Pri porovnávaní cicín v kolektíve podobne trafených pridáva 10 cm 😉

beer inside team

13.01.2021 - 09:29:15
013
ono ale zase, ja gravel alebo možno cesťák skôr ako na tú 50tku kupovať nebudem. Takže si môžem dopriať trochu exkluzivity napriek tomu, že jazdím sám a nebude mi to mať aká partia obdivovať

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

13.01.2021 - 09:39:47
00
A veď vieš, že ma netreba brať vždy úplne vážne. Aj keď sme v podstate obaja napísali to isté. Reálny prínos je marginálny. Hlavná vec, prečo ľudia kupujú titánové rámy je exkluzivita.

beer inside team


Naposledy upravil volodaj dňa 13.01.2021 - 09:52:07, celkovo upravené 1 krát.

13.01.2021 - 09:44:01
00
najhoršie je, že tam potom nemôžeš dať 200 eurové kolesá a nejakú sora sadu :P a následne dať fotku na fórum

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

13.01.2021 - 09:47:19
01
Môžeš , čo by si nemohol. :-)

https://www.strava.com/athletes/17960631

13.01.2021 - 09:50:31
01
Dajú sa kúpiť fixie/singlespeed rámy na bike za 1000€ určené na bežné jazdenie do roboty. Ak na to niekto má...
13.01.2021 - 10:10:36
00
volodaj napísal:
A veď vieš, že ma netreba brať vždy úplne vážne. Aj keď sme v podstate obaja napísali to isté. Reálny prínos je marginálny. Hlavná vec, prečo ľudia kupujú titánové rámy je exkluzivita.


To sa da povedat aj o karbone.Stale ma v mnohych hlavach punc exkluzivity (ked na tom jazdia profici, tak ho musim mat aj ja!), hoci sa da kupit vcelku lacno. Titanovy ram, aj ten lacnejsi, by mal lepsie absorbovat vibracie a je odolnejsi proti narazom. Zvycajne sa kupuje na cely zivot.
Osobne mam vacsiu doveru v kov ako v pozliepane karbonove vlakna :-)
13.01.2021 - 10:14:49
02
Jasné, súhlasím s tebou. Osobne by som ale veľmi rád videl skutočné meranie toho rozdielu v absolvovaní vibrácií a odolnosti voči nárazom. Podľa mňa to bude v jednotkách percent, viac spraví dobre navrhnutá konštrukcie, tvar a priemer rúrok ako rozdiel materiálu. Podstatne viac spraví vhodné plášť a tlak. Takže vďaka dobrej konštrukcií môže mať ten hliník nakoniec lepšie parametre ako titán.

A nie, fakt nechcem byť hater titánu, niektoré rámy sa mi tiež veľmi páčia. Len ako píšem, jeho výber je podľa mňa skôr výberom srdca ako rozumu. Na čom nie je nič zlé, cyklistika je predsa vo veľkej miere aj o tom :)

beer inside team

13.01.2021 - 10:29:37
02
Pokial ta srdcova zalezitost nerozvrati rodinne vztahy alebo financie, vsetko je v najsamlepsom poradecku :-D
13.01.2021 - 10:44:26
00
lapaloma napísal:
hmm, to by sa mi páčilo, titánový rám, vidlica, sedlovka, predstavec a aj riaditká :)
také by som si kúpil na 50tku ... koľko si mám našporiť?


moc ani nie. Na kompletku s titanom a kajnsmetke dielmi sa dostanes istotne nad 5k :)

https://www.vpace.de/auf-dem-rad-sind-wir-frei-tmx-bikepacking/
13.01.2021 - 10:51:32
00
Tak ono každý materiál má svoje plus aj mínus
1) oceľ sa neláme, teda láme, ale skôr to človek ohne a až potom sa to zlomí. Teda jazdec má šancu skôr spraviť opatrenia, aby sa to pod ním nezlomilo. Výhodou je, že oceľ je pružná a vie dobre pohlcovať vibrácie a dajú sa použiť pomerne malé a štíhle prierezy. Nevýhodou, môže hrdzavieť, trocha väčšia váha
2) hliník sa rovno láme bez upozornenia. Výhodou je, že je pevný, ľahký a nehrdzavie a dá sa lepšie spracovať do rôznych tvarov. Nevýhody, je pomerne krehký,
3) karbon - vďaka spôsobu výroby, je síce možné ho zlomiť, ale keďže sú vlákna v rôznych smeroch, tak kým jazdec ako tak bezpečne zastaví, tak to vydrží. Výhody nízka váha, prakticky neobmedzené tvary, nehrdzavie, možnosť lepšie optimalizovať, kde koľko materiálu potrebujem, podľa smeru vlákien viem vyskladať v danom smere potrebné vlastnosti. Nevýhody, nemožnosť opráv, recyklácia 0 bodov, sú potrebné väčšie priemery trubiek, keďže nemá také vlastnosti ako oceľ či hliník, vyššia cena
4) titan je niečo ako oceľ, len to nehrdzavie a je drahší a v niečom má lepšie, v niečom horšie.

Otázkou už je len to, čo si človek môže dovoliť a čo požaduje od rámu. Oceľ síce vyzerá zastaralo, ale za 50 rokov vývoja je predsa len ďalej, ako bola pri Favorite. Moderná oceľ už je inde a čo sa týka váhy, nie je výrazne ťažšia ako hliník.
13.01.2021 - 10:59:43
02
3. karbon sa dá velmi dobre opravovať :)
13.01.2021 - 11:17:51
09
Tiež mám dojem, že karbónové rámy sa už pomerne bežne opravujú.

IG: @hrackarenacukraren

13.01.2021 - 11:23:26
00
mne sa hlavne ocelový/titánový cesťák viac páči ako tie karbónové aero obludy. A keďže sa o bajk nestarám tak titán je lepšia voľba ako oceľ

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

13.01.2021 - 11:36:21
00
Nie je to prave tutti frutti handmade in USSA, ale na titanovu kostovku by hadam stacil. https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-cgr-ti-grx/
13.01.2021 - 11:38:28
00
keyboard_arrow_up