Cena príjemná, ale hľadám niečo ozaj kvalitné. Aj bicykel čo mám, mi predavač vychválil a niekedy sú z toho zmiešané pocity, hlavne z preraďovania a pri zábere, občas preskočí reťaz, občas nepodradí...
03.07.2019 - 17:33:44
00
Prezeral som bazár a videl som tam pekné kúsky veru. Jeden je GT Grade carbon, potom Strada, značky pre mňa neznáme. Neviete to niekto prosím vás porovnať? Obidva sú karbón, ultegra, asi budú ľahšie a kvalitné. Keby si mám vybrať napríklad z týchto, ktoré by ste odporučili? Ďakujem
03.07.2019 - 17:53:00
00
Znacky ok. Len nevies, v akom stave su a ake skryte vady tam su, kolko maju najazdene, ci to nahodou nie su predvadzacie biky, ktore nikomu nepatrili a ludia na nich skusali “co to da”. Napr ten GT v bazari je model 2017 a nepredava ho fyzicka osoba, ktora ho jazdila a starala sa onho. Cena je rovnaka ako fungl novy Silex 700 rocnik 2018 z obchodu s dvojrocnou zarukou a zarucnym servisom, ktory je na Ultegre a je hlinikovy (karbonova vidlica a sedlovka), pricom hmotnostne ma oproti tomu GT +0,5kg.
Meridu spominam len kvoli vzpriamenejsiemu posedu a pretoze ju mam a viem posudit kvalitu, ale najdes dalsie, ktore su na tom obdobne ked porovnas bazar vs funglac.
03.07.2019 - 21:23:21
00
Ten Silex 700 vypadá dobre, má všetko, čo by som si prial. Pozeral som ho predtým, zdal sa mi drahý, ale keď si ho teraz spomenul, našiel som, že sa vypredáva minuloročný model 2018 za dobrú cenu. Asi ho dnes pôjdem pozrieť, ak sa mi podarí nájsť čas.
04.07.2019 - 06:50:36
00
Mna by zaujimali 2 veci pri vybere:
1. Nakolko clovek rozpozna ked ma hlinikovy ram oproti karbonu? Pripadne sedlovku? Vidlica sa nejak uz automaticky berie ako karbon.
2. Rozdiel v prevodoch ked je 1x11 oproti 2x11. Mne stale pride 2x11 lepsie.

Lebo som sa obzeral ze aj Silex 6000 je v akcii a celokarbon v tej cene je slusne. Akurat sa bojim jednopily vpredu.
04.07.2019 - 07:53:37
00
Carbonovy ram nema zvary, to poznas hned. Obcas sa najde hlinikovy s vybrusenymi zvarmi, ale ked si das do googlu ten ram najde ti aky je. Sedlovku ak je v popise vygoogli. Carbonovu ale najdes len na drahsich bikoch
04.07.2019 - 08:39:18
00
Kurňa, v NR nemajú tú Meridu, takže ju dnes nepozriem...už som bol taký naštartovaný a dali mi stopku :-D
04.07.2019 - 10:39:10
00
Hack3r napísal:
Carbonovy ram nema zvary, to poznas hned. Obcas sa najde hlinikovy s vybrusenymi zvarmi, ale ked si das do googlu ten ram najde ti aky je. Sedlovku ak je v popise vygoogli. Carbonovu ale najdes len na drahsich bikoch

tipujem, ze mal na mysli, ako to rozpozna pri jazde.
Ja som presiel z karbonoveho Tarmaca na hlinikovy Allez a rozdiel v prospech karbonu je hlavne na hrubsom asfalte, pri vyssich rýchlostiach. Hlinik predsa len trochu vibruje, ale nie je to nic dramaticke. Ale, ak mam verit marketingovym specialistom S, ten ram je z tych lepsich hlinikovych. Pokial ide o hlinikovy Silex;na ram su pouzite moderne technologie a podla vsetkeho, je na tej istej urovni spracovania ako napr. ten Allez.
04.07.2019 - 11:06:29
00
MarekFridrich napísal:
Ahojte, chcel by som vás poprosiť o radu. Chcel by som prejsť z Cross (mám Cube Cross 2018) na gravel/cyklokros. Zo začiatku som chcel bicykel s pohodlnejším posedom, nakoľko som po transplantácii obličky, dlho som nešportoval, tobôž nebicykloval. Teraz som už však chytil nejakú formu a navyše ma to začalo aj baviť:-). Z 7 km ciest sa stali 25 km "obchádzky". Rád chodím hlavne po cestách (tak cca 80 %) a ťažšie prevody(beriem to ako tréning, nie výlety), niekedy mi chýba ťažší prevod. Plánujem postupne vyskladať z bazárov, alebo kúpiť . Páči sa mi titánový rám (napr. https://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXTIGR/planet-x-tempest-titanium-gravel-road-frame). Na to by som chcel postupne z bazárov, výpredajov dať vyskladať dobrý bicykel. Chcel by som vás poprosiť o pomoc, nakoľko som v tomto úplný greenhorn a nakoľko je to môj prvý príspevok, poprosím o zhovievavosť


zaklad daj cenove rozpatie kolko si ochotny do toho dat.

vysoke ramy, namatkovo btwin triban, focus paralane, marin gestalt, ak jazdis vela cestu, skor pozeraj na tie co sa blizia geometriu a pohodlim cestaku, to je napr. ten focus paralane, canyon endurace.


