Caute, vie mi niekto poradit ohladom brzdnych ucinkoch karbonovej a hlinikovej brzdnej plochy na aero karbonovych kolesach? Ktore su ucinnejsie? Hlinik, ci karbon? Dakujem za tipy a rady.

Prílohy:

Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg 405.27 KiB thumb_up1thumb_down

13.10.2018 - 20:06:24
00
Hlinik.
13.10.2018 - 21:46:34
01
Ocel na kotucoch
14.10.2018 - 07:33:51
05
Na kotúčoch to máš už jedno na kotúčoch brzdí všetko ale brzdí ti to podla toho aké si kúpiš špalky samozrejme na karbóny idú korkové ale karbóny brzdia pomalšie ja som si utiahol brzdu keď idem zabrzdiť aby brzdila skorej tak sa to vyrieši
17.12.2018 - 10:03:24
00
ta brzdna plocha na karbonovych kolesach sa da nejak obnovovat ci ked sa uz “zosucha” treba kupit nove rafiky a prepliest?
03.05.2020 - 14:39:06
00
Ja som po tejto informácii pátral,keďže som tento rok začal jazdiť celokarbonové kolesá a zistil som,že niektoré firmy,ktoré opravujú karbonové rámy a diely,to považujú za nerentabilné a finančne náročné,ale našiel som firmy( hlavne v Česku) ktoré s tým problém nemajú a ,,renovujú" aj brzdové plochy.Otázne je,aká by bola cena za túto prácu a hlavne životnosť tej novej brzdovej plochy.Ja som si pri čistení bicykla kontroloval stav brzdových plôch, po 1700km a zatiaľ ani náznak nejakého opotrebenia a to jazdím dosť kopcovité trasy.Poctivo vyčistím po každom výjazde ako polchy,tak aj špalky.Uvidíme po odjazdení celej sezóny,to už bude mať nejakú výpovednú hodnotu.
03.05.2020 - 16:49:57
02
Jednoznačne lepšie brzdí hliník. Brzdy Shimano 105 a Al rafik jazdene 3 roky a maximálna spokojnosť. Rok som jazdil karbon kolesa Equator a hneď pri prvej jazde som pocítil že brzdný účinok je o hodne slabší. Tento rok som skúsil vymeniť gumičky tak za sucha to bolo OK ale za mokra som mal pocit že to nebrzdi vôbec. Naviac po dojazde som si všimol že ráfik je nejak moc špinavý a sfarbený do biela. Vyšlo mi z toho že tie nové gumičky síce za sucha brzdia lepšie ale dosť to asi derie brzdnú plochu....Navyše keď som skontroloval gumičky tak nebolo na nich vidno žiadne stopy po brzdení, drobné ryhy v smere jazdy. Takže treba nájsť vhodne gumičky čo brzdia za sucha aj za mokra a nezošúchajú brzdnú plochu za jenu sezónu.
27.04.2021 - 09:06:46
00
Zakladateľ témy sa pýta na účinnosť brzdenia plôch na ráfikových kolesách a príde odpoveď: kotúče :x

K podstate témy. Vo všeobecnosti určite lepšie brzdí hliníková brzdná plocha, ale v prípade karbónových kolies ide o karbónový obal okolo hliníkového kolesa, do takých by som osobne nešiel. Sú aj celokarbónové kolesá ktoré brzdia v kombinácii s Dura Ace brzdami za sucha minimálne tak dobre ako hliníkové, napr. Campagnolo AC3 brzdná plocha v kombinácii s Campagnolo červenými špalkami. Za mokra je to samozrejme horšie ale stále brzdný účinok ok. V kombináciami s karbónovou brzdnou plochou dobre brzdia tiež Swissstop žlté špalky.
27.04.2021 - 20:37:24
01
k danej teme... ak spalky a celuste... jedine a VYLUCNE hlinik. Karbon svojim zlozenim NIE JE VHODNY a urceny na tepelne namahanie vznikajuc pri brzdeni. Zivice, ktore su pojivom vlakien nech su akokolvek vysokoteplotne (o com radi presviedcaju vyrobcovia) stale je to malo. A dosiahnut tepelenu odolnost na karbone znamena pomerne zlozite vypekanie, kedy musi byt dodrzany presny sled roznych teplot po rozny cas. A silno pochybujem ze by niektory vyrobca mal cas na takuto niekolko hodinovu procedure navyse. Akonahle rafik vytvrdne, ide tam druhy, lebo vyhrevanie stoji cas a energie... (aj keby si ten cas nasiel, stale dosiahne odolnost nieco okolo 170 stupnov). Dokonca sa vyraba aj taka hlupost akou je karbonovy kotuc... mozu sice tvrdit ake uzasne vyrobne postupy maju, stale to je, a stale bude nevhodny material...
LMS..ta kombinacia hlinik karbon neznamena ze je hlinik potiahnuty karbonom ako pises. Vo vacsine pripadov je to cisto karbonovy profil, na ktorom je hore nalepeny/zalamonivany tenky hlinikovy profil v tvare "U", ktoreho ramena tvoria brzdnu plochu
28.04.2021 - 06:24:59
00
Škoda že sa to nedozvedeli profíci, ktorí zjazduju na ultralajt kolesách 30km zjazdy v Alpách a nevidel som zatiaľ že by sa niekomu rozlaminovalo koleso. Mal som niekoľko rokov lacné karbón rafiky bez ultra mega upravenej brzdnej plochy, použival som klasické gumičky shimano na al rafiky a brzdná plocha vyzerala presne tak isto ako na začiatku. Zodral som asi troje gumičky. Za sucha žiadny problém, ani v dlhých zjazdoch v dolomitoch. Za mokra to bolo horšie, teraz na kotúčoch je to samozrejme lepšie.
29.04.2021 - 07:32:04
03
sam mam karbony s rafkovymi brzdami, ale myslim ze argumentovat ze nieco je ok lebo to pouzicaju profici je argument uplne mimo ...
profikov zivotnost cohokolvek vobec nezaujima, kedze na kazdu etapu moze dostat novy diel ... ci ? myslim ze 10x za sebou by ten zjazd s tymi istymi kolesami nedal 😀
29.04.2021 - 07:50:05
00
Ja si myslim chlapci ze sa vobec nemusite obavat o zivotnost karbonovych kolies s karbonovou brzdnou plochou. Ale samozrejme ak sa bavime o vyrobcoch, ktorych tu asi netreba spomenut. Ano, treba objektivne priznat, ze ich ucinnost je slabsia aj ked mate spalky urcene na karbonove brzdne plochy, dokonca pri zjazdovani v dazdi je ich ucinnost niekde na urovni 0-5%, bez srandy. Co sa tyka brzdnych ploch, na mojich niekdajsich Vision Metron 55, odjazdene cca 30tis km, cca kazdych 5tis km som s nejakym sajrajtom vycistil brzdnu plochu a tie brzdne plochy boli ako nove. Dodnes ich jazdi mlady chalan, pretekar.
30.04.2021 - 20:33:42
01
Som rad, ze sa tato tema po 2,5 roku od jej založenia pohla 😄 prvotny plan bol kúpiť jedny z povodne uvedenych kolies, ale kupil som hlinikove dt swiss. Medzicasom kamos prebrzdil karbonove ffwd, sice bazarovky, ale aj tak... Zatiaľ teda ostavam verny hlinikovej brzdnej ploche, a ked budem casom kupovat novy bajk, tak asi na kotucoch.
30.04.2021 - 21:21:10
01
keyboard_arrow_up