Najnovšie články z kategórie Reportaz

Okolo Domaše a osem Tibeťanov

Po 24 hodinovke treba zregenerovať a preto som sa vybral na východne Slovensko, kde sa 16.7.2011 konala cykloturistická akcia Okolo Domaše. Myslím, že samotný názov dostatočne vystihuje charakter a cieľ tohto podujatia. Zišli sa tu cyklisti zo širokého okolia, prišli sa tu povoziť, prípadne stráviť deň či víkend pri vode. Však počasie bolo ideálne aj keď predpoveď vravela čosi iné.
P. Velits odchádza z Tour de France spokojný

Veľkú radosť všetkým fanúšikom cyklistiky na Slovensku urobil reprezentant Peter Velits. Na 98. ročníku prestížnych etapových pretekov Tour de France ukázal svoje kvality a všestrannosť. Po dvoch piatych miestach vo ôsmej a deviatej etape finišoval v náročnej piatkovej 19. etape na Alpe d’Huez na vynikajúcej štvrtej pozícii a všetko podčiarkol rovnako výborným výsledkom, ktorým bola deviata priečka v sobotňajšej časovke v okolí Grenoblu.
Cyklopozitívnych 24 hodín len pre ortodoxných bikerov

Keď som ľuďom v mojom okolí vravel, že idem na cyklopozitívnu 24 hodinovku, všetci nechápavo krútili hlavami. „Si normálny?“ pýtali sa ma. Som a plne si uvedomujem do čoho idem, vedel som, že to nebude med lízať. A tak si mnoho bikerov počas víkendu 9.-10.7.2011 v Rajeckej Lesnej otestovalo svoju psychickú a fyzickú výdrž, či už v družstve alebo ako jednotlivci.
1000miles: Skalní borci dorazili do Skalnej

Atmosféra tohto závodu nás opantala natoľko, že sme to týždeň po odčlenení sa od realizačného tímu nevydržali a spolu s parťáčkou Jankou, doprovoľníčkou na prvom checkpointe, sme odcestovali na západ Čiech, do mestečka Skalná. Tu, len pár metrov od nemeckých hraníc sa nachádza cieľ Honzovho adventure závodu.
Salzkammergut trophy 2011

Hory, soľné jaskyne a jazerá to sú tri veci, ktorými je známa oblasť Salzkammergut, alebo inak povedané Soľná komora, na juhu Horného Rakúska. Toto krásne prostredie je dejiskom najväčšieho a najťažšieho maratónu v Rakúsku. Na štart sa tu každoročne postaví viac ako 4000 bajkerov z 30 krajín. Pre tých najlepších je pripravená na slovenské pomery nevídaná 210 kilometrov dlhá trať, na ktorej účastníci zdolajú prevýšenie viac ako 7000 metrov.
Obhliadnutie za Svetovými pohármi MTB XCO v Amerike PR článok

Obhliadnutie za Svetovými pohármi MTB XCO v Amerike

V pondelok v noci sa vrátila slovenská mini výprava z amerického kontinentu. Pretekári Michal Lami a František Lami sa zúčastnili dvoch zámorských kôl seriálu Svetového pohára MTB XCO. Po nádejných vystúpeniach na európskych kolách SP v Anglicku a v Nemecku – Michal bodované 58 a 54. miesto v kategórii muži elite a František 19. a 17. miesto v kategórii juniori - sa pri menšej účasti európskych pretekárov očakával štedrejší prísun bodov do olympijskej kvalifikácie štátov i do rebríčkov jednotlivcov.
Cyklopozitívnych 24 hodín

Dva týždne po Valašskej 24ke sa v Ski centre v Rajeckej Lesnej uskutočnilo posledné podujatie Československého seriálu 24 hodín MTB pod názvom Cyklopozitívnych 24 hodín. Terryho mamutia kosť opäť raz zaúradovala a celý víkend sa na súťažiacich usmievalo horúce letné slnko. Práve horúčava v kombinácii s veľmi náročnou traťou boli zárukou extrémne náročného preteku a to hlavne pre sólistov.
1000miles: Z extrému do extrému

Keby som zapisoval hlášky adresované Honzovi Kopkovi, asi by z toho vznikol dosť škaredý česko-slovensko-taliansky slovník nadávok. Veľa bikerov včera prekonávalo Veľkú Fatru, kde ich čakal horolezecký výstup s nabalenými bicyklami na chrbte popod vysoké napätie. Podľa jedného bikera vraj výboj z neho zapálil strom.
1000miles: Liptovský masaker

Počasie sľubovalo na stredu príjemnú bikovačku pre pretekárov a aj pre nás, fotografov. Ráno však začalo pršať a keď Defender zlyhal hneď v prvom terénnom spestrení, vedeli sme, že to až také jednoduché nebude.
Beskidy MTB Trophy 2011 – dobytie bikového raja 2/2

Je sobota ráno, na rozdiel od predchádzajúcich dvoch dní už nás nevítajú slnečné lúče, ale zamračená obloha a citeľne nižšie teploty. Našťastie neprší, ale krátko pred štartom dostávame info, že na cca na 30. kilometri, teda v okolí Veľkej Rače už prší. Z tohto dôvodu sa aj organizátori rozhodli pre kratší variant trasy, nepôjdeme z Rycierky na Przegibek a po hrebeni na Raču, ale priamo po zvážnici na vrchol Rače.
Beskidy MTB Trophy 2011 – dobytie bikového raja 1/2

Jubilejný 5. ročník jedných z najťažších etapových pretekov na horských bicykloch Beskidy MTB Trophy sa už tradične na konci júna odohrával na poľsko - česko - slovenskom pomedzí v obci Istebna. Tento rok organizátori pripravili nové trasy, ktoré bikerom umožnili spoznať nové lokality nielen v Poľsku, ale najmä v Čechách a na Slovensku.
1000miles: Od Košíc po Žilinu

Včerajší prechod Slovenským rudohorím bol pre väčšinu jazdcov po prvých dvoch daždivých dňoch závodu pohladením na duši. Pre väčšinu - pretože pelotón sa roztiahol na vzdialenosť 400 km. Každou hodinou je ich fotografovanie náročnejšie, aj keď náš skúsený vodič Defendra, pán Moskal známy z Dakaru, robí čo môže.