Danishko napísal:
Ozaj je to taký rozdiel? Tiež jazdím s dušami ?


Ja ti neviem, mal som za týždeň na fitness biku 3 defekty, prezul som na bezduse, uz som defekt nemal. Na Graveli od začiatku bezduse, bez defektu. Na horaku detto. Okrem toho lepší grip, plášte lepšie odvaluju a poslednú dušu čo som vozil v podsedlovke som dal mesiac dozadu nestastnikovi čo sa snažil zalepiť defekt na BK a nemal náhradnú. To je moja skúsenosť, niekto môže mať odlišnú. U mňa ale prvý upgrade na bajku je vydrbať duše s kolies a kúpiť kvalitné plášte.
22.07.2019 - 21:12:51
02
Ja jazdím na dušiach už roky a není problém. Jedine kde som mal problém, tak bratov Favorit na klasických galuskách. Teraz mám Continental Ultrasport 2 700x28c a len 1 defekt, ale to som nabehol na skoro 1cm kus plechu, takže to by asi veľa plášťoch nerozdýchalo. Inak cca 2000km bez defektu po BA. Na druhom biku mám Maxxis Detonator 700x28c, tam síce len 600km a defekt, ale nabehol som ma pripínačik.

Jedna z vecí, čo ma odrádza od bezdušových systémov, že to treba pomaly každé 3 dni fúkať, čo tu čítam na fóre a zložitá údržba, vkuse tam niečo liať, potom to čistiť a neviem čo všetko
22.07.2019 - 21:23:27
00
Tiež som uvažoval že prejdem na bezdušový systém hneď ako som kúpil gravel. Po čase som ale zbadal, že pôvodné Maxxis Razzo čo tam boli mi celkom vyhovujú. Jazdím väčšinou cestu, keď sa dá idem na poľné cesty aby som sa vyhol autám na hlavných ťahoch. Defekt som mal za 2500 km jeden.
Pred dvomi týždňami som ale predal hardtail a zostal mi len gravel. Zrovna dnes som si dal lesné cesty všetkého druhu, tlak som dal na minimum čo je na plášti (3,5-3,7) a celkom som spokojný. Mám obavy, aby ten nižší tlak pri bezdušových nebolo cítiť na ceste, či by sa veľmi nezvýšil valivý odpor.

... and the road becomes my bride

22.07.2019 - 21:41:23
00
ak mas tubeless rafik a plast a poriadne nalepis rafikovu pasku (kludne aj 2 vrstvy) tak jedina vec co treba robit je raz za par mesiacov doliat deci mlieka, ak musis fukat kazde 3 dni tak ti mlieko vyschlo > treba doliat
a komfort neporovnatelny, to pocitis aj na 25 mm pneu
valivy odpor nie je problem, teda ak nejazdis nejake sialene nizke tlaky na asfalte
toto su moje par rocne skusenosti
a s blackmanovou poslednou vetou sa da len suhlasit
22.07.2019 - 21:58:17
00
elpha a kam sa podeje to mlieko, ked ho musis dolievat? Nenaberaju plaste hmotnost navyse?
22.07.2019 - 22:17:19
00
casom vyschne, predsa len je v nom aj voda
suchy tmel ma zanedbatelnu hmotnost
22.07.2019 - 23:34:17
00
Ale ako sa tam dostáva?
23.07.2019 - 05:46:52
00
Dúfam že v tomto bezdušovom ošiali neprestanú vyrábať klasické duše, lebo ja som na klasiku a nemám s ňou problémy.
Bezduše si na bicykel nedám jednoducho.

V podsedadlovej kapse vozím náhradnú dušu a dve montpáky a CO2 bombičku, za 15 minut vymením a idem ďalej ale to sa mi za posledné dva roky stalo RAZ že som dostal defekt, aj to nebolo na asfalte (tam som ešte nedostal) ale na lesnej ceste som sa napichol na tŕň čo trčal zo zeme.
Takže mám bilanciu 6000 km a jeden defekt.

Je to možno aj tým že vozím drahšie plášte (okolo 25- 30 Eur kus) s protidefektovou vrstvou, nie som zaťažený na jednu značku, ale dôležité je aby mali protidefektovú ochranu.
Keby som vozil low cost plášte za 10 Eur kus, možno je tých defektov viac.

Nikdo ***** Ježíše

23.07.2019 - 09:28:57
04
Dnes prisli plaste. Cakal som, ze budu mat vacsi objem :) Do ramu vosli pekne (Triban RC 500). Su to skor cestne ako gravel plaste, ale to som presne hladal (nieco rychle). Zatial nevyskusane. Na foto porovnanie s cestnymi 28C.

Prílohy:

20190723_080217_800x600.jpg
20190723_080217_800x600.jpg 90.08 KiB thumb_up0thumb_down

20190723_081915_800x600.jpg
20190723_081915_800x600.jpg 175.82 KiB thumb_up0thumb_down

20190723_081945_800x600.jpg
20190723_081945_800x600.jpg 155.71 KiB thumb_up0thumb_down

20190723_081953_800x600.jpg
20190723_081953_800x600.jpg 132.92 KiB thumb_up0thumb_down

20190723_082014_800x600.jpg
20190723_082014_800x600.jpg 88.92 KiB thumb_up0thumb_down

20190723_082137_800x600.jpg
20190723_082137_800x600.jpg 124.42 KiB thumb_up0thumb_down

23.07.2019 - 09:45:47
02
Nejaký veľký rozdiel tam nevidím... Som čakal väčší rozdiel.
23.07.2019 - 10:18:40
00
chalani poviem vám to presne... 7 mm ;-) 35-28=7 mm

ja som takto prehadzoval "gravel" schwalbe range cruiser 40 za 35, tiež nebol vidieť nejaký rozdiel, ale striedam ich s land cruisermi do terénu a tie majú 47 mm a tam už rozdiel je cítiť aj vidieť...

--- === as mad sa possible === ---

23.07.2019 - 10:25:14
02
Jano1987 v rukach bol citelne vacsi ako 28icka. Aj mensie tlaky sa jazdia, tak uvidime aka bude jazda na nich :) Maju tam tabulku a na moju vahu mam dat 3-3.5Baru.
23.07.2019 - 10:35:31
00
Prva skusenost je velmi pozitivna. Na asfalte o chlp pomalsie ako 28icky, ale za to neporovnatelne komfotnejsie. Skusil som aj polne a strkove cesty. Do 24 km/h to zvlada, viac uz nie. Celkovo je to o dost pohodlnesie, hlavne netrpnu tolko zapastia na nasich rozbitych cestach.

Prílohy:

20190723_194643_800x600.jpg
20190723_194643_800x600.jpg 183.66 KiB thumb_up2thumb_down

20190723_194651_800x600.jpg
20190723_194651_800x600.jpg 168.49 KiB thumb_up0thumb_down

67095114_631738560663877_5201209076242972672_n.jpg
67095114_631738560663877_5201209076242972672_n.jpg 844.1 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil scypho dňa 23.07.2019 - 20:55:09, celkovo upravené 1 krát.

23.07.2019 - 20:51:14
02
Na koľko si nafúkal a aká je tvoja hmotnosť?
23.07.2019 - 20:55:03
00
Kristina mal by som fukat 2.8 - 3 bar (80kg). Na plasti je min 3 bar max 6. Ja som dal 4.5bar a je to v pohode.
23.07.2019 - 21:16:23
00

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up