Jano1987 napísal:
Ja nechápem to šaškovanie. Nie som mega športovec, ani najľahší, ale na gravely mám Soru 2x9 Koyuk 1.0 z 2019 a vyliezol som všade. Aj na Biely kríž v BA po tej lesnej cestičke. Kam už neviem vyliezť, tak tam už rýchlejšie už tlačím bike do kopca. Táto metóda pokus-omyl bude drahá. Čo sa týka trieskania reťaze o rám, za pár € som kúpil ochranu rámu, vyzerá dobre a problém vyriešený.


ahoj, tuna by som si dovoli zlahka nesuhlasit .

preseil som gravelom cca 3000 km po Slovensku , jazdim vacsinou po znackovanych cyklotrasach a a je celkom dost usekov (Male Karpaty, Nizke Tatry, Velka Fatra, Levocske vrchy, Muran), aj 100 -130 km terenom denne - kde ma sklon terenu/jeho povrch so zlou trakciou (naplaveniny po burke, navazka velkych a drsnych kamenov, pripadne rozmocenie)/dane pneumatiky a aj moja uroven kondicie donutili zosadnut => lahsie prevody ako 1:1 maju URCITE vyznam pre gravel ako cast riesenia. A domnievam sa, ze podstatne lahsie prevody.

okrem toho - je velky rozdiel pre nohy tlacit kadenciu 60 a menej otacok alebo 80+.
Detto niekedy sa chce clovek setrit a neist polhodinu s pulzom na hranici 170 ale napr. len 150 :-)

kedze cyklotrasy na mapy.cz nerozlisuju, ci je to MTB teren, castokrat je to malo vhodne na gravel :-(, alebo treba ist omnoho pomalsie a /alebo opatrnejsie.

MTB pokial viem ma najlahsi prevod casto 22/36, ja mam SRAM APEX- 1 : 40/11-46 a to je velky rozdiel.
takisto nesuhlasim s tym, ze je rychlejsie prejst usek pesi ako bicyklom - to plati len vynimocne pre inak nezjazdne tereny.
Totizto v strmom, zlom terene, s SPDckami a vedla seba tlacit cca 10 kg bicykel ides max. 3 km/h. na potvrdenie skus si pozriet turisticke casy na : http://www.cykloserver.cz/cykloatlas. A to este netlacis bicykel vedla seba.

Na bicykli - pokial ta nizka kadencia nedonuti zosadnut - ides tych 6-7 km/h => aspon dvojnasobne rychlejsie.
priklad 1km - pesi 20 minut, bicyklom 10 minut a menej. A to je dost len na jednom kilometri.

cize - internet je plny ludi nespokojnych s tym ,ako Shimano nadimenzovalo GRX sadu. Su to hlavne backpackeri a jednodnovi cykloturisti ako ja:-) - ako hovori kamos - ludia, co pouzivaju gravelbike ako MTB.

cize - tematika ma dost zaujima. lebo cochvila mi dorucia novy gravelbike postaveny s mechanickym GRX 2x : 30-46/11-34
a budem takisto potrebovat nanho dostat lahsie prevody.
Cielom je dostat sa 30-46/11-46. dost na svizny zjazd (tuna na pocudovanie Shimano nezavahalo) a dost na opakovane povrchovo hnusne a dlhe strmaky.

internetove riesenia na dosiahnutie lahsich prevodov na GRX platforme vedu viacerymi smermi - ale to je na dlhsie - aj tak som sa ponekud rozpisal - kto ma zaujem, dajte mi vediet, podelim sa o info :-)
03.01.2020 - 16:25:46
08
Pokiaľ sa cesta nedá vyšlapať kvôli zlému terénu na prevode 1:1, bude rozumnejšie to otočiť. Sám som tak párkrát urobil.
Moc nevidím zmysel ťahať gravela silou-mocou do terénu kam chodia na HT 😔

... and the road becomes my bride

03.01.2020 - 18:41:32
03
Jedna vec je vysliapat s prazdnym gravelom a druha s nalozenym +20kg
03.01.2020 - 19:16:07
00
1x a dopredu menšiu pílu ☺️ Cez leto som mal nejakých 10 kg najviac a ešte sa dalo aj so 44 zubami vpredu.

... and the road becomes my bride

03.01.2020 - 19:25:10
00
A vzadu?
03.01.2020 - 19:52:56
00
11-42. Ozaj, koľko najviac poberie Apex1 prehadzovačka?

... and the road becomes my bride

03.01.2020 - 20:13:27
00
S dlhym ramienkom 42z. Pri 46z to uz neradi vsade idealne a je celkom babracka to nastavit.
03.01.2020 - 20:27:29
00
Ultimátne riešenie pre viac terénne zameraný gravel je vpredu business a vzadu párty: eTap páky + Eagle AXS. Podobne, keď vyjdú 12r cestné sady Shimano a 12r Di2 MTB, bude to isté aj na Shimane. Ešte sa dá aktuálna 11r XT Di2 + trebárs Ultegra Di2 páky, len je tam trošku menší rozsah. Ja ale pôjdem do 2x11 46/30 na 11x34, to mi bude stačit :)
03.01.2020 - 20:31:27
00
Ghost Road Rage ma 46/36 kluky, vzadu 11/30 na Ultegre. Najprv som bol trosku v rozpakoch,ale teraz asi po1000 km som spokojny. Ale tych 36 v predu je vela,dsl som tam 34 zatial,lebo 36 v terene velmi nepomôže. Vzadu to zobralo 32, 34 uz bolo nad sily. Tych 46 zubov krasne umozni vyuzit cely rozsah kazety ,hlavne tazsie prevody,ktore sa bezne radia iba z kopca 50/11...

