Najnovšie články z kategórie Reportaz

Old Spice Afrika Expedícia - report #2

... V 40° horúčave sme šľapali ako roboti. Pred všetkými sa objavila fatamorgána v podobe kabínky so studenou vodou. Pustú krajinu nahradila čarokrásna rozprávková dedinka. Vysilení sme sa hneď ponáhľali k vode, aby sme svoje rozhorúčené a uvanené telá obdarili sprchou. Otočili sme kohútikmi a prišlo nám zle ..... tiekla z nich horúca voda.
Doplnené: Barényi víťazom úvodu SP v Seredi

Milan Barényi zo ŽP Šport Podbrezová sa stal víťazom úvodných pretekov Slovenského pohára v horskej cyklistike v disciplíne country cross, ktoré sa konali vo Vinohradoch pri Seredi. Barényi triumfoval so štvorsekundovým náskokom pred českým šampiónom Pavlom Boudným.
Vzorky od Fuentesa patria Ullrichovi

Vzorky krvi nájdené v kancelárii španielskeho lekára Eufemiana Fuentesa, ktorý je hlavnou postavou v známom dopingovom škandále "Operation Puerto", podľa analýzy DNA patria bývalej cyklistickej hviezde Janovi Ullrichovi.
Gavenda najlepší aj v roku 2006

BRATISLAVA 1. apríla (SITA) - Strieborný medailista z minuloročných majstrovstiev sveta juniorov v cyklokrose Róbert Gavenda sa stal cyklistom roka 2006 a obhájil tak svoje prvenstvo z predošlého ročníka ankety. Za cyklistický talent roka vyhlásili Juraja Sagana, ktorý bol deviaty v pretekoch jednotlivcov na majstrovstvách sveta juniorov na ceste v belgickom Spa-Francorchamps.
Continent Expedition - report #1

V lietadle som práve rozmýšľal nad tým, že my teraz za necelých 11 hodín priletíme na miesto, z ktorého sa budeme vracať 5 mesiacov. Cesta späť nás bude stáť veľa síl, oči budeme mať plné sĺz a možno budeme aj krv potiť.
Štart ProTour zachránený, strany sporu sa dohodli

Predstavitelia Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI), organizátori pretekov a zástupcovia najlepších tímov odvrátili krízu, do ktorej sa rútila svetová cyklistika. Na trojstrannom stretnutí v Belgicku dospeli jeho účastníci k dohode, ktorá umožní tímom s licenciou štart na pretekoch seriálu ProTour. "Na Paríž - Nice nebudeme chýbať," víťazoslávne oznámil Patrick Lefevere, prezident Asociácie medzinárodných profesionálnych cyklistických tímov (IPCT), ktorá schôdzku iniciovala.
Doplnené - SP: V Manchestri tri domáce prvenstvá

Majster sveta a olympijský víťaz Chris Hoy z Veľkej Británie preukázal na domácej dráhe v Manchestri svoje kvality a stal sa víťazom piatkových pretekov na 1 km s pevným štartom v rámci záverečného štvrtého podujatia Svetového pohára v dráhovej cyklistike. Rýchlostným priemerom 58,536 km/h zvládol kilometer za 1:01,500 min a o 35 stotín sekundy zdolal Francúza Francoisa Pervisa.
Cyklokros - MS : Sagan 10., Gavenda 13., Kováč 22.

Slovák Peter Sagan potvrdil príslušnosť k svetovej špičke a na majstrovstvách sveta v cyklokrose v belgickom Hooglede-Gitse obsadil v pretekoch junioroch 10. priečku. Z titulu majstra sveta sa tešil domáci Belgičan Joeri Adams, ktorý sa presadil v záverečnom špurte vedúcej štvorčlennej skupiny. Adams, ktorého počas pretekov nebolo príliš na čele vidno, potvrdil úlohu najväčšieho favorita pretekov
Doplnené: SP: Slováci v šprinte neuspeli

Slovenským reprezentantom Jaroslavovi Jeřábkovi a Petrovi Bazálikovi sa nepodarilo postúpiť z kvalifikácie šprintu jednotlivcov do vyraďovacej fázy na tretích pretekoch Svetového pohára v dráhovej cyklistike v Los Angeles. Na drevenej dráhe na predmestí kalifornského veľkomesta v Corsone dosiahol Jeřábek 29. najlepší čas 10,886 s, Bazálik bol výkonom 11,046 s o jedenásť priečok horší. Víťazom šprintu sa napokon stal Francúz Gregory Bauge.
Doplnené: Pereiro Sio očistený!

Dopingový škandál okolo vlaňajšieho ročníka cyklistických pretekov Tour de France nabral nový smer. Španiel Oscar Pereiro Sio, ktorý finišoval na Elyzejských poliach v Paríži v konečnom poradí na druhom mieste, bol podľa štvrtkového vydania francúzskeho denníka Le Monde dvakrát v priebehu podujatia pozitívne testovaný na látky nachádzajúce sa bežne v liekoch proti astme.
Doplnené: Kováč po premiérovom titule skompletizoval zbierku

K titulom majstra Slovenska na ceste i časovke do vrchu pridal Maroš Kováč z Dukly Trenčín aj zlato z národného šampionátu v cyklokrose, keď v nedeľu vyhral v Prievidzi majstrovské preteky v kategórii elite. Dvadsaťdeväťročný cyklista vybojoval v teréne svoj premiérový titul a úspešne tak zavŕšil úspešnú sezónu na domácej scéne. Doplnené o euróspke národné majstrovstvá
SP: Slováci z Moskvy s jedenástimi bodmi

Jedenásť bodov do hodnotenia Svetového pohára si odvážajú slovenskí dráhoví cyklisti z druhých pretekov štvordielneho seriálu v Moskve.
Najlepší výsledok dosiahol na olympijskom velodróme v Krylackom Jozef Žabka, ktorý obsadil v bodovacích pretekoch jednotlivcov 5. miesto a vybojoval svojich prvých šesť bodov do hodnotenia SP 2006/07. Čerstvý mladomanžel z AŠK Dukla Trenčín vyťažil zo svojho úniku, keď dal spolu s ďalšími štyrmi jazdcami zvyšku štartového poľa jedno kolo, za čo dostal navyše 20 bodov.