Čo budeš potrebovať:
1) hlavové zloženie - buď kúpiť už použité diely, alebo nové
2) predstavec a riadidlá - tiež, buď nové alebo použité. Neviem, či chceš rovné alebo barany.
3) stred a kľuky - buď použité diely, alebo nové. Ak nové, tak isto by som šiel do zapuzdreného štvorhranu (suma cca 10€) a kľuky si vyberieš podľa svojej preferencie, do 30€ veľký výber
4)
kolesá a tu to bude dosť problém. Predné koleso pohoda, ale zadné bude problém. Budeš potrebovať ten fixie náboj, neviem presne ako sa to volá, ale v obchode budú vedieť. Takéto kolesá sa žiaľ kolesá bežne nepredávajú, takže si budeš musieť nechať vypliecť koleso. Tu záleží od toho, koľko chceš investovať. Ak nové, osobne by som šiel do ráfikov určených na trekove/cross biky. Sú za pohode ceny. Ak kúpiš použité, treba zadné koleso nechať vypliecť. Tu pozor na počet dier, musia súhlasiť s počtom dier na náboji, takže zrátať diery. Toto bude jediná vec, s ktorou treba do servisu.
5)
sedlovka a
sedlo - šublerou zmerať otvor sedlovej rúry zvnútra a nakúpiť, čo treba, buď nové, alebo použité, sedlo podľa vlastného výberu
6) pneu - záleží od toho, či kúpiš použité kolesá aj s pneu alebo nie. Ak kúpiš bez pneu, šiel by som do plášťov, šírka 28-32c kvôli pohodliu
7) neviem v akom stave je rám a farba. Pokiaľ to je doma brúsené a striekané sprejovou farbou, tak o kvalite farby budem pochybovať. Málo kto si dá na tom záležať. V tom prípade by som si to normálne nechal opieskovať a streknúť práškovou farbou.
Za mňa osobne by som do fixied biku nešiel. Nemáš klasickú brzdu a musíš stále pedálovať. Nevieš si oddýchnuť ak pôjdeš dole kopcom, núdzové brzdenie bude dosť o hubu, hlavne ak sa to bude používať v meste s veľkým pohybom chodcov.
Ak už takáto prerábka, tak praktickejšia varianta: bike bude vyzerať rovnako, ale vzadu bude namiesto toho fixie náboja torpedo. Výhoda, až na jeden plech z torpéda rovnaký dizajn,
brzdí sa pedálmi do protismeru, teda vieš si pohodlne brzdiť, či pribrzďovať, v prípade núdzového brzdenia lepšie zabrzdíš, na pedál ti nejdú sily od kolesa. Ďalšia výhoda, voľnobeh smer dopredu. Ak pôjdeš z kopca, či budeš chcieť voľne doraziť k cieľu zotrvačnosťou, nemusíš ani pedálom pohnúť. Pri fixie musíš točiť pedálmi.
Ak chceš ušetriť, tak pozrieť bazos atď a kúpiť kľudne aj hrdzavý zlomený bike, z neho vieš zobrať hlavové zloženie, predstavec a riaditká. Ak to bude hrdzavé, poriadne to vydrhnúť handrou od najväčšej špiny, kúpiť Coca-Colu a pomocou nej to vyčistiť a vydrhnúť. Zničí to hrdzu, nepoškodí to chróm na kove. V prípade dobrého stavu sa bude dať použiť aj sedlovka. Prípadne aj kľuky, záleží od stavu. Ale potom treba kúpiť klinkový stred, investoval by som do zapuzdreného. Pôvodný z biku sa teoreticky bude dať použiť, ak bude v dobrom stave. Prípadne zistiť, kde niekto prerába
biky a možno tie diely už nepotrebuje, lebo robí upgrade. Všetko je to otázka peňazí. Môžeš mať z toho gheto bike za pár €, alebo luxusný krásny kus za ktorý si minul 500€.
Nejaké rady na záver, ale asi zbytočné možno, už máš rámy. Ak si to chcel pre seba, jednoduchšie a lacnejšie je kúpiť už taký používaný bike. Asi nebude presne podľa tvojich predstáv, ale ušetríš. Ak si to chceš ale aj tak postaviť a nebojíš sa oplieskať na tom 500€, prihodil by som som tak 100-150€ a kúpil priamo z obchodu nový rám. Vyzerajú veľmi podobne, ale ver mi, ten rozdiel hneď pocítiš. Investovať do 50 ročného rámu 500€ aby dobre vyzeral sú podľa mňa vyhodené peniaze.