategórie Reportaz

ŠKODA STUPAVA TROPHY 2015 – alebo aj skutočne rýchlych 105 km

ŠKODA STUPAVA TROPHY svojimi peknými parametrami vôbec nevyzerá, že sa koná iba kúsok od nášho hlavného mesta. Napriek "malým" kopcom sa organizátorom podarilo vyznačiť 4 krásne bikerské trasy od 25 do 105 km, na ktoré sa odhodlalo takmer 900 ľudí. Pre tých, ktorí sa chcú úplne „doraziť“ bola v ponuke aj tradičná kombinácia s nedeľným behom ale ten som pre tentoraz vynechal.
Reportáž: Salzkammergut Trophy 2015 alebo aj poriadne dlhé rakúske saunovanie - Moja najobľúbenejšia akcia v celom kalendári

Bez tejto 211 km dlhej a bláznivej trasy si už sezónu ani neviem predstaviť. Tých 7000 výškových metrov sa dá spraviť vlastne aj niekde u nás, ale zaručene to nebude taká zábava. Väčšinou si tento fakt uvedomím až s odstupom času a najmä po ďalšom extrémnom ročníku. Vodu pre tento krát vystriedala pravá sauna...
Príhody a skúsenosti: Ako som sa vybral na prvé enduro preteky do neznáma

Už dlhšiu dobu, vlastne odkedy vlastním full, sa túžim zúčastniť enduro pretekov. Vždy bol problém buď s odhodlaním, obavami, alebo bolo ťažké nájsť parťáka na takýto dobrodružný výlet. Posledné dva roky som pretekal len v Kálnici, ale to nebolo to pravé orechové, keďže išlo o preteky na domácej pôde, kde to už notoricky poznám, viem presne odhadnúť svoje sily a terén je technicky z tých menej náročných.
Reportáž: Obr Drásal alebo 175 pekelne horúcich kilometrov

Uplynulý víkend sa mestečko Holešov pod Hostýnskymi vrchmi stalo centrom bajkového diania u našich západných susedov. Konal sa tu už 22. ročník legendárneho Drásala. Pretek je už 15. sezónu zaradený do seriálu Kolo pro život a je tak len jedným z dvoch podujatí, ktoré sú v tomto seriáli úplne od jeho začiatku. Drásal so svojou 22 ročnou tradíciou je kultovým pretekom a na jeho prestíži pridal aj fakt, že od minulého roka pribudla ku klasickej 115 km dlhej trati aj ultramaratónska 175 km dlhá štreka zvaná Obr Drásal.
Reportáž: Moje víťazstvo na Slovakia ringu: 923,5km za 24 hodín na bicykli

Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou... Non-stop, bez jedinej zastávky, v obrovskom tempe a hlavne teple, aj taká bola z môjho pohľadu druhá edícia 24 hodinových pretekov na motoristickom okruhu pri Orechovej Potôni. Pretierate si oči či čítate dobre? Áno, 923,5 kilometra za 24 hodín na bicykli. :)
Reportáž: Oravský cyklomaratón 2015 - Po páde so zlomeninou 32 km až do cieľa

V sobotu 4.7.2015 sa uskutočnil 8. ročník vytrvalostného preteku horských bicyklov v oblasti Oravských kopcov - Oravský cyklomaratón. Bol zaradený do série SLOVAK XCM TOUR 2015, ktorá pozostáva z desiatich cyklomaratónov. Zároveň je súčasťou Slovenského pohára XCM a išlo sa tam aj 5. kolo - Detská tour Petra Sagana. Účasť, napriek dovolenkovej sezóne a veľkej horúčave, bola pomerne slušná. Na štart sa postavilo celkove 605 pretekárov.
Reportáž: Kitzbühel víkend - poriadny maratón a nielen to...

Fanúšikom alpského lyžovania asi netreba oblasť Kitzbühelu bližšie predstavovať. Ako inak v lete sa mení na raj pre bikerov - či už pre tých ktorí milujú jazdu z kopca, do kopca alebo najlepšie oboje. V rámci 8 dňového KitzAlpBike festivalu sa koná skutočne všetko možné, od endura, cez XC až po maratón. A práve ten samozrejme upútal moju pozornosť...
Reportáž: Kaktus bike Bratilavský MTB maratón 2015 - Aj s kategóriou pre elektrobicykle

V sobotu 13.6. pre nás organizátori pripravili 3. ročník pretekov Kaktus bike bratislavský MTB maratón a tiež tretie kolo Župného pohára. Tento pretek u mňa vždy vzbudzuje rešpekt, najmä kvôli svojmu prevýšeniu a strmým stúpaniam. Nech už si vyberiete ktorúkoľvek dĺžku okruhu, rozlohou malé územie Devínskej Kobyly nedáva inú možnosť ako viacnásobné stúpanie a zjazdovanie na hrebeň a zase dole, na hrebeň, dole, na hrebeň...
Reportáž: XVI. International MTB marathon Malevil Cup 2015 - Skvele pripravený maratón

Je piatok 19.06.2015 popoludní a naša výprava v zložení ja (jelo520), Jojo (Bubak) a Miloš (Milkyone) nakladáme biky na strechu auta a vyrážame smer Liberec. Po asi šiestich hodinách jazdy prichádzame do Jablonného v Podještedí, miesta konania Malevilského maratónu. 100km trať tohto podujatia je zaradená do UCI MTB marathon series 2015, čo je predpoklad vynikajúcej atmosféry ale aj konkurencie. Dôkazom je aj účasť pretekárov z 13 krajín ako Holandsko, Kazachstan, Anglicko, Nórsko, Poľsko, Nemecko a iné. Samozrejme aj  my „traja mušketieri“ zo Slovenska.
Reportáž: AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly 2015 - Prekvapivo náročných 78 km

Súľovský a Fatranský maratón boli vždy pre Žilinských bikerov v podstate „povinné“ akcie. Žiaľ Fatranský už je minulosť za to Súľov píše už svoj 17. ročník. Tento rok s trochu skrátenou traťou, čo s odstupom hodnotím ako plus, pretože pri pôvodnom variante by som asi ani nedošiel do cieľa.
Reportáž: Pokračovanie 3. a 4. etapy MTB Trophy 2015 - 4 dní, ktoré sme strávili ako profíci... akurát, že biky sme si umývali každý sám

3. etapa – Rycierova: …zastavujem pri jednom dome a lejem na seba vodu z krhly voľne položenej pri vstupnej bráničke. Tento cieľový kopec patrí za tie roky taktiež medzi výber toho „najlepšieho“...
Reportáž: Festina 24 hodín MTB 2015 -  Pre mňa už tradičná každoročná akcia

Reportáž: Festina 24 hodín MTB 2015 - Pre mňa už tradičná každoročná akcia

Zázemie 24ky bolo už tretí rok po sebe v päťhviezdičkovom kempe na Kamencoch, ktorý bol v roku 2014 vyhlásený za kemp roku na Slovensku. Novinkou tohtoročnej 24ky bola možnosť rezervovania si chatky, čím sa výrazne zvýšilo pohodlie pretekárov, ktorým sa chatka ušla. Podujatie organizuje tradične partia z bikepoint.sk a ich viacročné skúsenosti s 24 hodinovkami sú na organizácii vidieť.