Najnovšie články z kategórie Tour De France

Sagan vo veku 24 rokov dovŕšil víťazný hetrik v bodovacej súťaži na Tour de France

Stoprvý ročník najväčšej cyklistickej etapovej klasiky Tour de France je minulosťou. Skončil sa suverénnym triumfom Taliana Vincenza Nibaliho z tímu Astana, ktorý počas troch týždňov len dva dni nemal na sebe žlté tričko pre lídra celkovej klasifikácie. Nibali zvíťazil s náskokom 7:37 min pred Francúzom Jeanom-Christophom Péraudom (Ag2r La Mondiale) a 8:15 min pred ďalším domácim jazdcom Thibautom Pinotom (FDJ.fr).
Ako sme boli pozrieť na TdF 14. etapu Grenoble - Risoul 177km

Mal som to štastie sa dostať na tohtoročnú tour a aj počasie nám vyšlo excelentné, tak sa podelím o zážitky. Vstávame o 7mej, nech sa stíhame v kľude najesť a pripravit bajky. Nie je isté kedy zavrú cesty, tak by sme radi boli na Izoarde pred obedom. Najdôležitejšie je nezabudnúť vlajky, transparenty a sprej :).
Peter Velits podal veľmi dobrý výkon v časovke a skončil na 16. priečke

Nemec Tony Martin potvrdil pozíciu najväčšieho favorita sobotňajšej predposlednej 20. etapy cyklistických pretekov Tour de France a vyhral časovku na 54 km z Bergeracu do Périguexu. Talian Vincenzo Nibali je po sobote už takmer istým víťazom 101. ročníka TdF. V sobotu síce zaostal za Martinom a obsadil 4. miesto, ale žltý dres mu nevzal žiadny zo súperov a v nedeľu ho čaká oslavná jazda z Evry do Paríža.
Pozrite sa na prototyp Jaguar, tímové vozidlo Sky na Tour de France

Práve dnes, krátko pred vyvrcholením tohtoročnej Tour budeme svedkami 54 kilometrov dlhej časovky. Aj keď o celkovom víťazovi už takmer niet pochýb, súboj o druhé miesto bude skutočne napínavý. Presne v rozmedzí 15 sekúnd sú naskladaní hneď traja jazdci, Thibaut Pinot, Jean-Christophe Péraud a Alejandro Valverde.
Sagan o 19. etape: Proste mi to ustrelilo a zhodil som pol balíka pomaly

Saganove odpovede v rozhovoroch občas pobavia, ale tento bude určite jeden z jeho TOP výrokov.
"Neviem, bola tam zákruta a bol dosť šmykľavý ten asfalt, nie?
Ani neviem, proste mi to ustrelio a zhodil som pol balíka pomaly :)"
, Peter Sagan.
Sagan v závere 19. etapy spadol

Slovenský cyklista Peter Sagan bol opäť pripravený útočiť na etapové víťazstvo, ale mal smolu, keď sa necelé tri kilometre pred cieľom ocitol v hromadnom páde. Ten sa odohral už v tzv. ochrannej zóne, čiže nemal vplyv na celkové umiestnenia pretekárov doň zapletených. Okrem Sagana na mokrej dažďom kropenej ceste spadol aj piaty muž Tour de France 2014 Francúz Romain Bardet.
Saganovi stačí prísť do Paríža a má zelený dres

Petrovi Saganovi stačí už len prísť do cieľa v Paríži a stane sa celkovým víťazom bodovacej súťaže o zelený dres na Tour de France. V hodnotení má 24-ročný jazdec tímu Cannondale pred Francúzom Bryanom Coquardom náskok 155 bodov. V posledných troch etapách 101. ročníka je v hre už len 150 bodov.
Peter Sagan úspešne pokračuje na Tour de France a zvládol aj najdlhšiu 237,5 km dlhú etapu

Austrálčan Michael Rogers z tímu Tinkoff-Saxo triumfoval v utorkovej šestnástej etape cyklistických pretekov Tour de France, ktorá viedla z Carcassone do Bagnéres de Luchon. V najdlhšej 237,5 km etape 101. ročníka síce Peter Sagan nebodoval na rýchlostnej prémii, ale naďalej je suverénnym lídrom bodovacej súťaže o zelený dres.
Tour de France: Exkluzívne zábery z kamier umiestnených priamo na bicykloch

O tom, že Tour de France sa snaží každý rok napredovať a byť inovatívna niet pochýb. Po prvý krát v histórii Tour organizátori pretekov povolili mať športovú širokouhlú kameru namontovanú priamo na bicykli. Aj my si tak môžeme vychutnať jazdu profesionálov a ponoriť sa do súťaživej, dych vyrážajúcej atmosféry pelotónu. Doposiaľ akčné kamery využíva hneď niekoľko tímov.
Pozrite sa na akých bicykloch sa jazdí Tour de France 2014

Legendárna a výnimočná Tour de France, to nie sú len samotné preteky. Okrem strhujúcich súbojov je práve Tour miestom, kde sa vždy objavia technické novinky. Je to podujatie, ktoré značkám ponúka príležitosť ukázať a predať sa. Mnoho výrobcov bicyklov a komponentov tak pripravilo krátko pred týmto ročníkom zbrusu nové rámy. Niektorí jazdci stavili na staré známe modely, od ostatných sa odlišujú netradičným farebným prevedením.
Bývalí šampióni TdF by vrátili Armstrongovi jeho tituly

Lanceovi Armstrongovi už zrejme nikto nevezme označenie najväčší dopingový hriešnik cyklistiky, jeho sedem titulov na Tour de France mu však odobrať nemali. Myslí si to až 12 z 23 bývalých víťazov Tour de France, ktorých oslovil holandský De Telegraaf s otázkou, či by Armstrongovo meno nemalo byť predsa len ponechané na listine víťazov najslávnejších pretekov. "Armstronga by nemali vymazať. Samozrejme, nie je dobré, že si pomáhal dopingom, ale história sa nedá len tak prepísať," myslí si Holanďan Joop Zoetemelk, víťaz z roku 1980.
Parádna fintička Petra Sagana pri výhre bodovacej prémie v 10. etape na Tour de France 2014

Je to šoumen, ktorého cyklistika naozaj baví. Aj keď mu stále víťazstvo v etapách uteká doslova o centimetre, Peter nevešia hlavu dolu a baví na bicykli fanúšikov. Radosť sa pozerať na takéto momenty. Ďakujeme Peťo!