Najnovšie články z kategórie Trophy

Sudety MTB challenge 2015 - etapák bez kompromisov

Iba kúsok od slovenských hraníc na Poľskej strane Sudet sa už po jedenásty-krát koná 7-dňový etapový závod Sudety MTB Challenge. Dĺžka 425 km, celkové prevýšenie 13 239 metrov a heslo“ No compromise, absolute MTB“ z neho robia asi najťažší ešte relatívne finančne dostupný etapák v Európe. Tomu zodpovedá aj osadenstvo, kde ani zďaleka nedominujú domáci Poliaci, ale stáva sa už záležitosťou celosvetovou (napr. závodníci z Austrálie a Nového Zélandu). Vyšvihané lýtka, najnovšie stroje, tímové dresy a vôbec spôsob akým tu každý jazdí už dáva tušiť, že najbližší týždeň budeme spolu s „parťákom“ Danielom súčasťou trošku iného preteku než zvyčajne.
Reportáž: Salzkammergut Trophy 2015 alebo aj poriadne dlhé rakúske saunovanie - Moja najobľúbenejšia akcia v celom kalendári

Bez tejto 211 km dlhej a bláznivej trasy si už sezónu ani neviem predstaviť. Tých 7000 výškových metrov sa dá spraviť vlastne aj niekde u nás, ale zaručene to nebude taká zábava. Väčšinou si tento fakt uvedomím až s odstupom času a najmä po ďalšom extrémnom ročníku. Vodu pre tento krát vystriedala pravá sauna...
Reportáž: Pokračovanie 3. a 4. etapy MTB Trophy 2015 - 4 dní, ktoré sme strávili ako profíci... akurát, že biky sme si umývali každý sám

3. etapa – Rycierova: …zastavujem pri jednom dome a lejem na seba vodu z krhly voľne položenej pri vstupnej bráničke. Tento cieľový kopec patrí za tie roky taktiež medzi výber toho „najlepšieho“...
Reportáž: MTB Trophy (Trópy) 2015 - Toľko RS-1, meračov výkonu a Go-Pro kamier sa len tak nevidí

Pre mňa s Katkom je MTB Trophy jedna z najlepších akcií v sezóne, na ktorú sa tešíme približne po dvoch týždňoch oddychu od poslednej etapy predchádzajúceho roku :). Miestami máme toho fakt plné zuby a nechápeme, prečo tu sú všetky kopce vlastne také strmé. Ale väčšinou len do chvíle než sa vyhupneme na hrebeň alebo rovno prehupneme do nejakého poriadne výživného zjazdu. Potom je človek rád, že môže opäť chvíľu šliapať do strmého kopca :). Tento kolotoč sa stále opakuje a jediný recept je naučiť sa to milovať...
Pozvánka: Beskidy MTB Trophy 2015 - etapák v štýle Cape Epic

Mnohí z vás by si určite na vlastnej koži radi skúsili nejaký ten MTB etapák v štýle Cape Epic. A pritom si možno ani neuvedomujú, že hneď za rohom na Slovensko – Poľsko - Českých hraniciach sa koná medzinárodné podujatie, ktoré umožňuje si to vyskúšať na vlastnej koži bez toho, aby človek musel letieť na druhý koniec sveta :).
Salzkammergut  Trophy 2014 - zaručene bez prachu

Salzkammergut Trophy 2014 - zaručene bez prachu

Keďže sa pomaly z tejto bikovej akcie stáva aj akcia rodinná tak mi opäť spoločnosť robí Lenka aj mama. Do Bad Goisernu dorazíme kúsok po obede a hneď po vybalení vecí v hoteli utekám na prezentáciu a tradičný „bike check“ nech to mám čo najrýchlejšie z krku. Veľké akcie totiž prinášajú aj veľa ľudí a veľa ľudí = tlačenica. Tento rok padol navyše aj rekord, dokopy sa na všetkých tratiach zúčastnilo 4256 bikerov z 44 rôznych štátov. Takže si určite viete predstaviť ako to vyzeralo v centre :) Navyše akurát prebiehal tradičný piatkový šprint namotaný v uličkách.
Beskidy MTB Trophy 2014 (2. časť)

