objednaval som v polke decembra, dodanie bolo vtedy 13 tyzdnov. Odvtedy zatial nic.

...to bike or not to bike...that´s not a question.

17.01.2021 - 21:04:33
00
k debate o materialoch na ram pridam zopar ideii...
- hlinik ... konstrukcne dobry material, problemom moze byt zivotnost. Hlinik totiz pri cyklickom namahani starne a desat rocny "husto" jazdeny ram uz nie je to, co novy. Opravitelnost hlavne u profilovanych a stencovanych trubiek otazna. Osobne mi zvarac popisoval ako sa snazil zvarit zadnu stavbu v strede trubky a ze ta ako alobal zvarat..:). Zvar drzi no kvoli tepelnemu soku praska hned vedla zvaru pri okraji. Ono tie ramy sa pri vyrobe po zvarani tepelne upravuju (odstranenie vnutornych pnuti).
- karbon ... lahky, pevny no krehky. Opravit sa da cokolvek, zalezi len od casu a investicie co je do toho clovek ochotny investovat. Zivotnost tiez nie je neobmedzena, existuju studie kde vplyvom namahania a vzajomnymi "mikropohybmi dochadza k oslabeniu vlakien. Rovnako je otazna dlhodoba odolnost zivice voci UV a jej starnutie v horizonte 20 - 30r. Takisto oprava temperovaneho ramu (pri vyrobe sa vypeka v kovoje forme) iba zivicou vytvrdzovanou pri izbovej teplote moze priniest neskorsie problemy na spojoch. Spominana nulova recyklovatelnost je viac menej medialny vymysel. Vsetky kompozitne materialy sa tazko recykluju. Napriklad aj stare pneumatiky ( a je ich mnoho - tisicnasobne viac na skladkach sveta ako karbonovych ramov) sa rozomelu a pouzivaju ako plnivo do inych materialov. Takisto aj karbon sa moze jednoducho pomliet na jemne granule a pouzit ako plnivo.
-titan ... idealny konstrukcny material. Pevny lahky, huzevnaty. Nestarne, odolny, nekoroduje... no drahy. Preto sa pouziva aj na konstrukcii specialnych ci vojenskych lietadiel. Ako bolo spomenute, ramy na cely zivot...

nerad sedim pri sportovani, preto kolobezky ...

18.01.2021 - 08:05:10
05
titan lahky? ramy z titanu su tazke asi ako hlinik
karbonove ramy su ovela lahsie
priklad
titanovy ram, 1500g https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXHURV3R8000/planet-x-hurricane-shimano-ultegra-titanium-road-bike
karbonovy ram 1100g https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXPCDFOR22/planet-x-pro-carbon-disc-sram-force-22-road-bike
18.01.2021 - 08:58:30
01
ddemo to s tym hlinikom mi vysvetloval sused, co pracuje na SAV ke. Zvarat bez dalsej tepelnej upravy je zbytocne. Ked jazdis, ram pracuje, ako ked hlinikovy drot ohybas hore dole, cize casom praskne. Ako je na tom ocel oproti titanu?
18.01.2021 - 09:00:28
00
ddemo pekne si to zhrnul tie materialy.

druha vec je moralna zivotnost bicykla. ruku na srdce kto tu 10 rokov jazdi jeden a ten isty bicykel s najazdom 5000+ rocne. asi malo kto. Cize skor ako sa dostaneme k unave materialu hlinika. dostaneme sa k novemu bicyklu, a ten stary sluzi ako bicykel do prace alebo niekomu inemu.
18.01.2021 - 09:08:57
05
Ja osobne by som mal rád oceľový bike, predsa len za 50 rokov vývoja sme niekde inde. Len oceľ sa teraz berie ako hipsterský materiál a je taký bike pomaly rovnako drahý ako z karbónu. Pri mojej váhe plus mínus 100kg, či váži rám 1500g alebo 1100g mi je úplne jedno.
18.01.2021 - 10:32:55
00
za rovnaku sumu chcem lahsi bajk ;)
18.01.2021 - 10:34:49
00
Nizsia hmotnost je precenovana :-D
18.01.2021 - 10:41:07
00
spravne a preto si idem dat kolacik :D
18.01.2021 - 10:52:39
03
táto debata tu už bola.. neni všetko len o hmotnosti ale aj o vlastnostiach materiálov.. a neni oceľ ako oceľ, neni carbon ako carbon

CHUPACABRA :devil:

18.01.2021 - 11:03:40
01
scarinko napísal:
za rovnaku sumu chcem lahsi bajk ;)


Ja zasa preferujem aby to malo radsej o kilo viac, ale nech je to spolahlive a nieco to vydrzi. Nie ultra lahky sajrajt na ktorom sa bojis ist ostrejsie do zakruty aby sa to nezlomilo.
18.01.2021 - 11:57:01
02
tento problem som este nemal ale ked vidim kam smeruju ramy sucasnych bajkov tak tie svoje asi budem mat dlho
18.01.2021 - 11:58:32
01
scarinko napísal:
tento problem som este nemal ale ked vidim kam smeruju ramy sucasnych bajkov tak tie svoje asi budem mat dlho


Ja svoj ocelovy tiez neplanujem menit, sadol mi perfektne, je polodlny a to ze ram nema 750 gramov beriem ako benefit. Ja tiez nie som 62kg ugandsky podvyziveny chrt. A ked vidim tie podaktore nove sedlove a retazove vzpery na karbonovych bajkoch v hrubke troch vlasov deda vseveda, tak o zivotnosti mam vazne pochybnosti.
18.01.2021 - 12:28:32
03
Heeej, som biely, mam 62kg a citim sa na lahkom bajku dobre, dop1c1! 😁
18.01.2021 - 12:46:12
02
blackman, kolko karbonovych sajrajtov si uz v zivote zlomil? Kolko profesionalnych cyklistov zlomilo pocas zavodu taky ram? Boja sa cyklisti, ktori sa tym zivia, ist ostrejsie do zakruty? Ved musis to mat trosku aj podlozene, nie iba tvrdit, ze sa to lame, ked to nie je pravda :)

Specialized Tarmac SL7 Expert 2021
Canyon Inflite CF SL 6 2021
https://www.strava.com/athletes/jakub_kollar

18.01.2021 - 13:40:29
00
keyboard_arrow_up