Kliknutím prejdeš na
ride.lezyne.com
Reklama

Aké typy elektrobicyklov poznáme?

Pedelec (Pedal Electric Cycles) a S-pedelec (Fast Electric Cycles). Pri klasickom Pedelec-u je obmedzený maximálny výkon podpory do 250 wattov a poskytovať podporu môže do rýchlosti 25 km/h. Oproti tomu, S-Pedelec môže mať výkon až 500 wattov a podporu pedálovania poskytuje až do rýchlosti 45 km/h. S-pedelec (45 km/h) vyžaduje navyše oproti Pedelec-u (25 km/h) povinnosť zákonného poistenia, registrácie na dopravnom inšpektoráte a jazdec potrebuje vodičský preukaz (kategória AM). Vo všeobecnosti sú pravidlá a zákony identické ako pre malé motocykle.

Najoblúbenejšia skupina je Pedelec (s podporou do 25 km/h) v preklade ako bicykel, ktorého pedále sú poháňané elektrickou energiou. Je to základný rozdiel oproti motocyklu alebo mopedu. Pedelec, pre ktorý je u nás používaný najčastejšie termín elektrobicykel, využíva elektrickú energiu výlučne vtedy, keď šliapete do jeho pedálov. Jazda na ňom preto nie je tak namáhavá a dokáže šetriť vlastnú energiu. Preto je vhodný napríklad na túry do kopcov či dlhšie trasy.

Výrazný vplyv na jazdné vlastnosti elektrobicykla má aj samotné umiestnenie pohonu. Preto elektrobicykle rozdeľujeme aj podľa umiestnenia pohonu a to takto:

  • Predný pohon - pohon elektrobicykla je umiestnený v prednom kolese. Tento typ umiestnenia je najmenej používaný aj pre jeho nie veľmi dobré jazdné vlastnosti.
  • Zadný pohon - pohon je umiestnený v zadnom kolese. Pri tomto umiestnení hmotnosť motora robí bicykel nevyváženým, ťažkopádnym, až nepoužiteľným v horskom teréne.
  • Stredový pohon - pohon je umiestnený v strede elektrobicykla a jeho súčasťou je aj stredové zloženie. Tento typ je najčastejšie používaný a ako jediný vhodný pre horské elektrobicykle.