Najnovšie články z kategórie Zima

Video: Stupava Winter Trophy MTB & Run 2017 - obrazom

O tejto podarenej zimnej akcii ste sa mohli dočítať už tradične na našich stránkach (Reportáž: Stupava Winter Trophy MTB & Run 2017 - pretekanie s cencúľmi na tvári má vždy svoje čaro).Dobrým zvykom organizátorov Stupava Winter Trophy je detailné video z celého priebehu, ktorým si môžete trochu pripomenúť atmosféru podujatia, vrátane ideálnych zimných podmienok a zmrznutých úsmevov :).
Bachledka a Filip Polc pozývajú na Snowparade 2017

Väčšina bikerov zimu veľmi neobľubuje a netrpezlivo vyčkáva na príchod jari, aby vytiahla bike z pivnice a vyrazila na traily. Tí, ktorí v zime menia bike za snowscoot, nečakajú na leto a valcujú prašan na horách. Či už patríte k jedným alebo druhým, sobota 25. februára 2017 bude v Bachledke patriť vám. V tento deň sa lyžiari budú deliť o svah s bikermi, snowscootmi a skki trikke.
Bikovanie v zime: 7. časť - Zimné tretry alebo klasické návleky

Na tému zimy sme už publikovali niekoľko článkov, ja osobne som trochu bližšie predstavil ako bojujem s chladom nôh aj trochu obsiahlejšie. V podstate sú 2 základné možnosti ako ochrániť nohy – buď siahnete po špecializovaných zimných tretrách alebo na svoje klasické letné použijete návleky. V tomto článku by som rád predstavil výhody a nevýhody pre niekoho, kto sa nevie rozhodnúť, ktorým smerom sa vydať, keďže vybavenie nie je samozrejme lacná záležitosť – u koníčka s názvom cyklistika to platí dvojnásobne :).
Ako nafúknuť vytýčených 5 000 km za rok o 60 % alebo rodinných 10 000 km

Priznám sa, že mi vôbec nenapadlo písať cyklo memoáre za rok 2016, no borec z fóra menom Semanuel ma inšpiroval učiniť tak. Dokonca mu ukradnem formu, rozpísať to mesiac po mesiaci. Na začiatok však pár slov o tom, ako sa mi podarilo z neurčitého cieľa 5 000 km za rok, čím som chcel prekonať 4 400 km z roku predošlého, urobiť 8 000 km. Stačí na to obmedzenie športu, do ktorého som sa predtým nútil, Stravu, horák, potomka, ktorý vás kopíruje a tolerantnú manželku :-).
Video: Martinské hole nesklamú ani v zime

Bikeri z okolia Martina majú jasno, kam treba na výjazd. Martinské hole sú jednoducho klasika a v lete si tam často odskočím aj ja od nás zo Žiliny. Zimnú verziu som zatiaľ ešte neskúsil, ale po zhliadnutí videa od užívateľa Marinada si to zrejme pôjdem vyskúšať. Akurát dúfam, že s menším počtom pádov, ale tie k zimnému jazdeniu jednoducho patria :).
Reportáž: Biela stopa 2017 - spestrená zimná príprava

Tento rok som sa prvý raz zúčastnil bežkárskych pretekov. Boli to preteky Biela Stopa SNP, ktoré sa konajú na Skalke pri Kremnici. Sú aj súčasťou medzinárodnej série pretekov Euroloppet. Je to trojdňové podujatie, skladá sa z viacerých pretekov – v sobotu sa preteká voľnou technikou, v nedeľu klasickou, plus niekoľko súťaží pre juniorov. Na preteky som šiel s cieľom zistiť, ako mi ide lyžovanie, spestriť si zimnú prípravu, takže mi nešlo o príliš vážne pretekanie. Na prvý pokus som zvolil krátku trať voľnou technikou.
Video: Prielom Hornádu na bicykli

Na zamrznutom Prielome Hornádu sa nemusí ísť iba na korčuliach alebo peši. Neodkladajte preto bicykel v zime bokom, pretože sa dajú podniknúť aj takéto netradičné výjazdy :).
Bikovanie v zime: 6.časť - Neprefúkavá alebo "nepriestrelná" bunda – ktorú uživíme viac a kedy?

Na trhu máme momentálne množstvo rôznych materiálov. Niektoré sú odolné iba voči vetru a drobným prehánkach, ďalšie zase totálne „nepriestrelné“. Ktoré sa ale lepšie hodia pre použitie na biku a v ktorých situáciach?
Video: MS v cyklokrose - zima, blato a samozrejme pády

Nedávne MS v cyklokrose v luxemburskom Bielese opäť ukázali, že tento šport skutočne nie je pre "bábovky". Zima, blato a v neposlednom rade pády, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou tohto športu. Takže sa nie je čomu čudovať, ak sa nájde kompilácia venovaná špeciálne im...
Aj takto sa dá "prežiť" zima

Ak vás v zime neťahá vyraziť s bikom do hôr a mordovať sa niekde v závejoch, možno poslúži ako inšpirácia nasledujúce video. Stačí na to iba trochu viac miesta kúsok od domu a o zábavku na dlhé hodiny máte postarané. Priznávam, že osobne by som skončil niekde pri prvom kúsku alebo zrejme ešte skôr...
Zima zrejme tak rýchlo neskončí, čo treba v prvom rade využiť

Snehu nám pripadlo v poslednej dobe celkom dosť, zima sa drží a nevyzerá, že by sa chystala tak rýchlo odísť. Takže najlepšie bude toho využiť a vyskúšať nejaký obľúbený trail pre zábavu a nemusí mať ani toľko skokov ako ten vo videu - aj keď zrejme väčší problém bude, ak máte u vás snehu až po náboje...
Test: Zimné rukavice v prevedení Sportful Fiandre

O rukaviciach sme v poslednej dobe publikovali viacero článkov a správna odpoveď na problematiku udržania prstov v teple, nie je vôbec jednoduchá. Každý z nás vníma chlad rozlične, pričom jazdíme v rôznych intenzitách, ktoré ovplyvňujú faktory tepla a potenia. Na začiatku zimy sa mi dostali do dlhodobého testovania dva zaujímavé páry rukavíc, jedny určené do miernejšej zimy a prechodného obdobia jeseň/zima/jar a druhé skôr do mínusových teplôt. A práve odolnejšie rukavice Sportful Fiandre si bližšie predstavíme v nasledujúcich riadkoch.