Najnovšie články z kategórie Technika

Prešmykač typu side-swing: Výhody, kompatibilita a štandardy

Toľko kritiky, koľko sa valilo v posledných rokoch na prešmykače, by sa dalo už považovať za serióznu diskrimináciu (samozrejme v nadnesenom slova zmysle). Avšak jedným z vedľajších účinkov tejto mašinérie okolo systému jednoprevodníkových sád bol aj vznik novej generácie prešmykačov typu side-swing, ktoré sa cyklistickému svetu snažia dokázať, že ľavé radenie sa do výslužby ešte tak rýchlo nechystá. Prečo je tomu tak, sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.
Základné tipy na zimné jazdenie – technika jazdy

V minulom článku som spomínal základné úpravy na kolesách, ktoré umožnia veľmi jednoducho prispôsobiť bike pre jazdu v zime a po snehu. Teraz prišiel rad na zopár tipov ohľadom techniky jazdy, ktoré mi pomáhajú v prvom rade zvýšiť bezpečnosť a užiť si tak výjazd na maximum.
Nový štandard Boost – o čom to vlastne celé je?

142x12mm milimetrové osky zadného kolesa sa nám na cykloscéne poriadne ani neohriali a už tu máme nový širší štandard prezentovaný pod označením „boost“, ktorý v sezóne 2017 zakomponovala do svojej ponuky väčšina veľkých hráčov na poli s horskými bicyklami. Na čo sú nové boost osi dobré a v čom spočíva prínos pridania magických pár milimetrov si rozoberieme v nasledujúcich riadkoch.
Zaujímavé doplnky a tuning PR článok

Zaujímavé doplnky a tuning

Tohtoročná sezóna sa nám pomaly neúprosne končí a so skracovaním dĺžky slnečného svitu a poklesu vonkajšej teploty tak máme viac času na nekonečný bikerský kolobeh - a to servisovanie a vylepšovanie bicyklov počas dlhých zimných mesiacov. Ako inšpiráciu vám ponúkame drobnú ochutnávku vybraných dielov a vychytávok stojacich za povšimnutie.
Výmena ložísk Hollowtech II

Kdže sa Turbi vo svojom článku zameral na servis stredového zloženia a časť výmeny ložísk celkom skrátil, rozhodol som sa práve túto časť doplniť. Dôvodov na výmenu ložísk v stredovom zložení môže byť viacero, no najčastejším spravidla býva nepríjemné pukanie alebo „zadrhávanie“, resp. neplynulosť chodu kľúk.
Test: Výber vhodného maziva pre rozličné podmienky od sucha až po vlhko a blato

Samozrejme, mazanie nie je žiadna veľká veda a nerád by som ju z toho robil. Každopádne, výber vhodného maziva podľa podmienok nám vie ušetriť starosti a energiu pri výjazde, ale tiež aj následnú údržbu. O to viac, ak máme obmedzené možnosti – napr. v byte - kde si asi ťažko vytiahneme kýbel a hadicu po každej jazde...
Základná výbava na výjazd alebo, aby ste nemuseli ísť peši

Čo si vziať so sebou na výjazd je často veľmi podceňovaná alebo niekedy naopak preceňovaná problematika. Nie je to samozrejme žiadna veľká veda a aby sme nezostali niekde zbytočne visieť, stačí nám pribaliť zopár jednoduchých vecí.
Brzdy Hayes – aktuálne produkty a novinky PR článok

Brzdy Hayes – aktuálne produkty a novinky

Len máloktorá firma spustila takú revolúciu v cyklistickom priemysle naprieč všetkými odvetviami a disciplínami, tak ako sa to podarilo Hayesu. V dnešnej dobe by sme asi len ťažko hľadali pri kúpe nového horského bicykla model, ktorý by nebol osadený kotúčovými brzdami. Koncom minulého tisícročia to bola práve táto firma, ktorá prišla pred takmer 20-timi rokmi na trh s prvými hydraulickými kotúčovými brzdami Hayes Mag. Hayes pritom vyrába hlavne brzdy pre autá, motorky, premysel a dodáva brzdy aj na Harley Davidson, Caterpillar (CAT) alebo aj snežné skústre Ski-Doo.
Pozvánka: Prvý pumptrack na Záhorí

Áno je tomu tak, aj my Záhoráci sme sa dočkali prvého pumptracku. Je situovaný v obci Dojč, blízko Senice. Myšlienka na stavbu pumptracku sa zrodila miestnym chalanom, konkrétne Matejovi Beňákovi a Romanovi Ocelákovi, ktorí vytvorili projekt a získali peňažné dotácie z nadácie SPP a taktiež prispela nemalou časťou aj obec Dojč. Teda, už nič nechýbalo k tomu, aby mohli nastúpiť bagre a diggery.
Fartlek - druh tréningu pre tých, ktorí nechcú toľko riešit, ale hlavne jazdiť

Fartlek je pôvodom švédsky výraz a znamená niečo ako "hra s rýchlosťou". Tento druh tréningu sa uplatňuje v rôznych športových odvetviach vrátane cyklistiky. Je ideálny pre tých, ktorí chcú byť fit, ale pritom ich nebavia presne ohraničené intervaly a počítanie. Dokonca nie je potrebný ani merač pulzu a iné hračky. Ide to jednoducho o to byť na biku a jazdiť ako vám napadne. Samozrejme, nejaké pravidlá to má a práve tie sa dozviete v nasledujúcom videu.
Jednoprevodník – výhody a nevýhody

Veľmi populárnou témou do diskusie, okrem tej ohľadom ideálneho priemeru kolesa, je určite tzv. fenomén jednoprevodníka. Prečo vlastne dobrovoľne obetujeme rozsah a pripravujeme sa o populárneho gašparka? Ako pri všetkom, aj tento systém má výhody aj nevýhody a práve svoj názor by som rád priblížil v tomto článku.
Manitou – legendárna značka a jej súčasná kolekcia PR článok

Manitou – legendárna značka a jej súčasná kolekcia

Manitou je v segmente odpruženia určite možné považovať za legendu s viac ako 20-ročnými skúsenosťami. Mnohí si určite pamätajú množstvo prelomových modelov. Práve tieto skúsenosti sa snaží zúročiť aj v súčasnej kolekcii, kde nechýbajú vidlice a tlmiče pre všetky jazdecké štýly.