V rovnakej vybave, hmostnosti a v karbone bude gravel drahsi, kedze je to este novinka. Karbonove cestaky s kotucami sa uz nejaky cas robia, endurance celokarbon s hydraulikami na 105ke ci Ultegre su na trhu par rokov a daju sa najst celkom dobre ceny. Pritom gravel sa v europe rozbieha len teraz (cest par vynimkam ako GT Grade, Superior X-road) a ceny su dost vysoke.
Podla toho co pises, by som skor pozeral endurance. Ak preferujes dlhsi posed pozri Superior X -road. Oficialne je to gravel bike, no podla recenzii je to skor cestak (sportovejsi posed), so sirokymi gumami a kotucmi. Robi sa uz nejaky ten rok, mozno najdes vypredajove modely.
Zaujimavy je aj Focus Paralane, ale kedze je to novinka, cenu su vysoke a oproti endurance ma kratky posed.
20.09.2017 - 11:23:07
00
Oh, som zabudol napisat, ze nehladam novy, pozeram bazare (viem co robim, viem co mam kupit) a tam zatial pri obdobnej vybave (tiagra az 105) dokazem zohnat gravela za menej penazi ako endurance. Dokonca aj ked ozeliem kotucove brzdy je endurance drahsi. Samozrejme, ze mam maly vyber, ale to mi nevadi. Nesurim, len obzeram.
20.09.2017 - 11:26:45
00
Aha, jasne. V nizsej cenovej hladine je gravel tahsi a menej tuhy, kedze tam to az tak nevadi tak aj ceny mozu byt dobre. Tak drzim palce. Potom daj vediet co si kupil a ako si spokojny. Ja mam rovnaku dilemu ale v tej vybave co chcem, su endurance suverenne lacnejsie (novy bike), kedze sa daju zohnat modely 2015, 2016. Gravelov az tolko nie je a 2017 modely su o par stoviek drahsie.
20.09.2017 - 11:36:32
00
Tuhost mi az tak nevadi. Mal som roubaix a ten sa citelne kutil pod zadkom. Menej tuhosti = viac pohodlia a na nasich cestach to neni na skodu. Zaujal ma tento https://sport.bazos.sk/inzerat/75951749/Predam-Specialized-Diverge-Elite-Dsw-2017.php ale uvidime dalej, co prinesu vianoce

//tak uz sa mi nepaci. Som myslel ze je celokarbon


Naposledy upravil 110mat110 dňa 20.09.2017 - 12:42:58, celkovo upravené 1 krát.

20.09.2017 - 11:52:24
00
No hej ale to nie je celokarbon, ma hlinikovy ram. Diverge sa mi tiez paci, ale komponentovo su vacsinou nic moc a par veci je proprietary, co komplikuje upravy.
20.09.2017 - 12:40:27
00
A čo oceľ? Keďže je to material, ktorý sa často využíva u gravel biku.
Ako je Author Ronin, Kona Sutra Ltd, alebo Bombtrack Hook Ext, respektíve ak sa bavíme o endurance cesťáku tak Kona Roadhouse v oceli.
20.09.2017 - 13:30:43
03
oceľový gravel, to má pokryť segment masocháčov-fajnshmekrov - nielen že sa yebe po napizzu ceste, ale ešte aj na ťažkej herke :D
20.09.2017 - 15:34:11
02
Prečo vždy keď sa povie oceľový rám, tak automaticky sa pod tým myslí vždy ťažké hovado?

