Najnovšie články z kategórie Reportaz

1st round Moravsko – Slovenský DH Cup

Po nekonečne dlhej zime sme sa konečne prehupli do jarného až letného počasia. Ešte donedávna sneh všade na okolí neumožňoval osedlať bicykle naplno a my sme mali to šťastie že sme vyrazili pred samotnou sezónou do Talianska kde sme si bicykle osvojili. Nielen príchod teplého počasia sa nejak oneskoril ale vplyvom toho sa prvý závod Moravsko-Slovenského DH cupu posunul o týždeň neskôr.
Víkend v znamení Slovenského pohára XC a XCM

V sobotu 20.4.2013 odštartovalo 1.kolo Slovenského pohára v XCM vo Svätom Juri, kde všetci členovia SZC majú tak ako na celej sérii SLOVAK XCM TOUR zvýhodnené štartovné.
Kaktusbike Svätojurský MTB maratón 2013

Tak ako minulý rok, aj teraz som sa rozhodol radšej zahájiť sezónu až v Svätom Jure. Dôvod nájdete v minulom Katkovom reporte. Tunajšia trať je ale aj tak na úvod skutočné ideálna. Kratšia, rýchla a bez nekonečných stúpaní. Na 100 km „mordy“ bude ešte času dosť...
X-Cross MTB Maratón Partizánske 2013

Nová sezóna MTB maratónov na Slovensku začala tak ako aj minulý rok maratónom v Partizánskom, tentoraz pod novým názvom X-Cross MTB maratón. Pôvodne mal byť súčasťou 4-dielnej série s lákavou hlavnou cenou v tombole v podobe osobného automobilu od hlavného partnera, avšak pre menší záujem a termínovú kolíziu s niektorými inými akciami, nakoniec myslím, že celkom rozumne, organizátor ostal len pri jednom maratóne. Svoje isto zohrala aj takmer nekončiaca tohtoročná zima, veď kto už by len myslel na cyklistiku, keď ešte začiatkom apríla bolo takmer celé Slovenska pod snehom.
Race Across South Africa Freedom Challenge 2012

Medzi 18.06 a 23.07 2012 sme sa zúčastnili preteku v južnej Afrike. Zasa jeden čo sa hrdí prívlastkom najťažší. Posúďte sami.
Rasmussen žiada od tímu Rabobank 5,6 milióna eur

Niekdajší dánsky cestný cyklista Michael Rasmussen chce od svojho bývalého tímu Rabobank odškodné 5,6 milióna eur ako kompenzáciu za neférový prístup a uniknuté príjmy. Severana vyhodili v roku 2007 a vo štvrtok pre agentúru ANA vyhlásil, že vedenie spomenutého zoskupenia vedelo o dopingových praktikách a po ich prevalení sa si počínalo pokrytecky. Teraz 38-ročný Rasmussen už v roku 2008 vysúdil dodatočný príjem 665 000 eur, ale túto sumu považuje za nedostatočnú.
Nádherná zimná bikovačka na Čergovskej stope

Zas nám na našom malom Slovensku napadol jemný poprašok snehu, očividne je jar už za rohom. Koniec irónie. Ďalšiu veľkú šancu sa poriadne zaboriť do snehu mali cyklisti 09.02.2013 na zimnom šprinte – Čergovskej stope v Raslaviciach. Pekná príležitosť vrhnúť sa na bicykli do bielej krajiny. A čo mám vlastne robiť, keď lyžovať ani bežkovať neviem a sánkovanie ma už nebaví?
Tvrďasi  a  tvrďasky

Tvrďasi a tvrďasky

Možno ste ich v minulosti stretli. Možno ste ich zahliadli s bicyklom nad hlavou brodiť rieku, spať v autobusovej zastávke, v krmelci či pod odkvapom niektorej chaty, alebo so zapnutou čelovkou a rolničkami na rajdoch nocou šľapať lesom. Nebojte sa ich, sú neškodní. Sami majú strach. Zvlášť z medveďov a rómskych osád na východe.
1. Zimný MTB maratón všetkým ukázal, čo je to skutočná zima

Tí čo vravia, že sa to nedá, nech nezavadzajú tým, ktorí na tom už pracujú, aby sa to dalo. Za pochopenie ďakujem! Odhodlanie a morálku pretekárov preveril 1. Zimný MTB maratón, ktorého už 5. ročník sa konal 19.01.2013 v zasneženej Bratislave na Železnej studničke. Kto chcel mohol prísť aj nasledujúcu nedeľu, kedy podujatie pokračovalo druhou časťou a to behom.
Snehové orgie a moja najextrémnejšia cykloakcia v živote

V zime na snehu jazdím rád, MOC rád! Milujem ten pocit, keď to jemne vŕzga pod kolesami alebo keď lieta a víri sneh od kolies pri jazde v prašane a ja uháňam tichou bielou krajinou...
ŠprintPolom, stál mi za to

Po týždennom odklade sa 20.10.2012 uskutočnil už pekný 8. ročník MTB vrchárskeho šprintu, ŠprintPolom v hradnom Strečne. Síce zmena miesta štartu, ale cieľ, sedlo Javorina, stále ten istý. Preteky sa už stali symbolickým ukončením MTB pretekárskej sezóny. Vidím to tak, že o pár rokov z toho postupne vznikne pekná vianočná zimná akcia, nebol by som proti. Ešte zima neprišla, tak sa môžeme tešiť na babie leto a vyťahovať plavky zo skrine.
Môj Istebna Powerade maraton alebo keď si vyžereš smolu pred čaká ťa šťastie potom

Je sobota veľmi skoro ráno, budík zvoní 4:45 a ja sa cítim, akoby som išiel štartovať na salzku 200ku :D . Ale nie, to len rýchla príprava a šup ho smerom Polsko do Istebny na posledný maratón Intermountain série. Už 4 roky som sa tam chystal a konečne aj napriek zrušenému odvozu sa rozhodujem ísť aj keď sám svojím autom bez navigácie! Čo ešte v tom momente netuším bude mať šialené následky :P . Výdatné raňajky vo forme cestovín s tuniakom a olivkami (mňam :) ), ranné presso a už nakladám výzbroj, zakladám soundtrack a´la Faithless do rádia a ide sa do neznáma. Trasu som si len opísal z googlemaps čo sa ukázalo ako veľký fail :( !
Smer Žilina-Čadca- CZ úplná pohoda, aj keď na môj vkus dosť veľa áut takto skoro ráno a sobotu kamióny asi u nás nemajú zákaz ?!