Takže po 2. etapách sme stále všetci zdraví aj keď každý pohyb mimo biku trvá už o kúsok dlhšie ako predtým :) Väčšie technické alebo nebodaj zdravotné problémy sa nám našťastie vyhýbajú. Nič teda nebráni pustiť sa do druhej polovice, kde čakajú ďalšie dve etapy po hrebeňoch a samozrejme bez jediného kúska roviny...
Reportáž: Beskidy MTB Trophy 2014 (1. časť)

420 učastníkov z 21 rôznych krajín, 4 náročné etapy na území 3 štátov. Dokopy 276 km a 10900 m prevýšenia. 8 ročník MTB Trophy opäť ukázal, že pretek takéhoto formátu je možné spraviť aj v tunajších podmienkach a že terény ktoré máme doslova za rohom lákajú bikerov z rôznych kútov sveta. Nie nadarmo bolo toto podujatie zaradené medzi top MTB etapáky na svete. Ako to nakoniec celé vyzeralo si môžete prečítať nižšie...
Pozvánka: Beskidy MTB Trophy 2014

Sezóna pomaly ale isto začína a s ňou sa blíži aj 8. ročník už pomaly kultového etapového preteku Beskidy MTB Trophy. Tento rok sú pripravené opäť 4 etapy ktoré vedú tým najlepsím čo Beskydy ponúkajú na území Poľska, Česka a Slovenska.
Salzkammergut Trophy 2013

210 a 7000. Každému je asi jasné, čo znamenajú. Aj keď trochu nerád začínam iba číslami, tak sú to práve oni, čo každoročne lákajú odvážlivcov na pokorenie jednej z najextrémnejších tratí. Ďalším a podľa mňa rovnako dôležitým faktorom je skutočne výnimočná atmosféra celého podujatia. A keď sa po minuloročnom upršanom vydaní pridá aj krásne počasie tak jednoducho na 16. ročníku nie je o čom. Soľná komora opäť lákala na súboj. Či už so súpermi, vlastným časom alebo jednoducho iba s túžbou stihnúť prejsť trať v limite, ktorý je skutočne neúprosný...
Salzkammergut trophy 2013 PR článok

Salzkammergut trophy 2013

S více než 4.000 účastníky z 37 zemí je Salzkammergut Trophy největším MTB maratonem v Rakousku. Dlouhá smyčka regionem UNESCO Hallstatt-Dachstein-Salzkammergut platí mezi nejimpozantnější bikemaratonské trasy v Evropě. Vedle sedmi různě dlouhých tras čeká na účastníky bohatý program, který všem připraví nezapomenutelné zážitky v Bad Goisernu: eliminátor, sjezd jednokolek, dětské závody Junior-Trophy, výlety vrtulníkem, živé přenosy na zdi s LED, slavnostní stan, disco, divácky atraktivní místa, lezeckou Klettersteig-Tour, Pasta-Party, módní přehlídka, Expo atd.
Beskidy MTB Trophy 2013

7. ročník jedného z najťažších etapákov v Európe sa tento rok odohrával na prelome mája a júna, novinkou bolo zaradenie pretekov do kalendára UCI. Štartová listina, ktorá má limit 500 účastníkov sa pred pretekmi napĺňala nevídane rýchlo, ako vždy najpočetnejšie zastúpenie mali domáci Poliaci, tradične silná dánska skupina tentoraz dosiahla až neuveriteľných 90 ľudí, o čosi menej bolo tentoraz Čechov, od nás to bolo solídnych 15 kúskov, no a dokopy 460 štartujúcich z úctihodných 20 krajín. Beskydské terény lákajú čoraz viac a to aj napriek tomu, že ani tento rok neostali ušetrené od vrtochov počasia...