Najnovšie články z kategórie Reportaz

Dubnický maratón, alebo niekedy ani 8 hodín nestačí...

Tento maratón mi príde už celkom zbytočné predstavovať. V sobotu 5.9. sa totiž konal už jeho 15. ročník a za ten čas si stihol vybudovať silnú pozíciu. Pyšní sa prívlastkom najťažšieho maratónu na Slovensku a parametre 103 km a 3360 m hovoria jasnou rečou. Konkurovať mu mohol Horal so svojím pôvodným variantom Krejzi a legendárnou Kráľovou hoľou. To už je ale minulosť a o slovo sa hlási Dubnický Hard... 209 fotiek od roota
Zelená Stopa SNP, alebo skôr hnedá?

Merida Zelená stopa SNP, ako sa oficiálne tento pretek nazýva, patrí už medzi tradičné slovenské podujatia. Zúčastnil som sa predchádzajúcich 4. ročníkov a preto je to už s mojej strany akási tradícia. Počasie ale opäť vystrkuje rožky a tak hrozí, že sa zo zelenej stane skôr hnedá...
Poráčsky Chronograf

MTB Club Spiš na čele s, fóristom známym, Drotárom usporiadali v dňoch 13.8 - 16.8 Cyklo Camp Poráčska Dolina 2009. Necelá päťdesiatka prihlásených bikerov + organizátori sa vydali objavovať krásy Spiša na biku. Viac o akcii v reporte od Drotára.
Kellys Green Bike Tour 2009

Je večer, sedím za počítačom, popíjam portské a rozmýšľam nad dnešným dňom. Keď sa ma dnes hocikto opýtal ako bolo, odpoveď bola: Super! Bol som na druhom ročníku Kellys Greenbike tour...
Ischgl Ironbike 2009

Niekedy v máji ma pri listovaní nemeckým Bike magazinom v jednom nemenovanom žilinskom nákupnom centre upútal zoznam top alpských MTB maratónov. Minuloročný Grand Raid vo Švajčiarsku zanechal krásne spomienky, no a tentoraz mi do oka padlo podujatie s názvom Ischgl Ironbike v Rakúsku. Termín konania 8. august, to si zapíšem, to by mohla byť skvelá biková dovolenka. Doma som hneď na internete preklikal domovskú stránku maratónu, profil najdlhšej trasy s dĺžkou 80 km a 3800 nastúpanými metrami budí rešpekt. Na YouTube slintám pri videách z predchádzajúcich ročníkov, niečo úžasné. Je rozhodnuté, tam musím ísť.
Kraľovský maratón, ako má byť

Rozhodnutie o absolvovaní pravého horského cyklomaratónu kvasilo v hlave zhruba od mája, kedy som začal znova trochu viac jazdiť a tráviť viac času doma. Košický maratón som sa hanebne rozhodol neabsolvovať kvôli nevalnej kondičke, nevhodnému počasiu a bicyklu len deň pred štartom. Cez Horal som bol mimo, takže som si nemusel vymýšlať výhovorky. No teraz sa inak nedalo... Fotografie od roota
Oravský maratón, alebo ako som sa rozbil...

Hovorí sa, že človek nevstúpi dva razy do tej iste rieky, bahna. Minuloročná účasť na Oravskom maratóne vo mne zanechala taký „silný“ dojem, ktorý mi zabránil štartovať aj na tohtoročnom Súľovskom martýriu. Každopádne, tento rok vyzerala predpoveď počasia priaznivo a tak sa na poslednú chvíľu rozhodujem zúčastniť sa a dať tak Oravskej prírode druhú šancu... a spravil som dobre!
Na Horala sa usmialo slnko

Po dlhých rokoch sa nad Horalom zľutovalo počasie a takmer 500 bikerov vítalo slniečko a 22 stupňov. Krejzi trať, aj vďaka skráteniu, bola zvládnuteľná, ale zabrať dala poriadne... Report s fotkami od roota
Dvojitý víkend v Pravenci

Na nedávnych Majstrovstvách Slovenska v XC v Seredi Roman Barényi srdečne pozýval všetkých na Hornonitriansku MTB Tour – MTB. Keďže to mám niečo vyše hodinky cesty z domu, uprednostnil som tento pretek pre maratónom v Stupave a videl som v tom dobrú prípravu na nedeľňajší slovenský pohár v XC. K výberu mal človek dve trate o dĺžke 22km a 44km - zvolil som tú dlhšiu, keď už som tu...
Kellys 'necítim si ruky' Beskyd Tour

Väčšina maratónov má svoj charakter a tým pádom si ich spojíme s určitým prídavným menom. Dlhý, krátky, náročný, ľahký...no a po sobote 25.7. si ja osobne k slovu ťažký priradím Kellys Beskyd Tour. Nie je to dané len tradičnými parametrami ktoré tvoria dĺžka a prevýšenie (86 km a 3100m), ale je to najmä povrchom trate, kedy slovo Beskydy v názve je zárukou zjazdov, na ktoré sa len tak nezabúda.
Majstrovstvá Slovenska MTB XC

Tohto roku sa majstrovské dresy rozdávali vo Vinohradoch nad Váhom pri Seredi. Zároveň to bolo aj ďalšie kolo SP v XC. Táto trať je známa pre všetkých bikerov, už dlhé roky sa tu koná pretek známy ako Vinohradský Štek. Počasie deň pre pretekom prinieslo silnú búrku, ktorá poobede a v noci silno zmáčala trať. Očakával sa preto trochu bahenný kúpeľ, teda aspoň pre tých skôr štartujúcich.
Giant Stupavský Maratón na skvelej úrovni

Túto sobotu sa bikeri postarali o menší dopravný kolaps v Stupave, keď zabrali námestie a priľahlé ulice. Necelá päťstovka sa ich totiž vybrala na trať maratónu na 52 či 96 km; trať, ktorá bola opäť v znamení blata. Ale o tom v reporte...