Najnovšie články z kategórie Reportaz

Beskidy MTB Trophy 2011 – dobytie bikového raja 1/2

Jubilejný 5. ročník jedných z najťažších etapových pretekov na horských bicykloch Beskidy MTB Trophy sa už tradične na konci júna odohrával na poľsko - česko - slovenskom pomedzí v obci Istebna. Tento rok organizátori pripravili nové trasy, ktoré bikerom umožnili spoznať nové lokality nielen v Poľsku, ale najmä v Čechách a na Slovensku.
1000miles: Od Košíc po Žilinu

Včerajší prechod Slovenským rudohorím bol pre väčšinu jazdcov po prvých dvoch daždivých dňoch závodu pohladením na duši. Pre väčšinu - pretože pelotón sa roztiahol na vzdialenosť 400 km. Každou hodinou je ich fotografovanie náročnejšie, aj keď náš skúsený vodič Defendra, pán Moskal známy z Dakaru, robí čo môže.
1000miles: Začiatok dobrodružstva

V nedeľu v najvýchodnejšej obci na Slovensku, v Novej Sedlici, odštartoval premiérový ročník závodu, ktorý má právo pýšiť sa prívlastkom „prvý skutočný ultramaratón v Európe“. Známy český extrémny biker Jan Kopka sa totiž podujal zorganizovať závod s veľavravným názvom 1000 miles adventure, ktorý nemá v našich končinách obdoby.
Finančné centrum maratón Udiča

Na maratóne v Udiči som ešte nebol, no z rozprávania iných som sa naň tešil – sľubovali veľa singlov a celkovo taký správny bikerský zážitok. No biker mieni, počasie mení. Tak to dopadlo aj tento raz. Organizátori sa snažili propagovať „suchú“ trať, no neviem, či im to niekto uveril... Ja som to poňal tak, že aspoň konečne otestujem Scylly v blate a budem nútení spraviť rozborku-zborku, ktorá bola naposledy po Fatranskom. :)
Okolobratislavy – tajomný maratón v Karpatoch

„Bude? Nebude?“ Takto premýšľalo veľa potenciálnych účastníkov pretekov. Po minuloročnom neslávnom konci, kedy sa podujatie konať nemohlo (hniezdenie vtákov a kto vie čo ešte...), boli viacerí skeptickí. Takmer do posledného okamihu to vyzeralo všelijako, zo strany českých organizátorov nebolo veľa ochoty odpovedať na otázky, trať miestami pripomínala Vietnam.
Valašská 24 alebo nevadí, že prší, hlavne, že je zima

Moju prvú 24 hodinovku som absolvoval vlani na Cyklopozitívnej 24ke v Turí. Atmosféra preteku tohto druhu sa mi zapáčila natoľko, že 24 hodinové maratóny sa stali neoddeliteľnou súčasťou mojej bajkerskej sezóny. Mojou tohtoročnou premiérou bola Valašská 24, ktorá bola druhým pokračovaním Československého seriálu 24 hodín MTB.
1. (a určite nie posledný) Košický bikemaratón

Zo sterilného prostredia pražskej kancelárie som celý týždeň v pravidelných intervaloch analyzoval meteogramy Slovenského hydrometeorologického ústavu. Nie, že by som to mal v náplni práce, len som si chcel overiť isté tvrdenia fóristov o súľovských podmienkach na košickom maratóne. Už mi tá sterilita pekne liezla na mozog, takže by som sa spomínaným okolnostiam asi aj potešil.
Majstrovský titul pre Petra Sagana

Cyklista Peter Sagan bude v ďalšom priebehu sezóny jazdiť v elitnom profesionálnom pelotóne v drese majstra Slovenska, ktorý si vybojoval v nedeľu na spoločnom česko-slovenskom šampionáte v Olomouci. Sagan sa stal absolútnym víťazom pretekov, keď triumfoval s náskokom 53 sekúnd pred Petrom Benčíkom, ktorý sa stal českým šampiónom.
Karpatské skrátené XC-čko alias Karpatský MTB maratón

Tento rok nám v Kuchyni na Záhorí „upiekli“ nový horský maratón. Začlenili ho do novovzniknutej série, tzv. Župného pohára (http://www.nabicyklidetom.sk/). Preteky boli jeho 3. dostaveníčkom – po Svätojurskom maratóne a Račianskej časovke, nasleduje len Greenbike tour. Vývoj počasia nesľuboval prašný zábal, no ani blatový.
AUTHOR bikemaratón Súľovské skaly 2011

Za posledný týždeň zaznamenal server SHMÚ zvýšenú návštevnosť, keďže stovky bajkerov chceli vedieť, či sa na Súľovskom maratóne bude opakovať bahenný Mordor z posledných dvoch ročníkov. ALADIN si zo všetkých robil dobrý deň a svoje predpovede neustále menil a až posledný deň pred maratónom bolo jasné, že bahenný kúpeľ sa tento rok konať nebude a všetci bajkeri môžu počítať s takmer ideálnymi maratónskymi podmienkami.
Na Orave dobre, na Orave blato...

Oravský maratón je jeden z tých na ktorom som ešte nikdy nebol a tak som si povedal, že je najvyšší čas ho skúsiť. Všetko mi hralo do karát, pretože som mal pracovné voľno, posledné dva týždne som bike obzeral ako pekne stojí v garáži a do toho prišla ponuka od Jezusa, aby som sa maratónu zúčastnil miesto neho.
Hamilton mal agresívny kontakt s Armstrongom

Nevraživosť medzi dvoma bývalými kolegami z cyklistického tímu US Postal Tylerom Hamiltonom a Lanceom Armstrongom sa stupňuje. Sedemnásobný víťaz Tour de France Armstrong sa počas víkendu stretol v coloradskej reštaurácii s Hamiltonom, ktorý ho nedávno verejne obvinil z dopingu.