Najnovšie články z kategórie Slovensko

Také to domáce vozenie: Jesenný trail v Bojniciach play_arrow

Také to domáce vozenie: Jesenný trail v Bojniciach

Túto “trasku“ jazdím zvyčajne po práci, keď sa dni krátia a svetla veľa neostáva. Počas hlavnej sezóny ju nevynechávam, ale predlžujem si ju o ďalšie zvážnice, či traily. Žiaľ, pre prebiehajúcu ťažbu sa pomaly možnosti na jazdenie redukujú. Musím však podotknúť, že niektoré úseky lesov po sebe lesníci upratali a hneď to inak vyzerá, akurát, že traily sa zmenili na široké lesné cesty.
Slovensko - tam, kde sa dobre jazdí na biku play_arrow

Slovensko - tam, kde sa dobre jazdí na biku

V rámci projektu RideThePlanet zavítali jeho autori aj na Slovensko a našli u nás množstvo zaujímavých lokalít na jazdenie. Dobrá hudba, kamera a jazda sú samozrejmosťou.
Bikovačka v okolí Vinianského hradu pri Michalovciach play_arrow

Bikovačka v okolí Vinianského hradu pri Michalovciach

To sa ale dobre jazdí, keď má niekto na biku dobrú techniku. Trochu poskočiť na kameňoch alebo kopčeku, do toho občas fintičky a raz dva ste dole. Ešte sa k tomu naučiť aj jazdiť po zadnom a potom už môžeme natočiť takéto video aj s vami :).
Tip na výlet: Tam, kde miznú ľudia - Veľký Tribeč. A kde je ten bikepark?

Ak prechádzate údolím rieky Nitry, na sever smerom na Topoľčany, Partizánske či Prievidzu, po pravej strane vás sprevádza hrebeň pohoria Tribeč, vystupujúci nad okolité nížiny o takmer 600 metrov. Pohorie síce nevysoké a z veľkej časti pokryté listnatým lesom, ale práve tieto nenápadné pohoria často ukrývajú najväčšie skvosty.
Tip na výlet: Vršatecké kolečko s výhľadmi široko-ďaleko

Neďaleko Ilavy a českých hraníc sa nachádza zaujímavý skalnatý kopček Vršatec, na ktorý vedie nenáročná trasa s množstvom luxusných výhľadov. Na približne 30 km s prevýšením 800 m sa nachádza aj "vodopád" Dračia studňa a viacero ďalších zaujímavostí, ktoré stoja za preskúmanie.
Cyklomost slobody je cyklistickým "korzom" Bratislavy

Bratislavský Cyklomost slobody, legendárny vďaka recesii s pomenovaním podľa Chucka Norrisa, má už vyše roka v prevádzke cyklosčítačku. Podľa výsledkov bola cyklistická sezóna na úseku tohto mosta v Devínskej Novej Vsi úspešná. Štatistiky o návštevách turistov v Bratislavskom kraji sú ešte pozitívnejšie.
Biele Karpaty na kolesách play_arrow

Biele Karpaty na kolesách

Zostrih záberov, ktoré som natočil v priebehu leta na bicykli v okolí Starej Turej - napr. Veľká Javorina, Ihelník, rozhľadňa na Poľane pri Myjave a Čachtický hrad. A kde ste boli cez leto jazdiť vy?
Majstrami SR v krasojazde sú Rozbořil a Frýbortová

Tomáš Rozbořil a Nicole Frýbortová sa stali majstrami Slovenska v krasojazde na XVII. republikovom šampionáte v sálovej cyklistike, ktorý sa v nedeľu uskutočnil v Komárne. Pretekári Športového klubu cyklistiky Kolárovo triumfovali medzi domácimi jazdcami v súťaži jednotlivcov aj spoločne v zmiešaných dvojiciach. Klub z Kolárova si odviezol titul tiež v štvoriciach žien, keď uspel vďaka kvartetu Alica Vinczeová, Viktória Glofáková, Dóra Szabóová a Anikó Molnárová.
Reportáž: Šprintpolom 2015 – vydarená akcia na obľúbenom kopci

Každý región má svoj obľúbený kopec. U nás v Žiline je týmto kopcom stúpanie do sedla Javorina alebo ľudovo povedané – Polom. Správny Žilinčan ho dookola brúsi a následne má možnosť zúročiť to práve pri tejto akcii :-). A už dávno sem nechodia len domáci borci...
Cesta do včerajška

Písal sa štrnásty august roku Pána 2015. Tučné mračná plné vody ležali prevesené cez hrebene a škrabali si brušiská o vrcholce staručkých smrekov ako obrovitánske ryby plávajúce krajinou, sprevádzané neustálym hrmením. Už nebolo kam ujsť. Lejak visel na vlásku a my uprostred malej lúky obkľúčení šumením nekonečného lesa sledujeme, ako sa jedna z týchto rýb prevaľuje ponad nás. Stačilo snáď vystrieť ruku a nechať si tú najtmavšiu sivú kĺzať po dlani.
Valverde štvrtýkrát víťazom hodnotenia WorldTour

Slovákovi Petrovi Saganovi patrí 17. miesto v konečnom poradí rebríčka WorldTour Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) za rok 2015. Dvadsaťpäťročný jazdec tímu Tinkoff-Saxo nazbieral v sezóne 257 bodov. Suverénnym víťazom sa štvrtýkrát v kariére stal Španiel Alejandro Valverde.
Tip na výlet: Lesní bar a národná prírodná rezervácia Rejvíz (posledný deň mojej cyklodovolenky)

A je to tu, koniec takmer dvojtýždňového brázdenia slovenských a českých, pardon moravskoslezských lesných chodníkov. Za hranicami som strávil štyri dni a zostal mi už iba posledný naplánovaný výlet – a to navštíviť Lesní bar nad obcou Horní Lipová a národnú prírodnú rezerváciu Rejvíz s Velkým mechovým jezírkem.