som viac menej rozhodnuty pre tento cerveny
https://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXFMSL/planet-x-full-monty-sl-gravel-frameset

inac tu mam k tomu celu temu
https://www.mtbiker.sk/forum/cestne-cyklokrosove-bicykle/stavba-adventure-travel-bike-t42467.html
09.07.2019 - 11:50:13
00
Ako dobre drzia cestnejsie plaste na trave? Chcem si z povodnych trekovejsich (Specialized Trigger Pro) dat viac cestnejsie, nech to ide trosku rychlejsie a lahsie.. Ale obcas musim obchadzat cez travu, ***** ma potom, ked bude troska rosa? :D
A este, ktore cestne by ste doporucili, s tym takym hnedym pasom na boku? s cenou okolo tych 30-50e za kus? diky :)

www.cinges.net

09.07.2019 - 12:01:38
00
JoKo napísal:
Za generáciu, dve, sme neuveriteľne zosračkovateli... Mňa v mladosti učili, že cyklistika je o trápení. A kto sa nevie vytrápiť, nech hrá šach. A ja v súčasnosti môžem napísať, že kto sa nevie vytrápiť, nech si kúpi bicykel s motorčekom.

Len tak, aby sa nepovedalo, v pretekoch na Hrebienok som mal najľahší prevod 44x22. A išlo to. Pred pár rokmi som s najľahším prevodom 34x25 absolvoval Stelvio a na druhý deň Gaviu. Oproti mladosti som však bol skoro o 30 kíl ťažší a bicykel som mal o 5 kíl ľahší.


Rozumiem na čo si chcel poukázať a ja nemám problém sa vytrápiť, ale neviem či niekto na horáku jazdí cestné prevody. Napr. minule som druhú polovicu výjazdu (ktorý mal okolo 72 km) nabehol na profil a potom aj terén, ktorý jazdím na MTB a tam bolo cítiť, že mi prevody chýbajú. Od nejakého 35 po 63 km som nastúpal skoro 1000 m. A bolo by aj viac, ale už som bol bez vody, tak som si kus skrátil.
A pokiaľ chcem ísť bežný tréning, tak nepôjdem pol výjazdu na 170 tepoch. Mne ide o to, že si aj na tom graveli chcem dať časť výjazdu jazditeľný MTB terén a tam už je to potom trápenie...
09.07.2019 - 12:18:55
00
cinges napísal:
Ako dobre drzia cestnejsie plaste na trave?

Mám Continental Ultra Sport 32c kevlar (https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/cesta-a-trekking/cestne-plaste/continental-ultra-sport-ii-performance-700x32c-32-622-kevlar-cierna-model-2018.html), no a mokrá tráva býva dosť problematická, najmä ak sa ide prudšie do/z kopca. Vyslovene sa nedá viac brzdiť/pridávať bez šmyku, treba ísť veľmi opatrne :) Meniť smer jazdy (prudšie) som radšej ani neskúšal :)

Nečítal som recenzie, ale celkom fajn vyzerá https://www.bike-components.de/en/Panaracer/Pasela-ProTite-28-Folding-Tyre-p56976/ . Nejaký test: https://road.cc/content/review/234138-panaracer-pasela-pt-folding-tyre

    09.07.2019 - 12:42:20
    00
    YOKO napísal: "Len tak, aby sa nepovedalo, v pretekoch na Hrebienok som mal najľahší prevod 44x22. A išlo to. Pred pár rokmi som s najľahším prevodom 34x25 absolvoval Stelvio a na druhý deň Gaviu. Oproti mladosti som však bol skoro o 30 kíl ťažší a bicykel som mal o 5 kíl ľahší."

    Takže to bolo ešte na prelome 80/90 tych a išiel si na Favorite.

    A prečo si teraz o 30 kg tažší? :)

    jasné pochopím vek robí svoje - spomalený metabolizmus, tým pádom ľahšie priberáš, máš pocit že naberieš aj z čistej vody.
    ale až 30 kg?

    Nikdo ***** Ježíše

    09.07.2019 - 13:33:55
    00
    A ešte mám otázku na Joka. Ako sa ti išlo to Stelvio na 34-25?
    To je až neuveriteľné, ja mám pocit že ísť tam s ničím ťažším ako je 34-28 (ideálne 34-30, alebo 32) je samovražda.

