Hlavne , nie kazdy je pretekar ... ja mám Tufo 23 Carbon na 50mm rafoch . Tisíce km bez defektu a ešte sú jazditelne . Áno ťažšie , už som na koľajniciach za dažďu aj ***** , ale ... 24mm karbony Gatorskin , 22 mm idu ľahšie , sú ľahšie , komfort lepší , vydrž omnoho nižšia ... jednoznačne Tufa by som pre “ bežných “ jazdcov nezatracoval .
17.08.2018 - 07:44:24
09
Ramon1 Verim, ze si pokojny. Ale, skus Veloflex Arenberg 25mm, a potom napis, ci sa vratis k Tufam.
17.08.2018 - 08:05:42
01
Pravdepodobne máš pravdu ... no pre menej náročných jazdcov kde je prioritou vydrž , nízka cena , odolnosť je Tufo jeden z naj .
17.08.2018 - 08:18:39
00
neviem čo vás na tých galuskách tak drží. Podla mňa je to prežitok z 1. polovice 20. stor. Češi majú taký výraz že lepšie "jedou" ako plášte. Ale čo to je, lepšie "jedou"? Nižší valivý odpor? to sotva. Tak čo? nižšia hmotnosť? Dnešné špičkové plášte majú hmotnosť okolo 150 gr.

Galusky sú drahé, treba ju lepiť na ráfik (už len to sa mi bridí) , a keď dostaneš defekt môžeš ju vyhodiť. Tie zmesi čo sa streknú dovnútra v prípade defektu sú len na dojazd. Pro tour tímy majú galusky len na preteky (aj pre nich sú drahé) na tréningoch jazdia plášte.
17.08.2018 - 08:50:46
01
Ramon1 napísal:
pre menej náročných jazdcov kde je prioritou vydrž , nízka cena , odolnosť je Tufo jeden z naj .

Samozrejme, s tym sa da v pohode suhlasit. Ocividne sa ale jedna o kompromis, ktory ludia hravo robia pri obuti kolies, a len velmi tazko pri zvysku bicykla.
Ked si chces byt isty, ze dojdes vzdy domov, ze mas komfortny servis a zivot s galuskou, kup si odolnu galdu, nalej do nej preventivne mlieko, nalep to cele na pasku. Nie je problem. Uprednostnil si jednoduchy zivot cyklistu, pred sranim sa s niekolkodnovym lepenim, vacsim rizikom defektu, a za co? Za usetrenych 6 wattov? Ved nie si ziany pretekar.
Voz butylove duse v plastoch, naco sa trepat s latexovymi? Haklivo sa nasadzuju, nonstop stracaju tlak... Co na tom, ze su preukazatelne rychlejsie? Ved nie si ziadny pretekar.
Ale potom na co vlastne potrebujes bike za 6000 eur? Ved nie si ziadny pretekar.
Prave ta hodnotova disparita medzi zvyskom bicykla a galuskami na nom je to, na co stax poukazoval. Je to ale velmi castym javom. Z nejakeho dovodu su ludia ochotni dat X eur za castokrat tazko obhajitelnu pridanu hodnotu, ktoru potom neguju tym, ze nie su ochotni dat X/10 eur za plast:) Nechcu robit kompromis pri rame/kolesach, ale hravo robia kompromisy pri tufo galdach. Typek si kupi Zippy za tisice eur, a potom na nich jazdi Conti Ultra Sport, v tom lepsom pripade.
A toto nie je ziadny hejt. Mne osobne jedno, kto co jazdi, a najma, ako mina svoje vlastne peniaze. Ale dovod tychto nakupnych rozhodnuti ma fascinuje. Je v tom len bling faktor? Je to len o tom, ze ludia chcu jazdit na niecom, co vyzera strasne cool?
17.08.2018 - 08:57:39
016
desertfremen napísal:
neviem čo vás na tých galuskách tak drží. Podla mňa je to prežitok z 1. polovice 20. stor. Češi majú taký výraz že lepšie "jedou" ako plášte. Ale čo to je, lepšie "jedou"? Nižší valivý odpor? to sotva. Tak čo? nižšia hmotnosť? Dnešné špičkové plášte majú hmotnosť okolo 150 gr.

Galusky sú drahé, treba ju lepiť na ráfik (už len to sa mi bridí) , a keď dostaneš defekt môžeš ju vyhodiť. Tie zmesi čo sa streknú dovnútra v prípade defektu sú len na dojazd. Pro tour tímy majú galusky len na preteky (aj pre nich sú drahé) na tréningoch jazdia plášte.

Ta zmes mi vacsinou zalepi galdu tak ze jazdim dalsich 1000+ km a mam skoro 95% istotu ze dojdem domov a nemusim sa srat vonku s vymenou duse.
17.08.2018 - 09:20:57
01
desertfremen napísal:
neviem čo vás na tých galuskách tak drží. Podla mňa je to prežitok z 1. polovice 20. stor. Češi majú taký výraz že lepšie "jedou" ako plášte. Ale čo to je, lepšie "jedou"? Nižší valivý odpor? to sotva. Tak čo? nižšia hmotnosť? Dnešné špičkové plášte majú hmotnosť okolo 150 gr.

