Najnovšie články z kategórie Reportaz

Cannondale Kráľ  Záhoria 2011

Cannondale Kráľ Záhoria 2011

Na Bielu sobotu 23.4.2011 sa v Zlatníckej doline blízko Skalice uskutočnil v poradí už tretí ročník MTB maratónu pod záštitou ľudí zo skalického Hertlsportu. Väčšine pravoverných bajkerov toto meno zrejme nič nehovorí, ale medzi triatlonistami sú títo ľudia známi ako tradiční a skúsení usporiadatelia.
Report z BIKE Maratónu Medzihorím - Partizánske

Maratón Medzihorím v Partizánskom je druhým podnikom slovenskej cyklomaratónskej série. Pre mňa to bola tohtoročná maratónska premiéra. Predpoveď počasia niekoľko dní vopred sľubovala dobré počasie, čo sa aj v sobotu ráno potvrdilo. Slnečno a teplota okolo 20 °C boli pre mňa ideálna kombinácia.
Kaktus bike Svätojurský MTB maratón 2011

Maratón vo Svätom Jure už niekoľko rokov otvára cyklomaratónsky kolotoč na Slovensku, no
a tento rok som sa aj ja rozhodol, že si preverím jarnú formu práve tu na úpätí Malých Karpát.
Bolo mi jasné, že s cca 500-vkou najazdených kilometrov od začiatku roku to nebude žiadna
prechádzka ružovou záhradou, avšak parametre trate, 75 km a 1800 nastúpaných metrov, sú
ideálnym základom pre ďalšie náročnejšie podujatia v sezóne. Miestny CK Svätý Jur pripravil
okrem už spomínanej dlhej trasy aj kratšiu, 44 km trasu s cca tisícovkou nastúpaných metrov,
kde býva účasť bikerov pravidelne najvyššia.
RC&P MTB Uphill alebo najlepšia odpoveď na otázku, čo ste robili v zime

Rok sa s rokom stretol a tak už tradične odštartovala nová bajkerská sezóna prvým jarným podujatím, na ktorom si mohli priaznivci fučania do kopca zmerať sily a zistiť, ako sú na tom pred štartom na niektorom z maratónov (napr. na Svätojurskom, ktorý sa koná už o týždeň). Počasie vyšlo a tak tým otužilejším nič nebránilo štartovať v drese s krátkym rukávom a v kraťasoch – veď cestou hore sa človek zohreje až-až. :)
Contador víťazom Okolo Katalánska

Španielsky cyklista Alberto Contador z tímu Saxo Bank sa stal celkovým víťazom pretekov Okolo Katalánska. Druhý triumf na tomto podujatí si v nedeľňajšej záverečnej 7. etape z Parets del Valles do Barcelony (124,5 km) v čase 2:33:55 h vyjazdil francúzsky pretekár Samuel Dumoulin (Cofidis), ale na trojnásobného víťaza Tour de France to pri konečnom účtovaní nestačilo. Pre 28-ročného rodáka z Madridu Contadora je to druhé celkové víťazstvo v tejto sezóne, predtým sa radoval z triumfu na Okolo Murcie.
Sagana 17. miesto na Miláno - San Remo neuspokojilo

Slovenský cyklista Peter Sagan obsadil 17. miesto na úvodnej jarnej klasike Miláno - San Remo. Na trati dlhej 298 km zaostal o 27 sekúnd za víťazným Matthewom Gossom z Austrálie. Cyklista tímu HTC - Highroad dosiahol jedno z najväčších víťazstiev svojej kariéry, keď sa presadil vo finiši vedúcej osemčlennej skupiny.
Martin víťazom Paríž - Nice, Sagan odstúpil

Nemec Tony Martin sa stal víťazom 69. ročníka cyklistických pretekov Paríž - Nice, ktoré vyvrcholili v nedeľu záverečnou etapou. Poslednú ôsmu časť podujatia v okolí Nice (124 km) vyhral francúzsky šampión Thomas Voeckler. Dvadsaťpäťročný Martin kontroloval vývoj pretekov od svojho víťazstva v piatkovej časovke. V konečnom účtovaní si udržal náskok 36 sekúnd pred krajanom Andreasom Klödenom. Tretiu priečku obsadil Brit Bradley Wiggins.
Sagan šiesty v 4. etape Paríž - Nice

Slovenský cyklista Peter Sagan (Liquigas-Cannondale) obsadil 6. miesto v stredajšej 4. etape pretekov Paríž - Nice, ktorá po 199 km vrcholila v uliciach Belleville. Víťazom etapy sa stal Francúz Thomas Voeckler z tímu Europcar, ktorý dominoval v špurte štvorčlennej skupinky. Tá odtiahla v úniku väčšinu stredajšej etapy z Creches sur Saône do Belleville. Hlavné pole prišlo do cieľa s odstupom 13 sekúnd a Sagan v špurte obsadil druhé miesto za Austrálčanom Heinrichom Hausslerom a celkovo v etape šieste.
V úvodnej etape Paríž - Nice štvrté miesto pre P. Sagana

Slovenský cyklista Peter Sagan začal svoje účinkovanie na úvodných pretekoch Svetového kalendára UCI v Európe Paríž - Nice štvrtým miestom v nedeľňajšej prvej etape. Víťazom a premiérovým držiteľom dresu lídra v tomto ročníku sa sal Belgičan Thomas De Gendt. Jazdec tímu Vacansoleil sa prekvapujúco presadil v záverečnej koncovke, keď pelotón až v závere dokázal zlikvidovať stratu na vedúcu trojčlennú skupinu...
Okolo Sardínie - Sagan triumfoval aj vo 4. etape

Slovenský cyklista Peter Sagan z tímu Liquigas Cannondale sa stal v piatok víťazom 4. etapy pretekov Okolo Sardínie a upevnil si vedenie v priebežnom poradí. Dvadsaťjedenočný Sagan na tomto podujatí triumfoval aj v 1. a 3. etape. Teraz sa presadil na trati z Lanusei do Oristana (174,2 km) v špurte pelotónu za 4:47:07 h a pred domácim Damianom Cunegom (Lampre - ISD) má v celkovej klasifikácii už 14-sekundový náskok.
Filip Polc po páde nedokončil zjazd v Santose

Tento víkend som bol pozvaný na 9. ročník mestského preteku v brazílskom historicky významnom prístavnom meste Santos. Po minulom roku som sem prišiel obhajovať titul kráľa zjazdu. Trať bola trošku obmenená. Pridali viacej drevených prekážok, no charakter ultra rýchlej trate s tvrdými dopadmi na rovinu a zákrutami sa nezmenil. Video
FC zimný triatlon alebo hrana na snehu

Nad účasťou na triatlone som začal uvažovať po Štefanskej túre v Malej Fatre s našimi triatlonistami na čele s Tomášom Jurkovičom. Takže keď som si prečítal pozvánku na FC zimný triatlon v Udiči, ani chvíľu som neváhal a okamžite som vyplnil prihlášku. Odvtedy som s napätím čakal na 5. február a veril, že príroda bude usporiadateľom a pretekárom priaznivo naklonená. Lenže Perinbaba má túto zimu pracovnú morálku porovnateľnú s domorodým obyvateľstvom v Letanovciach, takže to v posledných dňoch vyzeralo s konaním triatlonu všelijako. Nakoniec ale všetko dobre dopadlo a ja som si odbil svoju triatlonovú premiéru.