Najnovšie články z kategórie Technika

Test: Corratec 10Hz Inside link XTB 175 X, zábavný frírajďák

Na tento bike som sa špeciálne tešil, lebo som dostal zelenú na týždeň ho poriadne prevetrať v rakúskom bikovom rezorte Saalbach – Hinterglem. Keď mi ale testovací kúsok prišiel, bol v pomerne zabehnutom stave od predchádzajúcich testerov. Telo rámu odreté kvôli sťahovacím páskam a bowdenom, bowden prehadzovačky vytŕčajúci z otvoru rámu predratý... Dal som mu ale šancu a skúsil ho dať do jazdenia schopného stavu, čo sa mi aj našťastie nakoniec podarilo. Veď, ten bike si určite zaslúžil poriadne prevetrať v teréne.
Datatag a jeho aplikácia – jednoduchý spôsob označenia vášho biku (majetku)

Datatag a jeho princíp sme si už dávnejšie predstavili. Jeho základom je skutočnosť, že profesionálni zlodeji dávajú prednosť veciam, ktoré sa dajú ťažko identifikovať. A práve na identifikácii je celý tento systém postavený. Samozrejme to nemusí zabrániť krádeži, ale môže znížiť riziko a tiež pomôcť v prípade, že na bike niekto po čase narazí. Vtedy je možné jednoducho a efektívne vrátiť majetok svojmu pôvodnému majiteľovi - teda vám.

Test: Ghost Lanao FS - nemecká dáma od bikeriek

Ghost sa netají tým, že vyvíja dámske modely bikov priamo bikerkami v jeho továrenskom Ghost tíme, aby vyhovoval požiadavkám dámskej bikujúcej verejnosti. Ako hovoria na svojej stránke, pri tomto biku na ničom nešetrili a osadili ho tými najlepšími komponentami. Pozreli sme sa teda, či je tomu naozaj tak a v závere testu aj na to, nakoľko sú dámske verzie bikov opodstatnené a či by nežnejšiemu pohlaviu nestačili „normálne“ verzie.
Elektrobicykle môžu dobíjať baterky v prvej sieti nabíjacích staníc PR článok

Elektrobicykle môžu dobíjať baterky v prvej sieti nabíjacích staníc

Občianske združenie e-DNA (elektromobilita v krvi) začiatkom júna slávnostne uviedlo do života sieť nabíjacích staníc pre elektrobicykle - ebajk connect. Ide o sieť vybraných reštauračných a bufetových zariadení, ktorá podporuje elektromobilitu a cyklistiku v jednom a bude slúžiť ako zázemie pre majiteľov ebajkov v danom regióne.
Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ! - Nový Rock Shox SID 2017

Nie je tomu tak dávno, čo Fox predstavil svoju inovovanú verziu závodného XC náčinia pod označením F32 SC (stepcast) a už tu máme odpoveď amerického koncernu SRAM, v podobe novej generácie vidlice SID, ktorá rozhodne nemieni v rámci pretekov svetového pohára hrať druhé husle. RockShox SID bol po prvýkrát predstavený v roku 1997 a za ten čas neexistuje snáď jediné podujatie, kde by táto táto vidlica nebola súčasťou pódiového umiestnenia. Poďme sa ale pozrieť bližšie na jednotlivé vylepšenia, ktoré nezasiahli len vonkajšiu, ale aj vnútornú konštrukciu vidlice.
MTB plášte – sucho, rýchle trate, ale aj náročnejší terén

Sezóna už je skoro v plnom prúde a začala navyše celkom dobre - na suchu. V prvom dieli sme sa pozreli na výber vhodného plášťa (MTB plášte – úvod do problematiky konštrukcie, zmesí, rozmerov a dezénov) a v dnešnom článku si trochu bližšie predstavíme plášte určené na jazdu, hlavne keď sa pekne práši. Niektoré ale dokážu zvládnuť aj trochu blata a náročného terénu a práve taký si bližšie predstavíme v konkrétnom teste.
Emily Batty a nová vidlica Fox 32 Step-Cast PR článok

Emily Batty a nová vidlica Fox 32 Step-Cast

Väčšina žien neskrýva radosť, keď dostane nové šperky alebo šaty. No kanadská bikerka Emily Batty, má ďaleko väčšiu radosť z úplne iného šperku – novej ultralight vidlice Fox 32 Step-Cast, pre ktorú si prišla priamo do centrály Foxu. A má celkom dobrý dôvod, kedže jej už tak poriadne vyladený bike, zase o čosi schudol. Viac info o tejto novinke na stránkach ridefox.com.
Uniknuté info o novej sade Dura-Ace 2017

Ako je tomu u japonského giganta dobrým zvykom, svoje komponentové sady inovuje v pravidelných intervaloch. Nie je tomu inak ani pri cestnej top-sade Dura-Ace, ktorej 4-ročný životný cyklus sa pomaly chýli ku koncu. Táto sada zatiaľ oficiálne predstavená nebola, no na svetlo sveta sa už pomaly predierajú informácie o novinkách a vylepšeniach, ktoré so sebou druhá generácia priekopníckej elektro-sady prinesie.
Test: Multikľúč BBB microfold XL (btl-42xl) - 16 druhov náradia v kompaktnom prevedení

Na začiatok si skúste položiť otázku, kedy ste naposledy doťahovali skrutky, či iné časti svojho bicykla. Nikdy neviete, kedy sa vám alebo vášmu kamarátovi na výjazde môže niečo uvoľniť a riadne skomplikovať výjazd. Lepšia možnosť je si to na mieste opraviť, ako tlačiť svojho tátoša domov. Vybrať správny multikľúč s dostatočným počtom nástrojov, môže byt ťažšie, ako sa zdá. Na trhu je naozaj z čoho vyberať a mne sa na testovanie dostal do rúk multikľuč so 16 funkciami od značky BBB. Čo všetko sa s ním dá robiť, prečo som si ho nakoniec aj nechal a začal ho nosiť na všetky výjazdy, sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.
MTB plášte – úvod do problematiky konštrukcie, zmesí, rozmerov a dezénov

Možno mi dáte za pravdu, keď poviem, že výber vhodného plášťa je niekedy doslova hotová veda a alchýmia. O to viac s takým množstvom produktov na súčasnom trhu. Lenže táto „veda“ má aj svoje opodstatnenie. Na bicykli totiž nie je iný komponent, ktorý by tak výrazne dokázal ovplyvniť jazdné vlastnosti, ako práve plášte.
Kedy už riziko prevažuje odmenu? Alebo, ako Red Bull Rampage zmenil náš pohľad

Je sobota večer, 10. výročie Red Bull Rampage a ja som narazil na fotku Paula Basagoitia, na ktorej dal palec hore priamo zo svojho nemocničného lôžka.
Myslím, že môže byť

Ak hľadáte motiváciu pred novou sezónou pre zlepšenie techniky, tak tu dostanete jej riadnu dávku. Treba skúšať a po kúskoch sa dá časom zlepšiť aj o riadny kus. Preto budúcu sezónu zaraďujem už aj kolenačky... A ako ste na tom vy?