Najnovšie články z kategórie Reportaz

Svet cyklokrosu očami maratónca – Cyklokros C2, Udiča

Je trochu zamračené sobotné ráno v Udiči. Na provizórnom parkovisku na veľkej lúke je už od piatka odstavených niekoľko karavanov, z jedného z nich s poznávacou značkou Belgicka vykukne pán v rokoch a zapáli si svoju rannú cigaretu. O chvíľu vyjde von aj jeho syn a spoločne pozorujú s veľkým záujmom práve prebiehajúce práce na dokončovaní vyznačenej trate. Takto cestujú takmer každý týždeň už od konca septembra aby syn získal čo najviac tak potrebných UCI bodov. Parkovisko sa zapĺňa čoraz viacej, nechýbajú Poliaci, Maďari, na trati sa už rozjazďuje chlapík v majstrovskom nemeckom drese ale národnostiam kraľujú Slováci a Česi. Ľudia prechádzajúci okolo, ktorí nevedia, čo sa tu bude diať nechápu. Človek, ktorý ešte nikdy nevidel „táborisko“ cyklokrosárov si musí myslieť, že sa vrátil do minulosti, je rok 1990, práve otvorili hranice a nachádza sa niekde v Rakúsku.
Epilóg Cyklomaratónskej MTB série v Brezne

Dňa 29.09.2012 sa skončila Cyklomaratónska MTB séria. Posledný 14. závod sa konal, ako minulý rok, v naozaj peknom meste Brezno. JAKI KELLYS biketour Brezno dáva bodku za slovenskými cyklomaratónmi v tomto roku. Teda, hor sa na úpätie Nízkych Tatier s noblesou a to tak, ako sa patrí. Tieto maratóny mi dávajú neopakovateľnú a jedinečnú šancu spoznať nové oblasti rodnej vlasti, však len vďaka cyklistike som spoznal pol Slovenska.
MTB Tour v Kremnici, teda na Skalke

Sezóna nám už pomaly končí a ja sa chystám na dva posledné maratóny. Najskôr som zašiel na MTB Tour v Kremnici, ktorý sa konal 22.09.2012. Nedá mi na úvod nespomenúť počasie. Ďalší môj maratón, kde nepečie slnko. To akoby naschvál, vždy som riešil, či bude pršať alebo nie a vždy to vyšlo len tak tak, teraz k tomu je ešte aj zima. Aj tak je to asi stále lepšie, ako keby som mal dostať úpal. Týmto maratónom taktiež končí aj malá séria Slovenského pohára XCM.
Púchovský MTB MARATÓN 2012- report

Po absolvovaní púchovského maratónu v roku 2011 bol dátum konania 2.- ročníka CMS Púchovského MTB maratónu zapísaný v mojom kalendári od začiatku roka červenými písmenami. Vývin počasia od začiatku týždňa sľuboval na víkend ideálne bikerské podmienky, tak som sa nevedel dočkať soboty – 22.9.2012.
DAVORIN XCM Slovak Paradise- report

Tento víkend sa konalo v Hrabušiciach dvanáste kolo cyklomaratónskej MTB série s názvom Davorin XCM Slovak Paradise - Hrabušice. Naša výprava (tomas11, nomad a ja) sme išli už v piatok, keďže z Bratislavy to nie je zrovna najbližšie a navyše nomada sme brali v Hronskom Beňadiku. Cesta prebehla vcelku rýchlo, dokonca sme si spravili „výlet“ keď sme nešli klasicky cez Donovaly, ale cez východnejší horský priechod cesty 72 – cez Čertovicu (Podbrezová – Liptovský Hrádok). Naskytli sa nádherné panorámy, skoro ako v Alpách .
Kráľovský MTB maratón - report

Po absolvovaní Horal tour som sa rozhodol, že sa zúčastním aj Kráľovského maratónu. Organizátori sľubovali nádhernú trať, kvalitnú organizáciu a pekné pamätné tričká. A keďže moja kondícia celé leto mierne stúpala padla voľba na dlhú trať. Na dlhej som ešte nebol tak som si to chcel skúsiť a bol som motivovaný aj fukerkami od kalasu pre 45 najrýchlejších pretekárov.
Eurobike 2012 - 1. diel

Na prelome augusta a septembra sa uskutočnil v nemeckom meste Friedrichshafen 21. ročník jednej z najväčších cyklistických výstav sveta. Počas štyroch dní výstavu navštívilo približne 64000 návštevníkov z 97 krajín. MTBiker bol pri tom a v najbližších dňoch vám budeme prinášať fotogalérie a články z tejto výstavy.
Merida Zelená Stopa 2012 - fotoreport

79 fotografií z dnešnej Meridy Zelenej Stopy SNP, ktorá sa tradične išla z Banskej Bystrice na sviatok SNP.
Dubnický maratón 2012 - report

Rozhodnutie o účasti na tohtoročnom Dubničáku som si nechával takpovediac na poslednú chvíľu, vo štvrtok poobede už som mal ale jasno, bola by škoda si trošku nepretočiť nohy pred dovolenkou v Alpách. To, že podmienky budú takmer ideálne bolo jasné už dlhšie vopred, v Novej Dubnici a okolí nepršalo už nejaký ten týždeň a organizátori sľubovali rýchlu a prašnú trať.
Rovnako ako pred týždňom v Korbielówe mi spoločnosť robil Imro, prezentácia na plavárni bola sekundová záležitosť, trošku sme boli ešte zohriať nohy do Kolačína a hor sa na štart.
Hltanie prachu na Greenbiku - report II

V stredu podvečer mi volá Milan, či chcem ísť na Greenbike, ak budem mať štartovné zadarmo. Za report. Ulakomil som sa, osudová chyba. :-D Nohy rozbité od Horala, ale lepšie ako sa doma nudiť... Vo štvrtok v rámci práce som sa zastavil v predajni na prezentácii, akurát som mal cestu okolo, keď mi Milan oznámil, že ma odprezentoval s protekčnou 13-kou. :-) Keď mi v Málinci tesne ušla...
Kellys  Greenbike Tour 2012 - report I

Kellys Greenbike Tour 2012 - report I

Tradičný augustový dátum, tradičné miesto v Bratislave na Partizánskej lúke...
18.8 sa konal ďalší, už v poradí 5. ročník. Kellys Greenbike Tour sa išiel zároveň aj ako posledné kolo projektu na podporu onkologických chorých detí „Župný pohár – Na bicykli deťom“.
Samotnú prezentáciu som absolvoval už v piatok, prebehla bezproblémovo, bez zbytočného čakania v predajni Greenbike. Za symbolických 10 EUR toho bolo v štartovom teda kvantum, energy gel, multikľúč, reflexné pásiky, pitie, jedlo, reklamné letáky ..
Horal Tour - reportáž

Tento rok som sa rozhodol, že si dám svoju premiéru na etapových pretekoch. Vzhľadom na dostupnosť a termín mi to vyšlo na Horal Tour. Mala to byť aj moja jediná dovolenka (kým som si nekúpil letenku do Švédska :-D ). Išiel som tam s tým, že som si ani nepozrel údaje o jednotlivých etapách, jednoducho povoziť sa. Aj tak mi chýbal oddych.