Najnovšie články z kategórie Reportaz

Z Álp až k stredozemnému moru

Deň 44, 3780 km, 31956 m nastúpaných. To je cesta okolo sveta na bicykli. Z Bergama v Taliansku som sa presunusol severom Talianska do Álp. Cestou som si pojazdil v okolí lago di Garda, kde som trošku socol chlapcov zo Sporttour na ich Giro di Italia a prespal tam. Z lago di Garda som sa dostal cez údolia až do Dolomitov. Po krásnej cyklistike 140 km a 2000 nastúpaných metroch sa zhoršilo počasie tak, že začalo snežiť a sedlá zavreli. Ráno som sa presunul do dolinya začal opäť stúpať z Bolzana okolo Dolomitov. Okrem cyklociest som jedeň deň išiel po trait Giro di Italia a tak som si pozrel cestou profíkov v Toblachu.
Beskidy MTB Trophy 2013

7. ročník jedného z najťažších etapákov v Európe sa tento rok odohrával na prelome mája a júna, novinkou bolo zaradenie pretekov do kalendára UCI. Štartová listina, ktorá má limit 500 účastníkov sa pred pretekmi napĺňala nevídane rýchlo, ako vždy najpočetnejšie zastúpenie mali domáci Poliaci, tradične silná dánska skupina tentoraz dosiahla až neuveriteľných 90 ľudí, o čosi menej bolo tentoraz Čechov, od nás to bolo solídnych 15 kúskov, no a dokopy 460 štartujúcich z úctihodných 20 krajín. Beskydské terény lákajú čoraz viac a to aj napriek tomu, že ani tento rok neostali ušetrené od vrtochov počasia...
6. Oravský cyklomaratón

Peknú slnečnú sobotu 08.06.2013 sa konal už 6. ročník Oravského cyklomaratónu v Dolnom Kubíne. Tento rok bol maratón súčasťou Slovak XCM Tour 2013 a Slovenského pohára XCM. Na tento obľúbený oravský a typicky lúčny cyklomaratón sa chodí chytať aj bronz, keďže sa ide len malá časť trate v tieni stromov. Nebolo tomu inak ani tentoraz.
Piotr Brzózka víťazom Beskidy MTB Trophy 2013 PR článok

Piotr Brzózka víťazom Beskidy MTB Trophy 2013

Beskidy MTB Trophy 2013 spoznal v nedeľu svojho víťaza. Etapového MTB preteku sa zúčastnili pretekári z 20 krajín a počas 4 dní súťažili na trasách v okolí poľskej Istebnej. Od prvej etapy pretekárov sprevádzali náročné podmienky a nepriaznivé počasie. Dážď, blato a nízke teploty robili pretek ešte ťažším ako inokedy.
Fatranské bahenné galeje

Poriadna dávka blata čakala na účastníkov 8. ročníka Fatranského MTB maratónu, ktorý sa konal 01.06.2013 v Rajeckých Tepliciach pri Žiline. Pršalo skoro celý týždeň, spŕchlo aj večer pred pretekmi a tak sa na pripravených tratiach mohlo začať fatranské bahenné peklo. Ťažké ujmy na zdraví, psychike a materiáli boli zaručené a tie boli preplatené len jedinečnými zážitkami z trate.
2. KOLO SP MTB XCO V NOVOM MESTE NA MORAVE

Okrem tých, ktorí sledujú dianie vo vrcholovej svetovej cyklistike pozornejšie, sa ostatní o účinkovaní slovenských pretekárov na 2. kole SP MTB XCO dozvedeli len informáciu zhrnutú do jednej vety v úvode ku fotogalérii zo Svetového pohára v Novom Meste na Morave: „Slovák Michal Lami skončil na výbornom 34. mieste", len pár miest za Jardom Kulhavým.
Kaktus bike Bratislavský MTB maratón

Ísť či neísť? Túto otázku som si v uplynulom mesiaci položil niekoľko krát. Za účasť hovorila túžba spoznať overené trasy na Kobyle za jeden deň, proti boli nohy, ktoré od januára odjazdili len 130 km. Kde sú tie (študentské) časy, keď som danú porciu kilometrov zhltol hneď v prvý januárový týždeň. Nakoniec rozhodla vyššia moc, keď som sa týždeň pred pretekmi dozvedel, že som vyhral štartovné.
1st round SPDH 2013 - Hnilčík – Mraznica

Prvé kolo SPDH sa uskutočnilo na východe Slovenska v SKI centrum Mraznica. Vyrazili sme v piatok okolo tretej z Piešťan, odkiaľ sme to mali rovných 300km. Dorazili sme podvečer, hneď sme sa pustili do stavania depa a išli spať.
FC maratón Marikovskou dolinou 2013

Majstrák je len jeden. Tento rok status pripadol na FC maratón v Maríkovej doline. Trať v dĺžke 64 km s prevýšením cca 1700m nie je zrovna z kategórie klasických maratónskych, no všemožne skloňované slová a singloch a náročnosti sľubovali dostatočný zážitok. Navyše sa opäť na víkend začína zmrákať a je teda jasné, že sa nudiť nebudeme...
Author Šela Maratón 2013

Zvyky by sa mali dodržiavať. A medzi tie jarné patrí určite účasť na tradičnej Šele, ktorá so svojou traťou, zabezpečením a atmosférou patrí medzi to najlepšie u našich západných susedov. Spolu s tým sa však už začal rysovať zvyk ďalší a tým sú vrtochy počasia spojené s týmto dátumom. Tých 91km a 2100m opäť nebude zadarmo...
Slováci na SP v Grazi

Slovenská rep. v MTB sa zúčastnila 5.05.2013 na pretekoch SP kat.C1 v Grazi v zložení
  • Elite - Michal Lami,Martin Haring

• U-23 - František Lami,Tomáš Višňovský

• Juniori - Michal Bušfy,Dušan Bodiš.

Downhill Contest Wisla

Druhý pretek v tejtro sezóne sa konal v Polskej Wisle. Známa trať už z predošlých ročníkov prešla trošku zmenami. Pribudol obrovsky dvoják na lúke a kozmetické drobnosti.