user_id Už sme OT ako sviňa, ale tvoje prvá veta je svätá pravda, je to okolo 70% celkového aero odporu. Ale jazdca nezmeníš, ak máš optimálny posed tak veľa s tým neurobíš

K tej druhej veci ohľadne hustenia, tam som si nie celkom istý, nemám zmerané čo nafúkaš skôr, ale do 28mm plášťa zase musíš dostať oveľa viac objemu vzduchu ako do 23mm. Niekedy takýto ,,test´´ minipumpou doma určite spravím, diky za tip

A na dojazd po defekte mi tiež stačí v pohode 5-6 bar. Ale ako ďalší potenciálny benefit (za predpokladu naozaj rýchlejšieho hustenia) pre niekoho to beriem
ddddd_ to je pravda, rovnaký valivý odpor pri rôznych šírkach rovnakého typu plášťa síce dosiahneš (dokonca zľahka lepší u širokého plášťa), ale zároveň neguješ pohodlie širšieho plášťa, teda aj to žehlenie nerovností čo spomínaš. Potom širší
plášť stráca význam a nepoznám nikoho kto by to takto jazdil.