Ahoj, chcel by som sa iba spýtať či je podľa vás dobrý nápad kúpiť si cestný bike a použivať ho na dvoj/trojtýždnove výlety s väčšou váhou batožiny. Ide mi hlavne o to či by cesťák vydržal toľkú váhu.(ja vážim 70kg a batozina by mohla mať okolo 30 kg).čítal som že nosnosť cesťáku je okolo 120 kg ale aj tak sa bojím že by to možno zadný náboj nevydržal kedze batozinu by som mal pripevnenu na zadny nosic. A bicykel špeciálne na takéto výlety( touring bike) na slovensku asi nezoženiem. Ďakujem :)
02.07.2014 - 20:04:08
00
Nie je to dobré riešenie.cestak nie je určený na takú záťaž.Nejde o samotnú hmotnosť,ale o spojenie nosiča z rámom.cestak nemá návarky na nosič a všelijaké objímky(adaptéry) sú iba nudzovky.Na cestaku,keď musíš prejsť cez jamu(auto vedľa teba al.iná situácia) tak odsadnes a stlmis náraz,ale záťaž na nosiči bude mať devastačne následky na zadné koleso,pripadne stavbu.Jazda v daždi dole kopcom je s takýmto ťažiskom a ráfikovými brzdami tiež dosť nebezpečná.Dôvodov proti cesťáku by sa určite našlo viacero.Skorej by podľa mňa bola vhodnejšia nejaká hliníková cyklokroska na mech.kotucoch alebo niečo vyskladane.
03.07.2014 - 01:40:36
00
1

Prílohy:

TREK - pre treking.JPG
TREK - pre treking.JPG 262.17 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil ptrstrelec dňa 11.12.2014 - 11:44:52, celkovo upravené 1 krát.

03.07.2014 - 08:53:32
00
Môže byť, ale aj tak mi cesťak pripada nevhodný na naše rozbité cesty ako turistický bike.Brzdy,keď sa ti rozcentruje zadné koleso,pri kotucoch môžeš ešte ísť ďalej.Cestné prevody pri "nadváhe" 30kg asi tiež v niektorých kopcoch nič moc.Geometria cestného rámu je stavaná iba na jazdca (trakcia zadneho kolesa)rázvor,dĺžka zad,stavby atď.
03.07.2014 - 09:16:53
00
Súhlasím s PaloBN, každý kompromis má aj nevýhody. "Trekový cesťák" máš univerzálny a stačí ti jeden bicykel. Inak potrebuješ ako píše Palo BN trekový/crossový aj s prevodmi a brzdami, aj druhý cestný na svižné jazdenie :) .
03.07.2014 - 09:27:41
00
Z vlasntej skusenosti, este za mladi som to skusal s favoritom. Batozinu som mal upevnenu nad zadnym kolesom - a bolo to cez 10 kil. Siel som cez Stiavnicke vrchy. Bol to masaker - ked prislo strme stupenie mal som tendenciu vyhodit predne koleso do vzduchu a padnut na chrbat, ked som sa postavil - bicykel sa stal takmer neovladatelny. Pokial by som teda dnes siel do takehoto podniku, radsej tazsi bicykel, sirsie gumy, vacsi razvor kolies a urcite daku batozinu na vyvazenie aj dopredu. Okrem toho - vieme ake ma prevody cestak.
03.07.2014 - 09:34:42
00
Ďakujem krásne za odpovede, rozmýšlal som aj nad crossovym bikom ale neviem nikde zohnať nejaký bez odpruženej prednej vidlice, proste príde mi to zbytočné.A ak by som si chcel vyskladať bike, nevýde ma to ešte drahšie? A ešte som sa chcel spýtať ako viem ktoré sedlo je pohodlnejšie? čím väčšie tým pohodlnejšie?
03.07.2014 - 10:24:25
00
Tu ti pravdepodobne budú vedieť poradiť. http://www.asper-bike.sk/ skladajú bicykle namieru podľa požiadaviek a určite nie sú drahí.A to sedlo je velmi individualne,najlepšie je dohodnúť sa na zapozicani s ochotným predajcom.Urcite neplatí, že čím väčšie alebo mäkšie tým lepšie,hlavne na dlhých trasách.
03.07.2014 - 10:39:46
00
1

Prílohy:

TrekingBike.jpg
TrekingBike.jpg 59.72 KiB thumb_up0thumb_down

TouringBike.jpg
TouringBike.jpg 99.97 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil ptrstrelec dňa 11.12.2014 - 11:45:28, celkovo upravené 1 krát.

03.07.2014 - 11:01:30
00
ja som si kupil pre tento ucel Specialized Crosstrail sport, ma sice odpruzenu vidlicu, no je uzamykatelna, takze na ceste to je ako pevna. Vymenil som pneumatiky za 700x28cc, co ma zrychlilo, rafiky ma dvojite, mal som moznost ich pevnost otestovat na Šumave, kde som v extremnych podmienkach jazdil skalnate povrchy (stupania a klesania) sice nie s vahou aku popisujes ty, no nemyslim, ze ty planujes jazdit taketo povrchy. Takze kolesa, naboje vydrzali, vahu mam rovnaku ako ty. Dalsia otazka co ma napada, tak co vsetko chces balit so sebou, ked to odhadujes na 30kg? ja som bol na 5 dni, sice som nebral stan ani spacak, no to pocitam tak +5kg k mojej vahe co som bral so sebou (10kg) a to som tam mal 15 palcovy notebook. na dva tyzdne to pocitam na nejakych 20-22kg, a ked to bude tato vaha, tak musis nieco zacat nakladat dopredu, lebo v kopcoch ta to prevazi dozadu a tiez stabilita bicykla bude vyrazne narusena. Planujem este vymenu kazety a kluk na Deore, pripadne ak ma niekto skusenosti s inymi, no podmienka je 10 kolecko (11-36). Takze ak chces ist na dlhsie vylety, odporucam tuto znacku a za tu cenu co som ho kupil ja asi lepsi nezozenies
03.07.2014 - 12:29:01
00
no tak tych 30 kg to asi nebude, len som pre istotu napisal viac. Este uvidim ale asi kupim nieco taketo: http://www.merida.sk/prodej/S-Presso-300 a namontujem tam barany. Čo vy na to? :)
03.07.2014 - 14:55:30
00
Predpokladám že sú tam mech.kotucovky.Treba si zaratat cenu duál pák, ktorými sa to predrazi,ďalej barany,omotavka a pravdepodobne aj predstavec a ostanú ti riaditka s pakami
03.07.2014 - 15:05:24
00
no tak ta merida to je len priblizne ze take nieco, osobne by som radsej chcel V-brzdy, s kotucovymi brzami nemam dobre skusosti.
03.07.2014 - 15:14:22
00
SiC, preco potrebujes na ten bicykel barany? ked nalozis na bike vahu, tak pochybujem, ze sa budes chciet pri jazde tak predklanat. Na dlhsie vylety su v nasich podmienkach najlepsie crosstrailove bicykle, znesu zataz a ked vymenis pneumatiky ako ja, tak sa dost priblizi k cestnemu. Dnes odskusam ako jazdi bez zataze po asfalte, kedze to som este nemal moznost vyskusat, no pocitam, ze rychlost bude podstatne vyssia ako pri 700x38c pneumatikach.
03.07.2014 - 15:19:46
01
Aj ja si myslim ze barany su zla volba.
03.07.2014 - 15:54:04
00
keyboard_arrow_up