Slusny bajk zacina na cca 700e, napr. BTwn triban. to znamena dobry ram, radenie apex alebo sora a vyssie. kolesa budu basic tak ci tak.

cca za 1000e sa da uz bajk s lahsim ramom a hydrobrzdami, napr. focus paralane, nejake vypredaje od polky leta.

viac penazi by som do toho nedaval, ak by som mal budget 2000e, radsej bajk za 1000e, a dokupit kvalitne kolesa, napr. Hunt, bezdus plaste napr.. panaracer, schwalbe, maxxis, kvalitne tretry, oblecko, sedlo, naradicko,...
04.07.2019 - 11:53:13
00
MarekFridrich napísal:
Ahojte, chcel by som vás poprosiť o radu. Chcel by som prejsť z Cross (mám Cube Cross 2018) na gravel/cyklokros. Zo začiatku som chcel bicykel s pohodlnejším posedom, nakoľko som po transplantácii obličky, dlho som nešportoval, tobôž nebicykloval. Teraz som už však chytil nejakú formu a navyše ma to začalo aj baviť:-). Z 7 km ciest sa stali 25 km "obchádzky". Rád chodím hlavne po cestách (tak cca 80 %) a ťažšie prevody(beriem to ako tréning, nie výlety), niekedy mi chýba ťažší prevod. Plánujem postupne vyskladať z bazárov, alebo kúpiť . Páči sa mi titánový rám (napr. https://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXTIGR/planet-x-tempest-titanium-gravel-road-frame). Na to by som chcel postupne z bazárov, výpredajov dať vyskladať dobrý bicykel. Chcel by som vás poprosiť o pomoc, nakoľko som v tomto úplný greenhorn a nakoľko je to môj prvý príspevok, poprosím o zhovievavosť


z bazaru u karbonu opatrne, dobre si preklepnut predajcu, a nevyhoda ze nieje moc z coho vyberat, pri funglovke si clovek najde presne co potrebuje, ten titan ram sa mi tiez paci, no trebalo by asi v tvojom pripade zobrat o cislo vacsi a kratsi predstavec, to bude potom de facto rovnaky ako ten merida silex, nevyhoda je ze takyto bajk sa ovladanim podoba na nejaky kros ci stary horsky, chyba mu ta vrtkost cestaku, ak vela jazdis asfalt, je to nevyhoda, skus si na nejakej testovacke vyskusat origo cestak a potom takyto stabilizovany gravel. je rozdiel
mat vydlu 71st a 7cm predstavec a razvor 1040mm a
mat 73, 10cm a 1010mm
04.07.2019 - 12:00:01
00
Taketo veci mu len tak nerad, ked je raz bike velky, kratky predstavec ti z neho dobre sediaci bike nespravi.
04.07.2019 - 12:53:03
03
blackseal napísal:
tipujem, ze mal na mysli, ako to rozpozna pri jazde.
Ja som presiel z karbonoveho Tarmaca na hlinikovy Allez a rozdiel v prospech karbonu je hlavne na hrubsom asfalte, pri vyssich rýchlostiach. Hlinik predsa len trochu vibruje, ale nie je to nic dramaticke. Ale, ak mam verit marketingovym specialistom S, ten ram je z tych lepsich hlinikovych. Pokial ide o hlinikovy Silex;na ram su pouzite moderne technologie a podla vsetkeho, je na tej istej urovni spracovania ako napr. ten Allez.


Diky. Presne to som mal na mysli. Cize pri nejakom graveli s hrubsimi kolesami trosku na makko to bude poznat tak max na vahe hlavne ked niesom nejaky jazdec cestakov a teraz jazdim stary zeleznak.

K tym prevodom sa vie niekto vyjadrit?
04.07.2019 - 16:49:55
00
sugyi napísal:
Mna by zaujimali 2 veci pri vybere:
1. Nakolko clovek rozpozna ked ma hlinikovy ram oproti karbonu? Pripadne sedlovku? Vidlica sa nejak uz automaticky berie ako karbon.
2. Rozdiel v prevodoch ked je 1x11 oproti 2x11. Mne stale pride 2x11 lepsie.

Lebo som sa obzeral ze aj Silex 6000 je v akcii a celokarbon v tej cene je slusne. Akurat sa bojim jednopily vpredu.


Mám Silex 600 s 1x11. Chcel som vyskúšať čo je zač tá jednoplacka vpredu, aj keď dopredu som tiež rozmýšľal či mi to bude stačiť.
A ono stačí, čuduj sa svete. Predtým som jazdil len mtb s 3x9 prevodmi a nepociťujem že by som potreboval viacej.
Najťažší 44 vpredu 11 vzadu je ten istý pomer ako na starom HT, v pohode sa dá uháňať po ceste vyše 40 km/h.
Najľahší 44 ku 42, čo je takmer 1:1 a pokiaľ máš už niečo najazdené, bude ti bohate stačiť.
Vcelku je to príjemná zmena pri radení, dáš si len ľahší alebo ťažší a nestaráš sa či sa kríži reťaz alebo šúcha prešmykač. Aj čistenie prevodníka je jednoduchšie.
Nevýhoda 1x11 sú väčšie skoky medzi prevodmi, hlavne pri tých ľahších. Pokiaľ je človek zvyknutý valiť rovnakou kadenciou a len jemne si dolaďovať prevody aby si ju udržal, môže s tým byť trochu problém. Na to sa ale dá zvyknúť.

... and the road becomes my bride

04.07.2019 - 17:38:44
00
Mam cez 15000km s 1x. Na take bezne vozenie je ideal 42-44 s 10-42 aj s 11-42 je to az az. Naucis sa vdaka tomu tocil viac kadencne.
06.07.2019 - 20:06:56
00
Ano ano... mam 1x (40 a 10-42) a je to super. Keby ze si skladam cestak teraz tak tiez 1x
06.07.2019 - 22:21:26
00
keyboard_arrow_up