Niekto jazdi aby sa trapil a niekto chce jazdit pretoze ho to bavi a nepotrebuje sa zbytocne trapit, jazdi pre radost. Mon znamy vzdy hovori "Marian, cesta je ciel!" :)
08.07.2019 - 21:41:08
02
stalky000 napísal:
Kristina Nahodou pri 2x systeme to nieje len do 34zubov?

Áno, máš pravdu. 42z zvládne iba RD-RX812 pre jednoprevodník.
08.07.2019 - 22:35:42
00
JoKo napísal:
A ja v súčasnosti môžem napísať, že kto sa nevie vytrápiť, nech si kúpi bicykel s motorčekom.


V duchu tejto myslienky by si mal vymenit svoje bicykle s kartonovym ramom za tie s ocelovym. Ziadne odlahcene Reynolds alebo Columbus trubky, ale klasiku :-D. Detto Campagnolo komponenty za low-end Shimano.


Naposledy upravil user_id dňa 09.07.2019 - 15:29:27, celkovo upravené 1 krát.

08.07.2019 - 23:06:01
02
vytrápiť sa treba, ale neviem či je zrovna efektívne rvať to silovo 40ot/min, keď je možno šliapať väčšiu kadenciu... o tom, že kolená z toho nie sú nadšené snáď netreba hovoriť

2012 - 7800km 2016 - 7800km 2020 - 12150km
2013 - 6300km 2017 - 6800km 2021 - 7000km
2014 - 9670km 2018 - 7030km
2015 - 6500km 2019 - 7770km

08.07.2019 - 23:23:59
05
Pozor! Na slovné spojenie "vyššia kadencia" sú tu niektorí veľmi alergický. Neschopnosť rýchlejšie točiť nohami vysvetľujú nižšou efektivitou a šliapaním "do prázdna". :)
09.07.2019 - 06:35:21
01
JoKo napísal:
Za generáciu, dve, sme neuveriteľne zosračkovateli... Mňa v mladosti učili, že cyklistika je o trápení. A kto sa nevie vytrápiť, nech hrá šach. A ja v súčasnosti môžem napísať, že kto sa nevie vytrápiť, nech si kúpi bicykel s motorčekom.

Len tak, aby sa nepovedalo, v pretekoch na Hrebienok som mal najľahší prevod 44x22. A išlo to. Pred pár rokmi som s najľahším prevodom 34x25 absolvoval Stelvio a na druhý deň Gaviu. Oproti mladosti som však bol skoro o 30 kíl ťažší a bicykel som mal o 5 kíl ľahší.

Všimol si si aj v akej téme si? Na ceste sa vytrapit dá, niekde v teréne ti to až tak nepôjde, jednoducho to podsmykne, nehladiac na to, že dosť ľudí to ponima hlavne turisticky.
Ešte aj cx pretekári sú asi dosť čajový, keď sa pozriem na tie ich prevody.
09.07.2019 - 08:00:07
01
A nerozmýšľal Scarinko nad predlžovačkou pre prehadzovačku (rear derailleur extender)?
09.07.2019 - 08:25:01
00
Sasulnik, kukni co som pisal ze chcem kupit.
https://www.bike24.com/p2142519.html
09.07.2019 - 08:26:20
00
Aha, tak kúp.
09.07.2019 - 08:28:16
00
no ved asi to tak skonci, len par dni dozadu som trochu premeskal kluky s 38/27 prevodnikmi za cca 35€ na ktore by som to nepotreboval kedze by stacila kazeta aj 11-34
09.07.2019 - 08:30:12
00
Alebo ešte počkaj na subkompakt (46-30).
09.07.2019 - 08:38:39
00
to bude zas drahe, nechcem do toho davat vela penazi tj bud pouzijem kluky co mam a dokupim za dvacku roadlink alebo kupim lacnej kluky s dvojplackou s menej zubami.
09.07.2019 - 09:08:22
00
stalky000 napísal:
Taketo veci mu len tak nerad, ked je raz bike velky, kratky predstavec ti z neho dobre sediaci bike nespravi.


ved prave ho na to upozornujem, ze je tam rozdiel v chovani. samotny posed sa da upravit posunom sedlovky a predstavcom plus minus jedna velkost. No vela gravelov ma geometriu akoby to boli o cislo vacsie bajky s vacsim slopingom hornej trubky aby sa tam vosiel aj nizsi jazdec a kratkym predstavcom. Neda sa povedat ze to je zla vec, je to myslene pre stabilnejsi povoz. treba si to otestovat co komu vyhovuje
09.07.2019 - 09:51:52
00
blackseal napísal:
tipujem, ze mal na mysli, ako to rozpozna pri jazde.
Ja som presiel z karbonoveho Tarmaca na hlinikovy Allez a rozdiel v prospech karbonu je hlavne na hrubsom asfalte, pri vyssich rýchlostiach. Hlinik predsa len trochu vibruje, ale nie je to nic dramaticke. Ale, ak mam verit marketingovym specialistom S, ten ram je z tych lepsich hlinikovych. Pokial ide o hlinikovy Silex;na ram su pouzite moderne technologie a podla vsetkeho, je na tej istej urovni spracovania ako napr. ten Allez.


v hlinikovych ramoch su rozdiely velke, no tak isto aj v karbonovych...Viac ako ram robi vydla, no zvacsa su plus minus na tom rovnako. je prauda ze pri 35+mm plastoch na nizkych tlakoch je to uz jedno. No skusal som hlinikovy GT grade na 28mm a jazda bola hrozna, rany do zapesti na kazdom hrbole. napr. taky Focus paralane zehlil kazdu nerovnost. GTcko bezne nerobi cestaky a ten Grade ma aj geo a vyzera ze sa hodi na hrubsie zaobchadzanie. Naopak ten Paralane je velmi blizko klasickemu cestaku. Spaja ich mozno moznost dat tam 35+mm gumy... Ja u gravelu chcem skor chovanie cestaku. Na poriadky les mam 160mm fulko :)
09.07.2019 - 09:59:33
01
JoKo napísal:
Za generáciu, dve, sme neuveriteľne zosračkovateli... Mňa v mladosti učili, že cyklistika je o trápení. A kto sa nevie vytrápiť, nech hrá šach. A ja v súčasnosti môžem napísať, že kto sa nevie vytrápiť, nech si kúpi bicykel s motorčekom.

Len tak, aby sa nepovedalo, v pretekoch na Hrebienok som mal najľahší prevod 44x22. A išlo to. Pred pár rokmi som s najľahším prevodom 34x25 absolvoval Stelvio a na druhý deň Gaviu. Oproti mladosti som však bol skoro o 30 kíl ťažší a bicykel som mal o 5 kíl ľahší.


A moj pradedo vyslapal Martinky na singlespeede, ako iontak tam mal flasu cerveneho striku, a namiesto energetickeho gelu mal nachystany pasik slaniny :)

pre neho sme vsetci sragori :)
09.07.2019 - 10:05:49
03

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up