Galusky sú drahé, treba ju lepiť na ráfik (už len to sa mi bridí) , a keď dostaneš defekt môžeš ju vyhodiť. Tie zmesi čo sa streknú dovnútra v prípade defektu sú len na dojazd. Pro tour tímy majú galusky len na preteky (aj pre nich sú drahé) na tréningoch jazdia plášte.


súdiac z tvojho príspevku si asi galdy nemal ... áno , lepšie “ jedou “ . Netreba ju lepiť , ja ju nechávam lepiť / môj čas je drahý a radšej pojazdim a podporím “ ***** “ / . Bod číslo 3 . Absolútny nesúhlas . Pokial len pichneš aj bez lepenia dojazdiš niekoľko km domov . Ak dáš Tufo tmel preventívne ani nepostrehneš defekt . Ak dáš po pichanci Tufo Extrém tmel idem ešte niekoľko tisíc km ... ale ak ju rozrezes si tak či tak v prdeli ako pri plaštoch . Ja mám náhradné kolesa tiež na plastoch . Ale je to taka železná rezerva na dovolenku ;)
17.08.2018 - 09:37:42
07
Neuveriteľné... Musím dať dochtorovi páčika!
17.08.2018 - 09:46:01
01
RACHELA - Jasne že je to o tom že ľudia chcú jazdiť na niečom čo je "cool". Koľko cyklistov jazdí aspoň poloprofesionálne za nejaký lokálny team? Ti to peotrebujú a pre nich to je "pracovný nástroj". Ale všetci ostatní hobíci - 95% cyklistov - tým je nanič VENGE alebo DOGMA za 7000 Eur - uplne by im pre ich potreby stačil napr. karbónový CANYON Endurance za 1400 Eur alebo v hliníkovej verzii za 900 Eur (čo je vážne skvelý bicykel, s neprekonateľným pomerom -cena-výkon). Ale majú ich (ak si ich môžu dovoliť, ne preto že by ich reálne potrebovali ale preto lebo chcú vonku vyzerať "cool". )

DELLAX - zalepí to možno dieru o veľkosti špendlíkovej hlavičky ale pol centimetrovú asi ťažko. Ja som v pohode, v podsedadlovej kapsičke mám náhradnú dušu za 3,50 Eur a dve montpáky a servisné rukavice aby som sa nezadrbal - a ruky ostanú čisté. v Prípade defektu je to za 10 minút vymenené. Nosím tam aj lepiacu sadu ak by som tých defektov dostal viac na jednom švihu.
17.08.2018 - 09:51:25
03
Canyon endjurenc ? Si robíš prdel . Pointa výberu biku , žiletky je úplne niekde inde ako “ potreba “ . No nič nepresvedčili sme ťa . Nevadí , diverzita je všade len prínosom :)
17.08.2018 - 10:11:05
00
V pripade polcentimetrovej diery (a vacsich - seknuty plast) ti uz bude vyduvat dusu z plasta von a vtedy ti pre opravu nepostaci iba dusa, ale potrebujes cely plast. Zaplatu prilepis na vnutornu stranu plasta tazko.

Aspon tak som sa ja raz dival na "gulicku" na prednom kolese, zastavil som a puk, pssss...
17.08.2018 - 10:14:45
00
Keď som sa po desiatkach rokov vrátil na cestu, tiež som začal plášťami, ale len do chvíle, kým som v zjazde nechytil defekt a z vyzutym plášťom neskončil v protismere.

A áno, na Mercedes tiež si nedám treťotriedne gumy. Ako dávnejšie košičan doktor napísal: kto chce opicu, musí mať aj na banány.
17.08.2018 - 10:17:19
02
66peter napísal:
... Ako dávnejšie košičan doktor napísal: kto chce opicu, musí mať aj na banány.

Na opicu stačí borovička...
17.08.2018 - 11:04:20
03
Ale no tak RAMON, čo myslíš, kolko watov ušetríš oproti CANYONU Endurance na svojej DOGME? 10? 20? 30? A o koľko km/hod je to vyššia rýchlosť pri rovnakom výkone? Kilometer? dva? Myslím že ti na hobby švihu kde si chceš vyvetrať hlavu od problémov môže byť úplne jedno čí ideš 34 km/hod (na DOGME s galuskami) alebo 32 km/hod (na Canynone Endurance na pláštoch ) pri rovnakom výkone nôh, nie?

Ja sa na to pozerám cez optiku cena/pridaná hodnota za tú cenu - či sa to oplatí.
A najlepší pomer cena-výkon beriem.

A preto aj obchodné rozhodnutia - kúpa bicykla za cenu 6 - 8 - 10 tisíc Eur - nechápem a nerozumiem, bicykel za tú cenu by musel ísť o 20 km/hod rýchlejšie pri rovnakom výkone aby sa "oplatil", a nie nejaké mizerné 2-3 km/hod.

Ak by som chcel vyskúšať Galusky, musel by som si kvôli tomu kúpiť ďalší pár kolies s ráfikmi na galusky.

4 roky som jazdil cestný FELT F-kovej rady (športová race geometria rámu, jazdili sa aj v Pro Tour) a potom som si povedal - NAČO? Načo si ničím chrbát natiahnutý ako na škripci na nepohodlnej pretekárskej geometrii bicykla. Aby som vyzeral ako tí na ktorých sa pozerám v telke na TdF?
Tak som objavil "kúzlo" pohodlných , kratších a vpriamenejších "all day" geometrií rámov (Napr ten CANYON Endurance) a bicykel s race geometriou už nechcem ani vidieť.

Ja potrebujem aby mi na bicykli bolo DOBRE, PRIJEMNE, nie aby som vyzeral ako "profík" a pretekár.
17.08.2018 - 11:12:40
011
a predstav si ze jazdit sa da aj na ocelovom favorite s 2×5 prevodmi, neindexovanymi packami na rame, klinkami v klukach, kobercovej paske namiesto omotavky. Realita v r.1989 a najazdil som ako student 7-8 tis km v tom roku a nevzdychali sme, lebo nas to nesmierne bavilo (o nic menej dnes)a aj tak nic lepsie sme nepoznali...
17.08.2018 - 11:51:49
02
keyboard_arrow_up