bandaliro mam pocit, ze tu si to meno tak trosku kazia sami, ked ich uz predava v Cechach aj Alza..:)
Kazdopadne kolega ma tusim 2018kovu Sutru ltd a velmi si pochvaluje, ze mu dost vyhovuje. Pre mna uz to to je tak trosku prilis velky tank a s jednoplackou sa neviem zmierit, to bola jedina chyba toho mojho testovaneho Rove ST (z mojho pohladu)
03.04.2020 - 10:30:00
01
lapaloma http://www.jtekengineering.com/shiftmate/shiftmate-8a/ tu mas 11kove cestne radenie na 11 mtb. Akurat si niesom isty pri cene shimano hydro pak ze to bude minimalna investicia.
03.04.2020 - 10:43:15
01
super mam to vo favorites a mozem spekulovat ... ale az ked sa odhodlam minut peniaze za teleskopku na fulla a v dnesnej dobe nemam chut ani zato minut peniaze aj ked mi chyba hadam kazdy vyjazd

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

03.04.2020 - 10:54:04
00
Adapter co konvertuje tah lanka medzi cestnymi Shimano 11s dual control pakami a MTB 11s dyna-sys prehadzovacom zhodou okolnosti predavam tuto https://www.mtbiker.sk/bazar/komponenty/prehadzovace/mtb-10-11-12-prevodov/404745/wolftooth-tanpan.html ;)

Ondrej P. z BA, bajkpaker, cykloturista, gravelista, bastler

03.04.2020 - 14:40:08
00
hmmm dostal som ponuku z cykloobchodu, že síce trošku drahší Scott Gravel 30 (namiesto Koyuka 2.0, ktorý príde možno na konci apríla), ako popozeral som si, celkom fajn farba, výbava je viacmenej rovnaká GRX400, ale trošku ma prekvapila geometria...

taká vyslovene cestná, rozchod bajku v L/XL je nejakých 990 mm, Kouyk cca 1030, a čo som pozeral RB český, tak ten dokonca 1100 mm

ak dobre rozumiem, širší rozchod (osi kolies) = väčšia stabilita?

--- === as mad sa possible === ---

05.04.2020 - 07:44:56
00
rozchod je vzdialenost medzi pravym a levym kolesom jednej napravy. To co si myslel je razvor. Ale v oboch plati cim viac tym vacssia stabilita, ale zaroven aj neobratnos

Sportom k trvalej invalidite, umieranie na starobu nie je v mode :D

05.04.2020 - 08:35:07
00
madbugie viac natiahnute = blizsie k cestaku, kratsi = blizsie k cyklokrosu.. ak preferujes viac cestu tak dlhsi bude pre teba lepsi.. ak viac offroad tak kratsi bude mat vyhodu tu.. ja mam cyklokros ktorym jazdim prevazne cesty ci uz v lepsom alebo horsom stave.. zriedkavo polne alebo lesne cesty a na ceste je citit nestabilitu.. aj ked na druhej strane to neviem porovnat s cistokrvnym cestakom pretoze som ho nikdy nejazdil.. kedze casto jazdim dlhe trasy a som len hobby jazdec tak ta kratsia stavba ma pre mna vyhodu v podobe komfortu
05.04.2020 - 09:51:19
00
no, lietať s tým po trailoch nemienim :D :D :D

zahri určite je to tak? lebo čo pozerám, tak máloktorý cesťák, aj výkonnostný má rázvor väčší ako 1000 mm (bývajú čo najkompaktnejšie, asi kvôli aerodynamike, obratnosť nepotrebuje žiadnu ide "po priamke") a gravely idú aj 1050 aj 1100 mm

áno logika v tom je, platí to aj pri autách, že krátky rázvor, obratné auto, dlhý rázvor šprintér po rovinkách... ale tutoka to akosi neplatí... tak neviem

--- === as mad sa possible === ---

05.04.2020 - 10:49:02
00
Zahri si pletie posed s razvorom. Vacsinou ma cestak dlhsi posed ale kratsi razvor ako gravel. A casto aj kratsiu zadnu stavbu. Je teda obratnejsi a ma sportovy posed. Na gravel sportovy posed netreba a kratky razvor a zadna stavba su neziaduce, lebo v terene je bike menej stabilny. Gravel by mal byt stabilnejsi a lezernejsi ale su aj vynimky.
06.04.2020 - 22:24:44
00
zjavne som zil v omyle.. ospravedlnujem sa ked som zavadzal ;)
06.04.2020 - 22:27:46
00
v pohode chalani... bol som pozrieť toho Scotta 30... veľmi pekná tmavá zelená metalíza, v kombinácii s pneumatikami s žltou bočnicou, veľmo pjekné...
ale je to vyslovene také cesťákoidné, mi prišlo, že o moc väčšie pneumatiky už do prednej vidlice nevlezú... sú tam 700x35C

ten rázvor ma zaujíma kvôli jednej veci - vzdialenosť stredu pedálu od pneumatiky (pri vybočení), som si meral, že od stredu pedálu po špičku tenisky mám cca 10 cm smerom dopredu a pri krátkom rázvore by som podľa mňa vedel škrtnúť špičkou boty o pneumatiku... a tam 4-5 cm pridané na rázvore tomuto vlastne zabránia... (holt 46ky lopaty)

ono na cesťáku to asi nie je treba, ten ide viacmenej v priamke, ale na graveli pri nejakom tom pomalom stúpaní sa môže stať, že volantom vybočíte viac a bum tresk bác a je to...
pozeral som ten Scott Speedster a tam snáď nebolo ani tých 10 cm po pneumatiku...

(ale s najväčšou pravdepodobnosťou už mi tá karanténa a čakanie na bajk, ktorý mal byť pred mesiacom kvapká na karbid...) :D :D :D

--- === as mad sa possible === ---

07.04.2020 - 14:20:26
01
Ja mam 1132mm a velkost nohy 47 a pri vytoceny kolesa mam stale ca.6cm vzdialenost od blatnika
07.04.2020 - 17:20:04
00
no a ten Scott má 1010 mm, takže o celých 12 cm menej... čiže koleso bude podstatne bližšie k topánke, minimálne o 6, ale podľa mňa aj 8 cm, nakoľko zadná stavba už nedovoľuje moc hýbať s týmto rozmerom...

čiže noha pri väčšom vytočení volantu asi šuchne do kolesa...

skúšal som svojho Tranza, ktorý má 1100 mm a tiež tam mám tak 5-6 cm rezervu, ono to závisí aj od zadnej stavby ako blízko je koleso k sedlovej trubke, aké dlhé sú kľuky, jedno s druhým...

--- === as mad sa possible === ---

07.04.2020 - 17:58:05
00
Ja som si kopal s mojou 42 nohou do prvej verzie RB RX, nastastie tu geometriu zmenili a teraz je to tak akurat aj pre mna nemotorneho cyklistu😁
07.04.2020 - 18:03:47
00
To ze si kopes do kolesa je problem iba ked sa tocis namieste, skor zozaciatku vies chytat pedale/kluky kade tade o korene a kamene ked si na nejakych singloch.
madbugiePri prudsom stupani nejdes ani tak rychlo, ani tolko netocis kolesom do stran aby si sa zosypal keby si vlezies topankou do kolesa. Pri nalekoch na tretrach som si vsimal ze mi ich sem tam vyhrnulo hore.
07.04.2020 - 18:15:48
00
keyboard_arrow_up