Ahojte, pred časom som si objednal crossový bicykel CTM Stark 4.0, ktorý považujem za top z hľadiska výbavy v tejto cene a okrem nejakého vyššieho Canyonu Pathlite ani nepoznám veľa lepších konkurentov.

Každopádne, bicykel stále nemám, lebo CTM mešká s výrobou, tak si študujem fóra, pozerám videá, skrátka si krátim čakanie.

Z bicyklovania mi bola vždy blízka skôr cykloturistika, čiže cieľ sa niekam dostať, niečo vidieť. Väčšinou po asfalte, cyklocestách. Mám rád aj Kolibu v BA, láka ma objavovať lesné cestičky, len dlho som tam nebol, nakoľko teraz mam starý neodpružený bike, čiže sa len tak motáme so 6r dcérou a čakám na nový.

Teraz k mojej dileme. Ako som si začal pozerať rôzne videá a zistil, že je v SR a ČR veľa trailov a lesných cestičiek, tak som začal uvažovať, že koľko toho ten cross zvládne. Dá sa s tým ísť na nejaký modrý, pripadne červený trail? Samozrejme, v kľudnom tempe. Prípadne nejaký nenáročný zjazd? Výbava je dobrá, aj brzdy, no geometrie na trail sú samozrejme iné. Zdvih vidlice je relatívne malý, ale je to paragon gold, tak by sa nemala rozpadnúť. Myslím, že tieto jazdy budú skôr v menšine, ide mi o to, že kde má ten bike hranice. Videl som videá na trailoch s gravel bikmi, takže toto by nemalo byť úplne mimo.

Začal som potom pozerať, že aký MTB hardtail 29 viem mať v cene okolo 1000 eur. A nie je to úplne márne. Páči sa mi iná geometria a vyšší zdvih vidlice, odrádza ma absencia ťažších prevodov a širšie plášte na asfalte asi nebudú žiadne terno. Napríklad tento výpredajovy kus, ktorý je navyše aj skladom.

https://rockmachine.sk/2019/xc-performance/torrent-70-29/matte-black-neon-green-dark-grey

S eshopom kde mam stark 4.0 objednaný by som určite ukecal zrušenie objednávky a výmenu za tento, keďže sú v podobnej cene a budú radi, keď sa zbavia minuloročného modelu.