JakobSWE napísal:
O tom, ze Cinania vedia robit kvalitne veci, nikto nepochybuje.

nie som si isty ze o tom nikto nepochybuje, kedze sa tu uz tri strany diskutuju hovadiny o cinskych ramoch v teme galeria


Naposledy upravil gwixt dňa 22.05.2025 - 15:30:53, celkovo upravené 1 krát.

22.05.2025 - 15:12:22
00
Čína a Taiwan vládne svetu :) Väčšina karbónových plátov využívané na stavbu rámu so dovážané s Číny či Japonska, a drvivá väčšina je vyrábaná v Taiwane, ako napr. Merida či Giant. Značky ako Specialized, BMC, Cervelo, Scott a pod. zvyčajne vlastnia dizajn, ale produkujú u konkurencie... Takže JakobSWE má pravdu, o čínskych produktoch najmä čo sa týka rámov a komponentov už netreba pochybovať. (Samozrejme neberiem do úvahy šmejd veci predávané cez podozrivé stránky), napriklad take Yoeleo, Winspace, Seka, Elves, Elitewheels, Farsports, Lun a pod. sú na tom velmi dobre.
22.05.2025 - 15:19:46
00
Vládne svetu v lacnej pracovnej sile. Západ tam vždy bol výskum vývoj, nebyť západu, doteraz sadia ryžu s buvolmi.
22.05.2025 - 15:38:32
00
A na tom západe tiež pracuje lacná pracovná sila :) hmm, aký paradox, že? :)
22.05.2025 - 15:40:09
00
Roman98 napísal:
...
A treba doplniť že tie vysoké ceny robí najmä aj to, že dané bicykle sú v profi pretekoch, čiže ich prezentácia na Giro, TdF, Vuelta a pod. tiež tomu dopomáha tým, že si výrobca môže pýtať vyššie ceny, kedže ich bicykle jazdia elitní jazdci.

Toto je veľmi zjednodušený pohľad. A iba jedným okom. Zabudol si na to, že výrobcovia Specialized, Trek, Scott sú spoločnosti, ktoré majú vlastný vývoj. Myslím, že chápeš že vývoj a testovanie stojí obrovské peniaze. Tie peniaze ti nikto nedá, ale musíš ich zarobiť, resp. premietnuť do ceny. ďalší obrovský balík peňazí potrebuješ na marketing.
Čínsky výrobca tieto náklady nemá. Kúpi rám a urobí kópiu. Nemusí nič vymýšľať a lámať si hlavu ako urobiť niečo lepšie. Viem o čom hovorím. Číňan má kvalitu a vie vyrobiť (pozor nie všetci majú kvalitu a bezpečnosť, ktorú by si chcel jazdiť). Ale číňan absolútne nevie sám od seba čo má vyrobiť. Musíš mu to presne našpecifikovať do posledného detailu. Jeho jediným cieľom je vyrobiť čo najlacnejšie a predať čo najviac.
22.05.2025 - 15:52:39
26
To plne chápem :) Samozrejme že výroba dokáže byť lacná, no z pohľadu inžinierstva nie, tam sa utráca fakt veľa peňazí, to je pravda. Ale stále platí že tie ceny sú aj tak uletené.
22.05.2025 - 15:54:18
00
Preto majú lepšie značky svojich inžinierov a kvalitárov vo východných fabrikách, čínska výroba vie byť na top svetovej úrovni ale vie sa aj rýchlo zvrhnúť.

Tie marketingové a vývojové dôvody na uletené ceny neberiem, za to sa dá skryť hocičo a keby to platilo v každom odvetví tak ako v cyklopriemysle, asi si nikdy nekúpim nič nové :)
Ako pardon ale aby som za základný karbónový bicykel dal cez 3 litre a za kvalitnú športovú pneu na motorku toľko čo za plášť na bicykel? :D
Keby nebol dopyt ceny by šli rýchlo dolu a zisky by boli stále vysoké...
22.05.2025 - 16:14:44
02
Dnes sedlo Javorina (podpolom) po novom asfalte zo Stráňav

Prílohy:

IMG_20250522_115800_682f31563b20a.jpg
IMG_20250522_115800_682f31563b20a.jpg 496.36 KiB thumb_up0thumb_down

22.05.2025 - 16:14:47
117
LMS napísal:
Preto majú lepšie značky svojich inžinierov a kvalitárov vo východných fabrikách, čínska výroba vie byť na top svetovej úrovni ale vie sa aj rýchlo zvrhnúť.

