Najnovšie články z kategórie Technika

Nová sada SRAM GX Eagle – nekompromisný rozsah s dostupnou cenou

To, čo sa pred rokom mohlo javiť len ako zbožné prianie väčšiny bikerov sa stalo skutočnosťou. Koncern SRAM oficiálne predstavil najnovší prírastok do rodiny Eagle, ktorým je 12-rýchlostná sada GX. Výborne nastavená cenovka napovedá, že 50-zubové kazety nebudú exotickou záležitosťou ani v našich vodách.

Ako som sa v 35-tke učil jazdiť na zadnom

Na internete alebo v bikových kempoch vás tieto veci učia ľudia, čo túto techniku ovládajú - ja vám ju chcem priblížiť z pohľadu toho, kto ešte pred 2 mesiacmi nevedel poriadne odlepiť predné koleso od zeme...
SRAM – prierez naprieč MTB sadami

Len ťažko si možno predstaviť, že tento obrovský koncern, ktorý pohltil značky ako Sachs, RockShox, Avid, Truvativ, Zipp a Quark, kedysi v 90-tych rokoch začínal s jediným produktom, ktorým boli otočné radenia gripshift ponúkané ako alternatíva k rapid-fire páčkam Shimano.
Multiklúče od Lezyne – úplný základ Rap 6 aj „do it all“ verzia Rap 20

Dva druhy prenosného náradia pre tých, ktorí radi chodia naľahko alebo chcú mať radšej takmer všetko „pod kontrolou“.
Test: Vidlica SR SUNTOUR RUX R2C2 2017 - niečo pre zjazdárov

SR SUNTOUR predstavil ďalšiu FR/DH vidlicu na začiatku zimy a plný očakávaní som sa ju rozhodol vyskúšať, aj keď tomu dlhá zima ešte bránila.
RockShox Reverb 1x Remote – nová kapitola v oblasti ergonómie ovládania teleskopickej sedlovky

Vnútorne vedená kabeláž ovládania teleskopickej sedlovky je niečo, na čo sme si už stihli všetci zvyknúť.
Video: CO2 bombičky - tipy a triky pre ich použitie

"Bombičky" prinášajú mnohé výhody, najmä rýchlosť a miniatúrne rozmery, ale treba myslieť na zopár základných pravidiel pri ich použití. Samozrejme to nie je žiadna veľká veda, veď uvidíte...
Doplnky Thomson – šperky, ktoré navyše aj niečo vydržia PR článok

Doplnky Thomson – šperky, ktoré navyše aj niečo vydržia

Nízka váha, maximálna pevnosť a krásne spracovanie zdobí americkú značku, ktorá využila CNC technológie k dokonalosti.
Pár tipov a rád, čoho sa držať pri prechode na systémy 1x11 a 1x10

Veľa článkov sa venuje hlavne tomu, či to má význam, pre koho to je vlastne určené a či to má využitie pre bežného smrteľníka. Cieľom tohto článku je však niečo úplne iné.
Novinky Shimano: Deore M6000, Alivio, Acera, Altus, SLX a iné

Ešte sa nám poriadne nezačala sezóna 2017 a už pomaly presakujú informácie o novinkách na rok 2018.
Kauza „kotúče“ v pelotóne opäť aktuálna

Štvrtková nehoda na pretekoch v Abú Dhabí opäť priliala olej do ohňa.
Krátky cyklistický slovník: Geometria rámu a hĺbkový výklad pojmov

Určite ste sa aspoň raz stretli s anglickými pojmami ako wheelbase, offset, reach. Napriek tomu, že väčšinu týchto pojmov si zdatní bikeri preložia sami (alebo s pomocou translatora), často aj po samotnom preklade nie je úplne zjavné, čo toto označenie presne znamená a čo táto hodnota vyjadruje. V tomto článku by som preto rád priblížil a vysvetlil najčastejšie používané anglické označenia rôznych rozmerov, geometrií a pojmov. Dnešná časť je zameraná na geometriu rámu, nakoľko rám je srdcom a základom každého bicykla. Ak sa chcete dozvedieť viac, čítajte ďalej.