Elektrobicykle v skratke

Ako funguje elektrobicykel?

Elektrobicykel je na prvý pohľad bicykel, ktorý od toho bežného takmer nerozoznáte. Pri pozornejšom pohľade nájdete na ňom umiestnenú veľkokapacitnú batériu a elektromotor asistujúci pri jazde.

Najčastejšie sú 2 princípy pohonu elektrobicykla:
  • so snímačom otáčok – intenzita asistencie elektrobicykla je priamo úmerná frekvencii pedálovania
  • s tlakovým snímačom “torzným” – intenzita asistencie elektromotora je závislá na krútiacom momente, resp. sile pedálovania (akou silou sa človek „oprie do pedálov“)
Najčastejšie používané systémy Shimano a Bosch používajú torzný snímač. Nástup pomocného motora je tak jemnejší a plynulejší.
Väčšina elektrobicyklov funguje na princípe, že pomáha cyklistovi počas pedálovania úmerne jeho sile. Čiže, výkon podľa zvoleného stupňa dopomoci, ktorý produkuje motor, je závislý od výkonu, ktorý odvádza jazdec. Ovládacia jednotka (displej a tlačidlá) na riadítkach, Vám dáva možnosť vybrať si stupeň asistencie, ktorý Vám motor poskytne. Nastavenia sa rôznia, zvyčajne máte k dispozícii štyri „stupne asistencie“ . Tá najnižšia Vám zväčša pridá k vášmu výkonu približne 25 % pomoci a najvyššia dokáže ísť až k 300 percentám.

Asistencia motora je plynule odpojená pri dosiahnutí rýchlosti 25 km/hod. (pre typ moturu Pedelec). Pri opätovnom znížení rýchlosti pod túto hranicu, sa asistencia automaticky aktivuje. Rýchlejšie systémy S-Pedelec majú rýchlosť obmedzenú až na 45 km/hod., avšak takýto bicykel je už považovaný za motocykel a jazda sním vyžaduje splnenie legislatívnych podmienok, ako napríklad vodičské oprávnenie skupiny AM.
report_problem Našiel si v texte chybu?
keyboard_arrow_up