Tie marketingové a vývojové dôvody na uletené ceny neberiem, za to sa dá skryť hocičo a keby to platilo v každom odvetví tak ako v cyklopriemysle, asi si nikdy nekúpim nič nové :)
Ako pardon ale aby som za základný karbónový bicykel dal cez 3 litre a za kvalitnú športovú pneu na motorku toľko čo za plášť na bicykel? :D
Keby nebol dopyt ceny by šli rýchlo dolu a zisky by boli stále vysoké...


Ako tie ceny plášťov to je iný level :D Aby človek v dnešnej dobe vyhodil v priemere 70€ za jeden plášť je extrém...
22.05.2025 - 16:17:58
00
a kto ked nie zakaznik ma zaplatit, vyskum, vyvoj, mzdy inzinierov co kazdorocne sa snazia prijst s lepsim produktom ako minuly rok?
zisti si co stoja suroviny, stroje a formy do nich.
ale kludne sa da obut čaogang za deravych 5 korun a potom sa vydrbat na vlhkej zakrute, ci sa trapit s vysokym odporom.
podme sa bavit co cina dala svetu okrem lacnej sily a komunistickeho rezimu a fabrik kde z okien skacu ludia..
22.05.2025 - 17:21:11
23
A ten matador (ten isty continental) nema marketing, vyvoj, inzinierov ako ten isty continental co predava cestne plaste za 70 eur? A matador pneu pre auto co musi uniest nie nejakeho 100kg cyklistu na 8kg bicykli ale 2t zeleza pri rychlosti 170kmh. Len preco ta matadorka stoji menej nez ten conti plast a vydrzi 10x tolko. To mi nejak nevychadza ?
22.05.2025 - 18:16:02
01
a teda vieme povedat kolko ziletkovych gum rocne sa preda, a kolko na auta?
predpokladam ze pri autogumach si tie stroje a formy na seba zarobia vyrazne rychlejsie.

napr-pri auto gumach staci ze mas blby rozmer (mimo mainstream) a ceny su vyrazne drahsie...na to sa uz nejak zabudlo..
za druhe, kto nuti obuvat topky na ziletky pre hobika, ved su aj lacnejsie znackove endurance gumy

edit-eu tiez tlaci rozne programy za udrzatelne pestovanie, (neklcovat pralesy) atd, aby buduce generacie na nas nenadavali. zmysel to urcite ma, no vsak zakaznik to pociti na penazenkach.
par rokov dozadu som zazil neskutocny miting so svedmi, rozplyvali sa nad eko, a kvetnato rozpravali o co2 <-> a zelenych energiach atd....
nuz, severska fesanda to zabila ze ceny su tiez dolezite.... no fajn a teda tu zelenu energiu na fabrike ako dosiahneme?
jezisko nam daruje solarne panely, ci z coho teda zaplatit nakup zelenych technologii, ak ceny sa nesmu zvysit ??


Naposledy upravil peter120 dňa 22.05.2025 - 18:59:22, celkovo upravené 1 krát.

22.05.2025 - 18:43:38
12
Ja by som si dovolila iba poznamenať, že sa opäť porovnávajú jablká z hruškami. Conti GP5000S TR je top prekerársky plášť a porovnáva sa s obyč.bežnými gumami. Koľko stojí pretekársky okruhový alebo rallye plášť a akú má životnosť?
22.05.2025 - 18:57:01
04
Porovnávať cyklo priemysel s automotive je nezmysel. Už z pohladu počtu vyrobených kusov, nárokov na hmotnost vs pevnosť a pod. Tu môžeme porovnávať základné hobby plášte z tvrdej gumy za 20€ alebo sady typu Tourney. Hobby bicykel za 3000€ môžeme porovnávať s autom od 30000€ hore. Ja mám napr na aute gumy za 130€/ks, tak to mi príde porovnateľne s cyklo plášťami za 60€. Mohol som mať gumy za 70€, ale nechcel som ich tak ako si tu hocikto nedá plaste za 20€.
22.05.2025 - 18:57:28
00
Roman98 napísal:
Ja som síce majiteľ "low-entry-level" cestaku Merida Scultura 4000 (kde je 2300€ stále mega veľa peňazí) no stále platí že Merida, Canyon a Cube majú stále najlepšie ceny na skladanky, ale do budúcna pojdem cestou yoeleo, winspace, seka, elves a pod.


Páči sa mi, že si ich spomenul, lebo sú to značky, ktoré majú už nejakú pozornosť a niektoré aj UCI licencie na rámy, no zrovna Seka alebo Winspace nemajú ľudové ceny za rám. Taký Winspace SLC 3.0, ktorý je mega pekný, stojí 1800 dolárov. To je takmer to, čo si zaplatil za celý bike.
22.05.2025 - 18:57:45
01
keyboard_arrow_up