Stano

03.01.2020 - 21:04:14
01
stalky000 napísal:
S dlhym ramienkom 42z. Pri 46z to uz neradi vsade idealne a je celkom babracka to nastavit.


mhmm, moze byt - na inych ramoch. 11-46 mi na Author Ronin SL 2018 po nastaveni radilo stopercentne a detto 11-46 mi radi bezchybne aj na Cannondale Slate APEX-1 2017.
03.01.2020 - 21:44:09
01
EduardBenda ja vážim 105kg, plus mínus ako sa najem a napijem. Teda cca toľko, koľko väčšina bikerov aj s batožinou, veľa z nich aj menej váži dohromady ako ja sám. Na gravely mám prevodník 50/34T a kazeta 11-32, je to 2x9 Sora. Stúpanie v BA na Kolibu ako idú trolejbusy bez problémov, výjazd na Biely kríž od Železnej studničky bez problémov, výjazd na Biely kríž z Koliby po červenej cyklistickej značke cez les tiež bez problémov, až na pár úsekov, kde proste buď som si tade netrúfal na gravely ísť (kamoš na fulle tiež rozmýšľal 2x nad tým, či to dá) a jedného alebo dvoch prudkých stúpaní, ale tam som nemal problém, že to neutiahnem, ale že pri zábere mi prešmykovalo zadné koleso na najľahších prevodoch s proste nechcel som sa strepať dole. Ja na SPD nejazdím, mám klasické tenisky a pedále. Áno viem, že tu v komunite to je hriech, ale napríklad v lete v sandáloch je to pohodlnejšie ako teniskách či tretrách a zase nejak to nehrotím. Priemernú rýchlosť po hrádzi pri cca 60km výlete mám okolo 22km/h. Samozrejme pre miestnych borcov málo, ale okrem žiletkárov v skupinkách, či miestnych express jazdcov, čo tam vidím každý deň nie je veľa rýchlejších ľudí.
03.01.2020 - 22:12:01
03
to ze ty nemas problem a si namakany, neznamena, ze ostatni su tiez a stacia im prevody tie iste ako tebe.
teraz je tendencia aj obycajne cestaky osadzat prevodmi 50/34 - 11/34, takze este lahsie ako mas ty. a to nieje nalozeny gravel, pripadne dievca na graveli.
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/cestne-bicykle/cannondale-synapse-disc-105-2019-cestny-bicykel.html

    03.01.2020 - 22:26:41
    02
    No prave som sa sral s presmykacom na graveli a rezignujem. Nejde to nastavit. Aspon ten moj. Dorazy su uplne uvolnene na max a bud to sucha o klietku na 34/34 alebo na 50/11. Skusal som aj Henryho video z mtbiker dielne ale moj presmyk ma asi nejaky mensi rozsah alebo neviem. Asi fakt prejdem na jeden prevod vpredu a hentu kravinu zahodim.
    03.01.2020 - 22:53:28
    00
    Jano1987..zabudol si dodat, ze v okoli bratislavy su len brdky a nie kopce. na jednom kopci das tak 250 vyskovych metrov a to ti pomalicky stupa. Skus ist aspon na braunsberg a vynasob tu dlzku troma - dostanes jeden kopec, a potom si predstav takych das aspon 3-4 za den. Normalny vyjazd ked to myslis s bikepackovanim trochu viac a nejdes len okolo neusidleru das 150km a 2000 vyskovych denne. Je ine mat 100 kil + 10 bicykel a ine 70 kil a 25 bicykel...ver tomu ze ten druhy to ma tazsie. Jeho slachy, svaly, kosti nie su zvyknute na taku zataz.

    PS. ked pojdes ten braunberg tak si spomen ze som to vysiel na 30 rocnom oceliaku na prevode 42x24 - rychlejsie ako polovica skupiny.

    PS2 rad pojdem niekedy stebou tu cervenu na graveli..
    03.01.2020 - 23:32:41
    03
    Ja som na novú sezónu poriešil 46/30 kľuky: https://www.bike24.com/p2344423.html a dozadu 34z kazetu. Bude to stačiť aj na strmšie výšlapy aj na celkom dobrú rýchlosť po rovine. Chodievam pár úsekov, kde je sklon už dosť strmý a nevidím dôvod sa variť na 32 vpredu a 34 vzadu. Sú to samozrejme úseky aj na MTB ale v pohode zjazdné na graveli. Chcem si to v pohode odjazdiť, ale v strmých pasážach strácam zbytočne sily s veľmi nízkou kadenciu a keď má človek za sebou už pár desiatok km, tak to pomôže. Gravel mám na pohodu a nie na zodratie sa. A prejdem s ním 80 percent toho, čo na MTB, keďže obieham bežné maratónske povrchy, žiadny AM:EN. A chcem toho pobehať tento rok ešte viac, takže možnosť si v prípade potreby podradiť na ľahší prevod beriem ako plus...
    03.01.2020 - 23:47:30
    01
    keyboard_arrow_up