Oceľový rám vie byť aj pod 1.5 kg. Custom cesťák Cherubim Piuma má rám cca 1.4kg. A jeden z najľahších oceľákov má pod 6 kg.
20.09.2017 - 16:04:54
00
Tie co si dal maju okolo 12kg
20.09.2017 - 16:40:21
00
Prvý bike pod 7 bol tiež oceľ, písali sa roky 80te a frčala germánska hydrometalurgia. Ale čo bolo, bolo - terazky také ťažko nájdeš.
20.09.2017 - 17:05:01
00
Sasulnik Lebo to tak vo vacsine pripadov aj je. Samozrejme, ze sa da spravit kvalitny a lahky ocelovy ram, ale cena ramu sa bude pohybovat na urovni karbonu. A preto ocelove gravel biky co nestoja majland su tazke. V cenovej hladine do 1500EUR sa pod 11kg ani nedostanes, vacsinou je to okolo 12kg a to je naozaj na v podstate cestak dost.
20.09.2017 - 20:12:44
00
Ono na tom gravel biku nejdeš na preteky ani trhať rekordy na časovke do vrchu takže tých 12 kg je úplne v pohode. Si zober že priemerné horské biky majú 13 - 14 kg. Cestaky pre bežnú verejnosť majú okolo 8 - 9 kg. Nie každý je ochotný dať 5 litrov a viac za nadupaný cestak z pro tour ktorý má 6 kg. Ja mám 90 kg a môj cestak 9 kg. Čiže spolu 99 kg tlačím do kopca. A či budem tlačiť do kopca 99 alebo 97 kg tak to si ani nevsimnem ten rozdiel. To radšej schudnem 2 kg je to to isté.
20.09.2017 - 22:00:57
02
1. viem, že mnou uvedené bicykle určite nemajú pod 11 kg.
2. viem, že z ocele sa dá urobiť ľahký bicykel, ale cena je niekde inde, keďže nejde len o rám samotný, ale aj o komponenty.
3. sám som jazdil na ťažkom oceľovom bicykli o váhe 11 kg, pričom sám mám váhu 88 kg. Teraz jazdím na 12 kg ťažkom hliníkovom, takže jedno kilo musím dať dole, aby sa mi dobre šliapalo.

Ale o to mi nešlo. Ja som chcel v prvom rade tému oživiť a navrhnúť pouvažovať aj nad iným materiálom ako je karbón a hliník.
A v druhom rade poukázať, že oceľový rám =/= vždy ťažký bicykel.
20.09.2017 - 23:12:19
01
priemerný karbon rám = cca 1kg, priemerný ocelový rám má okolo 2kg.. ako teda výmenou ocelového rámu za karbón spravím z 12 kg 7-8kg je mi záhadou..
21.09.2017 - 09:29:33
00
Ešte dodám že oceľové rámy zažívajú renesanciu, na konci 80-tych rokov boli vytlačené hliníkom a karbónom a zaužíval sa názor (celkom mylný) že ocel je "otras" , ťažké hovado, ako na tom niekto mohol jazdiť a pod, a tiež že je to Low - End dobre že nie kategória bikov z Tesca. To je ale úplne scestné. Oceľ je pre biky veľmi dobrý materiál, má oveľa lepšie vlastnosti ako Hliníkové zliatiny (Oproti hliníku je pružná, tlmí otrasy a vibrácie podobne ako karbón, hliník túto schopnosť nemá a je tuhý jak hovädo a vôbec nepohlcuje vibrácie). Ďalej hliník "časom mäkne" to znamená že starne, časom stráca požadované vlastnosti a oceľ je večná - ak má rám dobrú povrchovú úpravu inak samozrejme skoroduje. A dneštné oceľové rámy vôbec nie sú "tažké hrubostenné vodovodné trubky" . Napr Author Ronin má rám z tri krát zoslabovanej chróm-molybdénovej ocele, vcelku premakaný vyvinutý v roku 2016. Pre rok 2018 bude aj vo verizii " Author Ronin SL" čo znamená že bude zváraný z trubiek Reynolds, čo je špeciálna ešte ľahšia oceľ. A rozhodne to nebude Low-End. Cena bude ako pri karbóne. A keď sme už pri tých hmotnostiach bikov, tak UCI požadovanú hmotnosť bicykla 6,7 kg sa dá dosiahnuť na karbónovom ráme, na hliníkovom ráme, aj na oceľovom ráme.
21.09.2017 - 09:56:03
01
keyboard_arrow_up