Najnovšie články z kategórie Shimano

Test: MTB tretry Shimano XC5 – modré črievičky do sucha i do vodičky

Neviem si presne spomenúť, či v čase, keď som sa rozhodol zadovážiť moje prvé tretry, boli v ponuke aj iné značky okrem Shimana a aj tam nebolo moc z čoho vyberať.
Video: Upgrade SLX bŕzd na XT - doplňte si nastavenie free stroke

Viete aký je hlavný rozdiel medzi brzdami SLX a XT? Samotný názov videa zrejme napovie a toto dôležité nastavenie si viete v podstate doplniť.
Slepé vetvy v histórii MTB: Shimano Airlines

V histórii MTB nájdeme určite mnoho technologických míľnikov, ktoré zmenili charakter tohto športu. No a potom sú tu rôzne riešenia, ktoré sa v praxi neosvedčili a postupne upadli do zabudnutia...
Shimano vs. licencie na Micro Spline náboje

Možno ste aj vy postrehli, že úvodné nadšenie s príchodom 12-rýchlostných sád Shimano XT a SLX vystriedalo mierne rozhorčenie nad nedostupnosťou orechov na existujúce náboje. Prečo je tomu tak?
Test: Shimano XT - zaručená kvalita pre náročných bikerov

Začiatkom novembra sme priniesli článok s prvými dojmami z novej sady Shimano XT. Po pár týždňoch poctivého testovania sme prišli k ďalším poznatkom.
Nové Shimano XT - zoznámenie a prvé dojmy

Sada Shimano XT je na trhu už od roku 1983 a vďaka svojim vlastnostiam si za viac ako 3 dekády našla obrovské množstvo priaznivcov. Poďme sa pozrieť na zmeny, ktoré XT podstúpilo do sezóny 2020.
Test: Shimano GRX - gravel paráda z krajiny vychádzajúceho slnka

Nie je vôbec tajomstvo, že mi učaroval gravel segment, a tak isto je známe, že mám radšej Sram ako Shimano. Aj kvôli tomuto som sa obával, či to nebude mať nová gravel zbraň od Japoncov sťažené...
Shimano GRX - vstupenka do gravel sveta

Rok 2019 sa zapíše ako rok, kedy sa slovo gravel skloňovalo snáď na všetkých frontoch. Neprekvapí preto, že aj gigant ako je Shimano, si chce z tohto koláča trošku odtrhnúť a predstavil prvú špecifickú sadu pre hlinožrútov - GRX.
Test: SLX M7100 - kvalita a 12 prevodov opäť dostupnejších

Jednoprevodník a dvanásť prevodov, to je už nejakú dobu osvedčený recept na trail a enduro jazdenie. Aj keď je na trhu veľký výber, predsa len som sa na sadu SLX veľmi tešil. Poďme sa na ňu pozrieť bližšie...
Shimano SLX M7100 - moje prvé zoznámenie s 12 rýchlosťami

Keď prišla ponuka na testovanie novej sady od Shimana, tak som neváhal ani sekundu a hneď sa podujal, že ju prevetrám. Zatiaľ prinášam dojmy z prvotného zoznámenia.
Reportáž: Testovací deň Shimano Steps - nielen ebike sobota

Séria testovacích dní bicyklov síce už skončila, no ešte stále máme tromfy v rukáve. Jeden z nich bol aj testovací deň pohonu elektrobicyklov Shimano Steps (22. 6. 2019).
Video: Sada Shimano XT M8100 - 12 rýchlostí opäť dostupnejších

Shimano si s predstavením dostupnej 12-rýchlostnej sady dalo pomerne načas. Japonská odpoveď na 12-rýchlostné sady Sram Eagle je však tu a my vám ju predstavíme pekne aj s detailami.