Najnovšie články z kategórie Zdravie

Redcord - rehabilitácia a funkčný tréning pre cyklistov

Pri jazde na bicykli a dlhodobom opakovaní rovnakých pohybov prevažuje práca určitých svalových skupín a iné sa zapájajú menej. Prečítajte si prečo to nie je z dlhodobého hľadiska ideálne a ako proti nepriaznivým dôsledkom účinne postupovať.
Predstavujeme LifeStraw - pitie čistej vody kdekoľvek a kedykoľvek PR článok

Predstavujeme LifeStraw - pitie čistej vody kdekoľvek a kedykoľvek

Pre viacero z nás jednoduchá úloha. Otočíme kohútik a voda tečie. Horšie je to ale v prípadoch, keď kohútik akosi nie je po ruke. Zdanlivo neriešiteľný problém vyrieši LifeStraw.
Úloha regenerácie pri športovom výkone

Cieľom každého športujúceho človeka je dosiahnuť určité zlepšenie. Rekreačný športovci si dávajú väčšinou za cieľ zlepšenie psychického stavu a samotný šport je pre nich určitá forma regenerácie. Amatérsky a výkonnostný športovci už mávajú cieľ svojej športovej činnosti zameraný na zlepšenie výkonnosti alebo sformovanie postavy. Pre každého z nich ale platí zásada, že všetkého veľa škodí a koľko telu zoberieš toľko mu aj vráť.
Príčiny ťažkostí s kolenným kĺbom

Kolenný kĺb patrí do skupiny najčastejšie poranených kĺbov v ľudskom tele. Poranenie menisku, skrížených väzov, či opotrebovanie chrupavky môžu vzniknúť z viacerých príčin.
Dôležitosť sledovania zdrávotného stavu športovcov a preventívne prehliadky

Milí športovci, vzhľadom k tomu, že sa pohybujem aj pracovne aj ako hobbík (alebo hobbíčka...:-) ) pri športe, nedá sa mi nevyjadriť aj k zdravotnému stavu športovcov a hlavne prevencii, na ktorú sa mi zdá veľa športovcov zabúda...
Ohliadnutie za zimou a hurá na bicykle

Pre niektorých je to každodenná činnosť, ako sa napr. presunúť do práce alebo do obchodu, či ku známemu, pre iných hobby, ako vďaka bicyklu spoznať prírodu, vzdialené kraje či zvládnuť cestu okolo sveta. Pre tých ambicióznejších však ponúka športové disciplíny, na ktorých sa môžu porovnávať s inými, čo – to dozvedieť o taktike, tréningu, zažiť pocit víťazstva, na chvíľu sa stať Saganom či Velitsom a pomaly posúvať svoje hranice (a niečo vyhrať nielen na tombole).
Nastavenie pedálov a kufrov na tretrách

V tomto článku sa budem venovať nastaveniu kufrov na tretrách a okrajovo aj pedálom. Na rozdiel od nastavenia správneho posedu je toto tá jednoduchšia časť. Nastavenie kufrov by malo predchádzať nastaveniu posedu, ktoré sa navzájom trochu ovplyvňujú. Dúfam, že vám tento návod pomôže k príjemnejšej a pohodlnejšej jazde.
Ako sa pripraviť na dlhší výjazd - stravovanie

Pri príprave a plánovaní dlhšieho výjazdu, alebo výletu nesmieme zabudnúť na najdôležitejší nástroj, ktorí budeme potrebovať. Tým nástrojom je naše telo, ktoré musíme správne nastaviť a pripraviť, aby sme mali s výletu len príjemné zážitky.
Astma a športové výkony na jar

Zima poskytujúca úľavu od vonkajších alergénov je za nami. Pre ľudí s astmou a alergiami to znamená najvyššiu pozozornosť. Tradičné jarné ťažkosti, keď slzy tečú prúdom, škriabe vás hrdlo, svrbia sliznice a z nosa sa vytvorí vodovod, sipot v pľúcach či pocit tlaku na hrudi si opäť vynucujú pozornosť.
Pomoc pre rozvojové krajiny - ambulancia na bicykli

Zaujímavý projekt BABE AMBULANCE, ktorý je prvý svojho druhu. Ambulancia je navrhnutá pre tehotné ženy, ktoré žijú v odľahlých oblastiach v rozvojových krajinách. Jeho tvorcovia sú zo Švajčiarska, presnejšie Ženevy. Ak sa vám myšlienka pozdáva, môžete projekt podporiť na crowdfunding-ovej stránke www.indiegogo.com.
Kryoterapia – posilnite sa pred výkonom

Na zimu zvykneme strašne nadávať. Najmä, ak je dlhšia, ako sa predpokladalo. Túžime, aby ju čo najskôr nahradila jar. A pritom je liečba chladom taká účinná. Dobrou správou je, že ľadovým medveďom sa môžeme podobať na chvíľu v akomkoľvek ročnom období. A liečiť si pri tom rôzne diagnózy. Reč je o kryoterapii, ktorá sa odohráva v kryokomore s veľmi nízkou teplotou, od – 100 do -160 °C.
Čo sú svalové kŕče?

Svalový kŕč možno charakterizovať ako extrémnu formu svalovej kontrakcie, ktorá je spravidla veľmi bolestivá. Postihnutý môže byť jeden sval alebo rôzne svalové skupiny.