Kopa kecov, právd a poloprávd. Napríklad tvrdia, že ich
bike vyhral dizajnovú súťaž a vyhral ju ako dielo. Ale to dielo musel niekto navrhnúť predsa, nevzniklo len tak samé od seba. Všade vo svete, ak vyhrá nejakú dizajnovú súťaž nejaké dielo, tak všade je aj autor diela a ten dostáva tiež cenu. Bez neho by dielo nevzniklo. To ako keby som povedal, že Mona Lisa získala cenu, ale da Vinci má držať pysk, lebo dielo vyhralo cenu a on s tým nemá nič spoločné. Už len toto mi vadí hneď na začiatku. Problémy so zamestnancami (nevyplácanie platov a podobne) tu už kolovali skoro 2 roky. Tak isto nevrhá dobré
svetlo ani predaj firmy osobe, ktorá sa živí ich likvidáciou (má 107 firiem? Ako ich môže vôbec nejak riadiť? Navyše okolo polovice firiem už sú prakticky zaniknuté). Za mňa majiteľ využil situáciu, zobral štátu podporu, niečo na tom vyryžoval, podcenil situáciu a potom sa toho už len zbavil s tým, že sa snažil ešte ryžovať, kde sa dalo. Súdne spory o autorstvo ťažko povedať, kde je pravda.
Favoritu reálne chýbali dôležité
biky v cenovej kategórii okolo 500€ (teda nejaký vstup, oceľový rám, resp. hliníkový, kľudne rovnaký tvar, predsa len má svoju históriu značka, osadenie nejaký systém 2x8, niečo ako Claris) ľudia by to kupovali, či už z nostalgie, alebo ak by to malo retro dizajn, tak preto, že to je v móde. Navyše taký Claris stačí reálne bežným ľuďom. Potom modely okolo 800€, 1000€, 1200€ a podobne. Lepšia výbava, lepšie materiály. Stačí sa pozrieť do Decathlonu, za 600€ mám už solídny stroj na Sore a kotúčovými brzdami. Už aj tu na fóre si ich dosť ľudí kúpilo a pochvaľujú si. Najväčšiu kúpnu silu má súčasná generácia 40tnikov a 50tnikov, tí vyrastali na Favorite, ak by dostali seriózny produkt s retro nádychom, z nostalgie to kúpia. Nie každý má 2500€ či koľko od nich stál najlacnejší cestný bike. To je cena za ktorú množstvo ľudí kupuje auto.