    Nikdo ***** Ježíše

    09.07.2019 - 13:46:55
    00
    Zhodou okolnosti ma Stelvio pekny stabilny gradient a tam sa to da vyjst aj na takycho prevodoch ak clovek uz nejaky fitness ma.
    09.07.2019 - 15:00:51
    00
    desertfremen napísal:
    Takže to bolo ešte na prelome 80/90 tych a išiel si na Favorite.
    A prečo si teraz o 30 kg tažší? :)

    Nie, neuhádol si... Bolo to začiatkom 70-tych rokov, mal som okolo 60 kíl. Po skoro 50-tich rokoch som už mal 89, v súčasnosti 86 a pomaly to ide dole.

    Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
    Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
    Wilier = W Italia Libera e Redenta

    09.07.2019 - 19:56:49
    00
    desertfremen napísal:
    A ešte mám otázku na Joka. Ako sa ti išlo to Stelvio na 34-25?

    Ťažko... Teraz by som to už s tým prevodom asi nevyšiel. Ale zato som sa koncom júna vyťapkal na Vršič v Julskych Alpách (zo strany Kranjskej Gory niečo cez 9 km, priemerné stúpanie 8,2%, max. 12%, 26 dláždených serpentín) na prevode 34x29 a išlo to...

    Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
    Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
    Wilier = W Italia Libera e Redenta

    09.07.2019 - 20:04:22
    01
    StanoLevice napísal:
    scarinko 105 s dlhým ramienkom zvladla 42 zubov pri B skrutke na doraz, od toho sa da odraziť. Na youtube rides of japan má videa ako si staval bicykel a jedno je zaujimave, ako si spojil dve kazety, cestnu a mtb, mozno to niekoho inspiruje https://www.youtube.com/watch?v=2WA5BmYdUS4


    pre tiagru je papierovo max 34, a 42 by tam neslo ani nahodou, dost zalezi aj od tvaru patky, na kazdom bajku to moze byt inak.
    10.07.2019 - 15:30:56
    00
    mam otazku,
    ked mi to tak seliak radi s 11-42, ked raz budem menit retaz je lepsie ju co najviac skratit ci naopak? co je lepsie pre radenie? skusali ste to niekto v praxi?
    10.07.2019 - 15:50:55
    00
    Pre radenie je najlepšie mať správnu dĺžku reťaze. Samozrejme treba mať v poriadku lanká aj bowdenu. Veľa razy vie pomôcť aj trocha oleja do bowdenov aby sa to lepšie šmýkalo. Posledná možnosť je dať to naštelovať poriadne človeku, čo vie ako na to.
    10.07.2019 - 15:58:10
    00
    Jano1987 napísal:
    Pre radenie je najlepšie mať správnu dĺžku reťaze. Samozrejme treba mať v poriadku lanká aj bowdenu. Veľa razy vie pomôcť aj trocha oleja do bowdenov aby sa to lepšie šmýkalo. Posledná možnosť je dať to naštelovať poriadne človeku, čo vie ako na to.

    to si mi moc nepomohol, ved ja chcem prave spravnu dlzku retaze, plus minus sa da hybat zopar linkov, kratsia retaz teoreticky by mala pomoct lepsie obopne kazetu, ale to je len teoria, mozno posunie klietku ku kazete a bude sa musiet povolit B skrutka. Olej do bowdenu by som lial len ako nudzove riesenie, ked to uz neradi :) So stelovanim to nic nema, tu je problem ze Bskrutka je na max aj s roadlinkom, rad ti to dam nastelovat :)
    10.07.2019 - 16:06:44
    00
    Ujo-Ventilka neviem ako si na tom s angličtinou, ale tu je celkom pekné video k tomu https://youtu.be/Vg2SoOOrpE8 Myslím, že sa to dá pochopiť aj bez veľkej znalosti angličtiny. Zase olej do bowdenu som myslel tak že 1-2 kvapky a pretiahnuť lankom pár krát, nie 30 deci oleja do toho zase 😀

    Pokiaľ to nemá rozsah, tak zmeniť komponenty potom už. Nie všetko sa dá so všetkým kombinovať.
    10.07.2019 - 16:33:06
    00
    Zdravím všetkých....rád by som dostal tipy na gravel - lepší štandard (nie full carbon), 80% spevnený povrch. Mám určitých favoritov, no nechcem ovplyvniť?. Ďakujem za príspevky.
    11.07.2019 - 17:10:40
    00
    keyboard_arrow_up