Najnovšie články z kategórie Reportaz

Kellys Green Bike Tour 2014 – Aprílový maratón, ktorý sa išiel v auguste

Tri - dva - jedna - štart a my po úvodnej asfaltke vstupujeme do oči a zuby šmirgľujúceho oblaku prachu, ktorý sa rozplýva až po prejazde cieľovej rovinky. Takto nejako som si myslel, že ľavou-zadnou zhrniem do reportu svoj domáci maratón, ktorý po štyroch ročníkoch poznám naspamäť, aj bez toho, aby som ho vôbec musel absolvovať. No nakoniec ale žiadne opisovanie nehrozilo...
Reportáž: Vlkolínsky Drapák 2014

Druhú augustovú nedeľu sa horská cyklistika vrátila opäť na Liptov. V podobe 1. ročníka Vlkolínskeho Drapáka. Jednalo sa o technicky náročnú horskú časovku, okorenenú o pekné finančné prémie po splnení jedného „háčika“, ale o tom až neskôr.
Reportáž: Detská tour Petra Sagana - 6. kolo Svit

Už po 6. krát mala Detská tour zastávku po Slovensku a tentoraz priamo s výhľadom na Vysoké Tatry a to v meste Svit. Od piatku až do nedele bol Svit istotne najcyklistickejším mestom Slovenska, veď okrem horského etapového preteku Horal Tour, tu svoje zázemie mal aj Slovenský pohár MTB a v neposlednom rade naša Detská tour. Počas troch dní viac ako 1000 cyklistov.
Report: MTB Horská časovka Kubínska hoľa 2014

Dlho som nikde nebol, tak som sa pozrel do kalendára MTB pretekov, že či je v najbližšom období niečo nablízku. Náhodou mala byť o dva dni nová MTB Horská časovka Kubínska hoľa v Dolnom Kubíne. Tak som neváhal a skoro ráno v sobotu 9.8.2014 som sa vybral na tento šprint. Nebudem predsa sedieť doma a na dajaký maratón už aj tak nemám síl.
Reportáž: Slovakman 2014 - jediné preteky v dlhom triatlone na Slovensku

Tento rok sa uskutočnil Slovakman 3.8.2014 v Piešťanoch. Išlo už o 12.ročník podujatia a zároveň aj o spoločné majstrovstvá Českej a Slovenskej republiky. Dlhý triatlon, známejší pod menom ironman, sú preteky pozostávajúce z troch častí – plávanie, bicykel a beh.
Reportáž: Štiavnické Gold Race

Po štyroch rokoch sa v „zlatých“ Štiavnických vrchoch opäť maratónovalo, keď sa uplynulú sobotu v Banskej Štiavnici konal MTB maratón Štiavnické Gold Race, ktorý nadviazal na tradíciu známeho Štiavnického horského cyklomaratónu. Nový tím organizátorov si pre účastníkov pripravil trate s dĺžkou 77, 47 a 33 kilometrov po kopcoch prekopaných množstvom baníckych šácht a štôlní.
Reportáž: ŠKODA STUPAVA TROPHY 2014

V sobotu 26.7. 2014 sa konal jeden z najlepších MTB maratónov na Slovensku, ktorý opäť potvrdil svoju kvalitu. Na rekordný počet účastníkov, za krásneho počasia boli pripravené trate: 17km pre jednokolky, 25, 42, 76 a 105km pre horských cyklistov. Pozrite si bohatú fotogalériu a prečítajte si viac o tom, aké to v Stupave bolo.
Salzkammergut  Trophy 2014 - zaručene bez prachu

Salzkammergut Trophy 2014 - zaručene bez prachu

Keďže sa pomaly z tejto bikovej akcie stáva aj akcia rodinná tak mi opäť spoločnosť robí Lenka aj mama. Do Bad Goisernu dorazíme kúsok po obede a hneď po vybalení vecí v hoteli utekám na prezentáciu a tradičný „bike check“ nech to mám čo najrýchlejšie z krku. Veľké akcie totiž prinášajú aj veľa ľudí a veľa ľudí = tlačenica. Tento rok padol navyše aj rekord, dokopy sa na všetkých tratiach zúčastnilo 4256 bikerov z 44 rôznych štátov. Takže si určite viete predstaviť ako to vyzeralo v centre :) Navyše akurát prebiehal tradičný piatkový šprint namotaný v uličkách.
Slovakia Ring 24hod: Aké to je atakovať takmer 800 kilometrov na bicykli za jediný deň?

Jednou vetou: Náročné :) Vlastne za obvyklých podmienok mi to ani rozum neberie, nespracuje, za jeden deň by to vzdialenosťou vyšlo z môjho malého mestečka menom Zvolen napríklad do karnevalom a gondolami preslávených Benátok, do severopoľského baltského prístavu Gdánsk či na peknú dovolenku trebárs do chorvátskeho Zadaru. Sčítané, podtrhnuté - zvládol som to, prekonal som sám seba, počet kilometrov sa zastavil na čísle 781, až mám pocit, že sa mi pokazil tachometer :)
Reportáž: Okolo Domaše, tento rok už oficiálne najväčšia cykloakcia na Slovensku

A je to tu zas čo som bol na akcii Okolo Domaše. Dlho to vyzeralo tak, že sa v sobotu 5.7.2014 nezúčastním, ale nakoniec mi to vyšlo perfektne a bez komplikácii, v čo som už ani nedúfal. Som preto veľmi rád, že sa mi podarilo zúčastniť tejto rekordnej akcie a mohol som byť jej súčasťou. Vedel som o viacerých novinkách, a tak som sa veľmi tešil na tento už 7. ročník.
Reportáž: Oravský cyklomaratón 2014

Prvá júlová sobota patrila Oravskému cyklomaratónu, v poradí už magickému 7. ročníku. Maratón bol zaradený do Slovenskej XCM série, Slovenského pohára v maratóne a niesol so sebou aj ďalšie pokračovanie Detskej tour Petra Sagana. Silné dažde začiatkom týždňa robili vrásky na tvárach organizátorov ako aj bikerov. Našťastie sa počasie umúdrilo. Trať od štvrtka obsychala a mohli sme sa tešiť na krásny a rýchly maratón. Po minulotýždňovom ťažkom víkende, som volil polmaratónsku verziu. Moja polovička zas 25tku, na ktorú sme trénovali :)
Reportáž: Bikemaraton Drásal České spořitelny

Josef Drásal bol najvyšší človek, ktorý podľa dochovaných údajov kedy žil v českých zemiach. Narodil sa v chudobnej rodine brúsiča ihiel Johanna Drásala a jeho manželky Magdalény. Narástol do výšky 242 cm a podľa neho je pomenovaný jeden z najkultovejších českých maratónov, Bikemaraton Drásal České spořitelny, ktorý si pripísal v sobotu v Holešove už svoj 21. ročník. Organizátori vymysleli tento rok aj jednu novinku pre vyznávačov extrémnych zážitkov, ktorou je trať dlhá 175 km s prevýšením 5088 metrov s príznačným názvom - Obr Drásal.