17.03.2019 - 23:48:39
01
Zaujímavé video. Nedopozeral som do konca. Ale v konečnom súčte ide o, či má človek správne obutie do terénu, do ktorého idem s bikom. To mi dokáže spraviť 60% priechodnosti a kam sa s tým bikom dostanem, ak sa bude s terén zhoršovať. Zvyšných 40% si už delí medzi seba komfort (nejaký downhill zleziem aj s cestákom, síce určite nie tak rýchlo a zábavne, budem vyklepaný ale zleziem, ak teda nepôjdem na slickoch v piesku), zábavnosť, geometria a zameranie biku.
18.03.2019 - 02:37:53
00
init napísal:


Poznám to video, už má nejaký piatok... moj názor je, ideálne by bolo mat na každý terén a príležitosť vhodný bike. Čiže človek by ideálne mal vlastniť fat bike, mtb, cyklocross, cestak s nízkym ráfom a ešte pripadne aero. Ak máte dosť miesta a peňazí, da sa. Väčšinou však nie je dosť ani miesta a ani peňazí. Tak potom vzniká priestor pre univerzaly ako je gravel. Ja osobne však pred gravelom uprednostňujem cyklokros.

Aeroprd, alpenschmacker, slovaktarmachryz, tlstoprd, drakoprd

18.03.2019 - 09:25:47
00
No akurat vcera som si skusal nove 35mm plaste (Schwalbe allround) po Bratislave a v Karpatoch. Naozaj, na lesnych chodnickoch dolu kopcom to bolo o dost menej pohodlne ako MTB. Co sa vsak tyka spevnenych povrchov a stupani po rozbytych cestach - uplna parada.
Inac, vlastne nerozumiem co by mi prinieslo vlastnictvo cisto cestneho bicykla.... (Ak by som sa zrovna nemal nahanat s niekymm, kto rychlejsie otoci Gabcikovo. Co mi uz nehrozi).
18.03.2019 - 10:35:09
02
pri čisto cestnom švihu prejdeš na klasickej žiletke za rovnaký čas a námahu o niečo viac km.. teda toho viac uvidíš... ale tak prakticky dať na gravel čisto cestné obutie tak sa to skoro vyrovná, za podmienky že nemá 14kg a nejedná sa o vrchársky profil
18.03.2019 - 11:04:37
00
vanhalen napísal:
Poznám to video, už má nejaký piatok... moj názor je, ideálne by bolo mat na každý terén a príležitosť vhodný bike. Čiže človek by ideálne mal vlastniť fat bike, mtb, cyklocross, cestak s nízkym ráfom a ešte pripadne aero. Ak máte dosť miesta a peňazí, da sa. Väčšinou však nie je dosť ani miesta a ani peňazí. Tak potom vzniká priestor pre univerzaly ako je gravel. Ja osobne však pred gravelom uprednostňujem cyklokros.


Mat jeden bike zvlast pre kazdu disciplinu alebo jeden univerzalny na vsetky discipliny nie je idealne. V prvom pripade nebude ani jeden z tych bikeov poriadne vyuzity a v pripade druhom si clovek nic z toho poriadne neuzije, iba ak znizi svoje ocakavania.
Treba si v hlavne ujasnit ocakavania, utriedit priority a hladat optimalne riesenie pre seba sameho nieco medzi vyssie uvedenymi pripadmi.
18.03.2019 - 11:19:08
03
Preto rozmýšľam nad gravelom ako cesťákom na zlé cesty v okolí.
18.03.2019 - 13:26:16
00
mlaco napísal:
Inac, vlastne nerozumiem co by mi prinieslo vlastnictvo cisto cestneho bicykla.... (Ak by som sa zrovna nemal nahanat s niekymm, kto rychlejsie otoci Gabcikovo. Co mi uz nehrozi).


To isté, čo ti priniesol gravel v porovaní s MTB
18.03.2019 - 13:38:00
01
***** ja som tiez chcel odolny cestak prioritne ktory zvladne lesne cesticky tak ma zlakala tato kategoria.. nesplnam gravel kategoriu podla tabulky ale pre mna to je gravel z ponimania co o gravel bike-u mam a hlavne mi robi radost a priniesol to co som od toho cakal
18.03.2019 - 13:56:47
01
Niekto sa tu pytal na boty. Vcera som zrovna testoval nove botasky. Velmi pohodlne, aj sa v nich dobre chodi.
Len sa obavam, ze v lete sa v nich uvarim.

Prílohy:

20190319_172927.jpg
20190319_172927.jpg 2.51 MiB thumb_up0thumb_down

20.03.2019 - 06:52:22
00
mlaco napísal:
No akurat vcera som si skusal nove 35mm plaste (Schwalbe allround) po Bratislave a v Karpatoch. Naozaj, na lesnych chodnickoch dolu kopcom to bolo o dost menej pohodlne ako MTB. Co sa vsak tyka spevnenych povrchov a stupani po rozbytych cestach - uplna parada.
Inac, vlastne nerozumiem co by mi prinieslo vlastnictvo cisto cestneho bicykla.... (Ak by som sa zrovna nemal nahanat s niekymm, kto rychlejsie otoci Gabcikovo. Co mi uz nehrozi).


Co by ti priniesol cestak? Úplne iný pocit jazdy a oveľa lepší výkon na ceste.;)

Aeroprd, alpenschmacker, slovaktarmachryz, tlstoprd, drakoprd

20.03.2019 - 10:30:43
00
Priemerne je cesťák rýchlejší o 6-7% (podľa testov GCN kanála na YouTube)

Zjazd 0% rozdiel
Rovina 5%
Stúpanie 10%

Rozdiel v rýchlosti pre amatéra je v podstate zanedbateľný, ale rozdiel v použitelnosti v teréne bude cítiť...

Väčšie rozdiely boli medzi gravel a cross (barany vs. rovné riaditka tam už aerodynamiky viac zamieša karty)

--- === as mad sa possible === ---

20.03.2019 - 10:59:14
01
mlaco napísal:
Inac, vlastne nerozumiem co by mi prinieslo vlastnictvo cisto cestneho bicykla.... (Ak by som sa zrovna nemal nahanat s niekymm, kto rychlejsie otoci Gabcikovo. Co mi uz nehrozi).


Barany a z toho vyplyvajuci viac aerodynamicky posed. To je cely rozdiel medzi fitness a cestakom. Pre mna tiez uplne irelevantny, preto mam fitness.
20.03.2019 - 11:10:20
00
Goratrix napísal:
Barany a z toho vyplyvajuci viac aerodynamicky posed. To je cely rozdiel medzi fitness a cestakom. Pre mna tiez uplne irelevantny, preto mam fitness.


barany mu to neprinesie, na gravel biku ich už má
20.03.2019 - 11:38:34
01
Podla predoslych prispevkov nema gravel, ale fitness (Canyon Roadlite):

mlaco napísal:
Tak do Roadlite AL SL 2018 som hodil 35mm Schwalbe Allround, a sedia tam paradne, ako uliate! Dost priestoru navokol. Pricom ale 40mm, myslim, by mali uz primalo zvysneho priestoru.
20.03.2019 - 11:41:45
00
cron
keyboard_arrow_up